  • 11. Data: 2004-02-28 00:47:08
    Temat: Re: czy moge zwrocic zakupiona wysylkowo nagrywarke DVD ?
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O "fakturze na firmę", oczywiście pod warunkiem ze jeszcze
    > pamiętam ;> ! Jakoś tak to szło:
    > "Aha. Nagrywarka kupiona na firme (faktura VAT), platne przy
    > odbiorze 600 zl, o ile to wazne."
    >
    > ...ważne... !

    Jakie to ma znaczenie kto jest nabywcą towaru? Przepis dotyczy wszystkich a
    nie tylko tych, którzy kupują na paragon

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 12. Data: 2004-02-28 01:53:55
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Markus Sprungk wrote:
    > Jakie to ma znaczenie kto jest nabywcą towaru?

    ma, jeśli nie jest konsumentem

    KG

  • 13. Data: 2004-02-28 02:25:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sundayman wrote:

    > Aha. Nagrywarka kupiona na firme (faktura VAT), platne przy odbiorze 600
    > zl, o ile to wazne.

    Tak nieco OT z ciekawości: co to za nagrywarka, bo ja sobie wczoraj kupiłem
    Toshibę DVD-R/RW - bez 'plusikowych' standardów ale zapłaciłem... niecałe
    400 złotych za nowiutką z 2 latami gwarancji.

  • 14. Data: 2004-02-28 07:18:26
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

    > ma, jeśli nie jest konsumentem

    Przecież jest. Chłopie poczytaj uważnie wątek a nie bij piany na daremno

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 15. Data: 2004-02-28 10:07:27
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Markus Sprungk wrote:
    > Przecież jest. Chłopie poczytaj uważnie wątek a nie bij piany na daremno

    z fakturą na firmę? jakim cudem?

    KG

  • 16. Data: 2004-02-28 15:11:23
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

    > z fakturą na firmę? jakim cudem?

    Czego nie rozumiesz? Od kiedy to przepisy odnoszące się do zakupów na
    odległość dotyczą tylko tych, którzy kupują na paragon?

    Podaj mi konkretny przepis a jeśli go nie ma to oszczędź sobie pisania
    więcej w tym wątku

    Zajrzyj sobie tutaj
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=31
    i doczytaj

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 17. Data: 2004-02-28 16:34:06
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Markus Sprungk wrote:

    > Czego nie rozumiesz?

    art.7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (..)
    "Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10
    ust. 1. "

    Odstąpić od umowy może _konsument_ mam nadzieję że to rozumiesz?

    A konsumentem jest osoba fizyczna dokonującą czynności prawnej
    niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    (art.22[1] kc).

    Jeśli nabywcą jest firma, to nie jest ona konsumentem. Jeśli to osoba
    prawna itp. to chyba wiadomo dlaczego, a nawet jeśli osoba fizyczna, to
    zakup dokonany w ten sposób jest związany z działalnością gospodarczą i
    raczej nie da się wykazać, że jest inaczej.

    > Od kiedy to przepisy odnoszące się do zakupów na
    > odległość dotyczą tylko tych, którzy kupują na paragon?

    Czytaj ze zrozumieniem - nie chodzi o to czy paragon czy faktura, tylko
    o to kto kupił...

    > Podaj mi konkretny przepis a jeśli go nie ma

    Przede wszystkim, to raczej Ty powinieneś wskazać przepis, który daje
    prawo do odstąpienia od umowy. Do tej pory nie zauważyłem...

    > to oszczędź sobie pisania więcej w tym wątku

    ekspert się znalazł

    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=31
    > i doczytaj

    I co tam widzisz?

    KG

  • 18. Data: 2004-02-28 18:13:28
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

    > Odstąpić od umowy może _konsument_ mam nadzieję że to rozumiesz?

    Ja tak, ale wydaje mi się, że Ty nie rozumiesz. Sugerujesz, że firma
    kupująca na Fakturę VAT to nie jest konsument? To w takim razie kto to jest
    według Ciebie? :)))

> [...]
    > zakup dokonany w ten sposób jest związany z działalnością gospodarczą i
    > raczej nie da się wykazać, że jest inaczej.

    Taka osoba podlega takim samym przepisom jak każdy inny kupujący, który
    dokonuje zakupów na odległość

    > Przede wszystkim, to raczej Ty powinieneś wskazać przepis, który daje
    > prawo do odstąpienia od umowy. Do tej pory nie zauważyłem...

    To przeczytaj przepisy zawarte na stronie Federacji Konsumentów

    > ekspert się znalazł

    Nie. Myślący rzeczowo :>

    > I co tam widzisz?

    Zapewne to samo co Ty

    Od 2 marca 2000 roku polski konsument w sklepie internetowym ma zapewnione
    takie same prawa, jak klient z Unii Europejskiej - a to na skutek
    implementacji prawa unijnego. W efekcie klient polskich sklepów
    internetowych może korzystać z całej gamy uprawnień, jakie daje mu Ustawa o
    ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Kluczowy zapis tej ustawy, który
    powinien podnieść poziom zaufania do sklepów internetowych i zmniejszyć
    ryzyko związane z zakupem, to możliwość zrezygnowania z zakupu w ciągu 10
    dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Co więcej,
    prawo obliguje właściciela sklepu internetowego do powiadomienia konsumenta
    o takiej możliwości. Niestety większość sklepów skrupulatnie ukrywa tę
    informację przed odwiedzającym konsumentem. Czyżby w nadziei, że
    potencjalny klient zniechęci się do tej formy zakupów?

    oraz

    Na początek jednak należy zdać sobie sprawę, że ustawa ta nie dotyczy:
    inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, czynności bankowych, sprzedaży z
    licytacji, czyli aukcji internetowych, a także nieruchomości z wyjątkiem
    najmu.

    Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą uznawana
    jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich zobowiązań, musisz
    jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli nie możesz go używać
    przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli przymierzyć, sprawdzić,
    jak działa).
    Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w przypadku
    usługi od dnia zawarcia umowy.
    Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane informacje o:
    - nazwie i siedzibie sklepu,
    - cenie obejmującej także cło i podatki,
    - zasadach zapłaty,
    - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
    - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
    - miejscu i sposobie składania reklamacji
    to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy miesiące.

    Pamiętaj jednak, że prawo do odstąpienia od umowy (zwrotu towaru) nie
    przysługuje Ci jeżeli:

    zawarłeś w internecie umowę o okresowe dostarczanie artykułów spożywczych,

    zawarłeś umowę on-line o wykonanie, w ściśle oznaczonym okresie, usługi
    dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii.
    Jeżeli nie umówiłeś się ze sprzedawcą, usługodawcą inaczej (nie podpisałeś
    odpowiedniej umowy), to nie będziesz mógł także w ciągu 10 dni, bez podania
    przyczyny i dodatkowych kosztów:

    -zrezygnować z usługi rozpoczętej za Twoją zgodą przed upływem 10 dni,

    -zrezygnować z zakupu kaset video i audio, płyt CD (czyli wszystkich nagrań
    audiowizualnych), programów komputerowych, jeśli otworzyłeś ich opakowanie,

    -zrezygnować z produktu lub usługi, jeżeli została ona wykonana według
    Twojego indywidualnego zamówienia,

    -zrezygnować z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu,

    -zrezygnować z prenumeraty prasy,

    -zrezygnować z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

    Jasne czy jeszcze czegoś nie rozumiesz?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 19. Data: 2004-02-28 19:49:22
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    No to ciekawe. W kazdym razie juz ja odeslalem, z listem z obelgami :)
    (no, zartuje...), zdjeciami ukazujacymi o co mam pretensje...i czekam na
    kase... :)

    A bylo pytanie - co to za nagrywarka... Pioneer DVR-106D.
    W zyciu bym jej nie kupil u jakis tam patalachow, ale od jakiegos
    miesiaca zniknely po prostu i nigdzie ich nie ma. Ponoc plynie nowy
    transport dopiero...
    A musi byc konkretnie ta, bo moj Macintosh z inna nie bedzie pracowal (a
    wlasciwie bedzie, z tym ze nie do konca :) - oryginalne applowskie
    programy chodza tylko z napedem SUPERDRIVE apple (drogim), ktory de
    facto jest pioneerem DVR106D. I sprawdzilem, ten egzemplarz, ktory
    dostalem od tych lobuzow byl swietnie widzialny w systemie. Wiec, tym
    bardziej zly jestem, bo nie mam 100% pewnosci ze jak kupie inny
    egzemplarz, to bedzie ok.
    Jak pisza uzytkownicy macow, jeden dziala, drugi nie :)
    I bywaja problemy...

    JA ICH JEDNAK ZASTRZELE !!! OBUZY !

  • 20. Data: 2004-02-28 21:11:27
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Sundayman napisał(a):

    > A bylo pytanie - co to za nagrywarka... Pioneer DVR-106D.

    Zerknij na http://www.cdrinfo.pl . Być może jest już tam jakaś informacja
    na temat tej nagrywarki

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*