  • 1. Data: 2016-02-01 01:47:44
    Temat: czy to oszustwo?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tak mnie ciekawi. Niby teraz każdy może robić co chce, zamrozić
    pieniądze i ze sklepu zrobić sobie magazyn.

    Czy sama ta czynność, czyli wystawianie przez hipermarkety cen blisko
    200% na niektóre towary i czekanie na jelenia nie podpada czasem pod
    oszustwo?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-02-01 02:07:21
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-01 o 01:47, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Czy sama ta czynność, czyli wystawianie przez hipermarkety cen blisko
    > 200% na niektóre towary i czekanie na jelenia nie podpada czasem pod

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-02-01 04:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

> [...]
    >
    > Czy sama ta czynność, czyli wystawianie przez hipermarkety cen blisko
    > 200% na niektóre towary i czekanie na jelenia nie podpada czasem pod

    A jaka według uciebie maksymalna marża (urzedowa) byłaby ok?

  • 4. Data: 2016-02-01 08:04:42
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie.

    IMHO Gdyby któryś klient "się zaparł" u chciało mu się "walczyć o pietruszkę"
    to by znalazł w końcu łamany przepis _już obowiązującego_ prawa także
    zdaniem sądu. Niekoniecznie podpadłoby to pod oszustwo.

    Chociaż pewnie gdyby klientowi się udało naprawdę szeroko nagłośnić
    sprawę w mediach to już mogłaby być dla hipermarketu okrutna kara
    "negatywnego marketingu" czego *synom złośliwie życzę.

    --
    A. Filip
    Duża głowa ma duże troski. (Przysłowie uzbeckie)

  • 5. Data: 2016-02-01 08:18:19
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Nie.

    A co w przypadku zmowy cenowej, monopolu itp przypadków, które dotyczą pojedynczego
    artykułu.

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-02-01 10:13:27
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 04:00:46 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > A jaka według uciebie maksymalna marża (urzedowa) byłaby ok?

    Według mnie tak.

    Dowolna cena wyłącznie na absolutnie nowe produkty,
    którą to cenę z upływem czasu zweryfikuje rynek.
    Rynek działa nie na: kto wystawi wyższą cenę ale kto da niższą.

    Dla rzeczy nie nowych cena nie powinna mieć różnicy rzędu 20%,
    wyższa różnica ma cechy ceny nieuczciwej.

    Andrzej.

  • 7. Data: 2016-02-01 10:24:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-01 o 10:13, n...@t...net.pl pisze:

> [...]
    > Rynek działa nie na: kto wystawi wyższą cenę ale kto da niższą.
    >
    > Dla rzeczy nie nowych cena nie powinna mieć różnicy rzędu 20%,

    Ja bym od razu wprowadził także jakąś karę za pisanie bzdurnych postów w
    internecie. To chyba nawet ważniejsze od pilnowania cen +20%.

    > wyższa różnica ma cechy ceny nieuczciwej.

    Zacna głupota - cena zaakceptowana przez obie strony, ale wg Andrzejka,
    nieuczciwa...

    Podpowiedz mi tylko - chcesz karać tylko sprzedawcę, czy także i nabywcę?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-02-01 10:30:38
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 10:25:16 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > W dniu 2016-02-01 o 10:13, n...@t...net.pl pisze:

    > Podpowiedz mi tylko - chcesz karać tylko sprzedawcę, czy także i nabywcę?

    Sprzedawcę, bo wykorzystuje niewiedzę klienta.
    Oczywiście klient musiałby wystąpić do odpowiedniej organizacji,
    która wyprostuje sprzedawcy tę cenę (vide ceny w telekomunikacji).

    Andrzej.

  • 9. Data: 2016-02-01 10:36:21
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ja bym od razu wprowadził także jakąś karę za pisanie bzdurnych postów
    > w internecie. To chyba nawet ważniejsze od pilnowania cen +20%.

    W poście otwierającym wątek jest 200% czyli +100%. Ja czegoś takiego
    osobiście (może poza "groszowymi" produktami) nie pamiętam a raczej bym
    wkurwiony zapamiętał "na długo" :-)

    > Zacna głupota - cena zaakceptowana przez obie strony, ale wg Andrzejka,
    > nieuczciwa...
    >
    > Podpowiedz mi tylko - chcesz karać tylko sprzedawcę, czy także i nabywcę?

    A co trzeba zrobić by podpaść pod "doprowadzenie do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem"? Twoje +20% trudno podciągnąć pod łamanie
    (jakiegoś) prawa. Oryginalne +100% na drogie produkty znacznie łatwiej a
    czy "opłacalnie" dla pozywającego to już zupełnie inne pytanie :-)

    --
    A. Filip
    Piwo i dziewczęta mają wiele szczęścia: piwo pije się z pragnienia, a z

  • 10. Data: 2016-02-01 10:42:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > IMHO Gdyby któryś klient "się zaparł" u chciało mu się "walczyć o
    > pietruszkę" to by znalazł w końcu łamany przepis _już obowiązującego_
    > prawa także zdaniem sądu. Niekoniecznie podpadłoby to pod oszustwo.

    Podpowiedz prosze, jaką ustawę łamie sie wyjątkowo wysoką marża?