  • 1. Data: 2004-02-27 00:15:01
    Temat: czy moge zwrocic zakupiona wysylkowo nagrywarke DVD ?
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    Eh...taki mam problem. Kupilem kilka dni temu (wczoraj dostalem - a
    wlasciwie kurier przywiozl) zamowiana przez internet nagrywarke DVD do
    komputera. Chodzi o firme http://www.pc-markt.strefa.pl/

    No fajnie - wyslali szybko - bo nastepnego dnia.
    Ale - jestem przekonany, ze sprzet byl uzywany.
    Po pierwsze - sa slady montazu w komputerze. Tzn. rysy na obudowie.
    No - to jeszcze pol biedy - moze sprawdzali przed wyslaniem (tak
    twierdza). Ale - w trayu - czyli na szufladce gdzie kladzie sie plytke -
    sa "powazne" slady uzytkowania - jest po prostu dosyc brudna miejscami -
    na tyle, ze nie wyobrazam sobie aby tyle kurzu i innego brudu sie tam
    zgromadzilo np. w czasie przechowywanie - bo wtedy przeciez jest
    zamknieta - a moja poprzednia nagrywarka, ktora mam 2 miesiace jest przy
    tej idealnie czysta...:)

    Poza tym - zagladalem do srodka (nie ma zadnych plomb itp) - jakies
    wlosy na srubie pociagowej glowicy lasera...

    No, na moje oko (a troche sie na tym znam jako elektronik z
    kilkunastoletnim doswiadczeniem) - to jakies pare miesiecy w komputerze.
    Zreszta data produkcji to maj 2003. Wiec juz troche czasu.
    Ponadto zostal zmieniony firmware (systemowe oprogramowanie) na
    najnowsza wersje. Niby dobrze - ale watpie, zeby koledzy to zrobili z
    uwagi na mnie :) raczej - jak sobie korzystali, to chcieli miec po
    prostu nowa wersje...

    Niewiadomo jak byla obciazona - jezel tylko ogladano na niej filmy to
    pol biedy, ale o ile ktos ja "pilowal" kopiujac sobie filmy - to kiepsko
    raczej.
    Ja potrzebuje nagrywarke do przygotowywania np. wzorcow dla powielania
    DVD - wiec zalezy mi na jakosci nagranej plyty, a nie tylko na tym "ze w
    ogole chodzi".

    Czy moge zwrocic sprzet i zazadac zwrotu pieniedzy ?
    Czy obowiazuja tu jakies terminy ?
    kto ma zaplacic w razie czego za przesylke kurierem ?

    mozecie cos podpowiedziec ?

    pozdrawiam.
    Piotr

  • 2. Data: 2004-02-27 00:16:27
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aha. Nagrywarka kupiona na firme (faktura VAT), platne przy odbiorze 600
    zl, o ile to wazne.

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-02-27 06:55:08
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Sundayman <s...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Aha. Nagrywarka kupiona na firme (faktura VAT), platne przy odbiorze
    > 600 zl, o ile to wazne.

    Ważne, bo konsument może bez podania przyczyn, w ciągu 10 dni oddać
    zakupiony towar.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.

  • 4. Data: 2004-02-27 07:30:17
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Sundayman napisał(a):

    > Eh...taki mam problem. Kupilem kilka dni temu (wczoraj dostalem - a
    > wlasciwie kurier przywiozl) zamowiana przez internet nagrywarke DVD do
    > komputera. Chodzi o firme http://www.pc-markt.strefa.pl/

    (....)

    http://www.federacja-konsumentow.org

    Krótko: do 10 dni możesz zwrócić sprzęt bez podawania przyczyn

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 5. Data: 2004-02-27 07:49:48
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > (....)
    >

    > http://www.federacja-konsumentow.org
    >
    > Krótko: do 10 dni możesz zwrócić sprzęt bez podawania przyczyn

    tylko, ze to ma zastosowanie do umow konsumenckich ;/

  • 6. Data: 2004-02-27 12:12:48
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    > tylko, ze to ma zastosowanie do umow konsumenckich ;/

    a co - tzn. ze w mojej sprawie moze nie miec ?

    pozdr.

  • 7. Data: 2004-02-27 12:46:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Sundayman wrote:

    > a co - tzn. ze w mojej sprawie moze nie miec ?
    >
    > pozdr.

    No dobrze .. A co pan zamiawial ?
    czy towar jest zgodny z zamowieniem ?
    Upowanil ich Pan do wystawienia FV bez podpisu odbiorcy ?

    Proponuje zadzwonic do nich i zaproponowac zwrot towaru..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-02-27 18:43:52
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Dan napisał(a):

    > tylko, ze to ma zastosowanie do umow konsumenckich ;/

    A niby o czym tu się mówi? :>

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 9. Data: 2004-02-27 22:56:37
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    Towar jest zasadniczo zgodny z zamowieniem.
    Tyle tylko, za mial byc NOWY, a jest uzywany.

    A akurat w przypadku nagrywarek (a juz DVD zwlaszcza) to pewne znaczenie
    poza estetycznym to ma chyba... :)
    Utrata kalibracji, zuzycie lasera, mechaniki itp...
    Dzisiaj dziala - ale jaka mam pewnosc - ze moje plytki nie zawieraja
    wiekszej ilosci bledow ? Kazda nagrana plyta ma bledy - co mozna
    sprawdzic tylko na specjalnym urzadzeniu. Jednak o ile dla sprawnego i
    nowego urzadzenia liczba tych bledow (dla plyt CDR np. ) nie powinna
    przekroczyc max. 1000 (500 to swietnie) - to urzadzenie po jakims czasie
    uzytkowania nagrywa juz gorzej - i pozornie - wszystko jest OK - bo
    systemy korygujace te bledy eliminuja - wiec "na oko" roznicy nie ma.
    Ale np. przy probie nagrania plyty "matki" do powielania - juz moga sie
    pojawiac problemy (tzn. firma powielajaca moze nie chciec takiego wzorca
    ). A tak na marginesie - mowimy tu legalnym powielaniu - pracuje w
    studio zajmujacym sie produkcja audio/wideo. Zeby ktos nie myslal
    sobie... :)

    Wiec - potrzebne mi urzadzenie nowe. Uzywane moglbym sobie kupic np. na
    Allegro, prawda. Jezeli firma sprzedaje w sklepie internetowym cos jako
    nowe - to powienienem dostac nowe i nie uzywane, tak ?

    pozdr.

  • 10. Data: 2004-02-28 00:32:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Markus Sprungk wrote:

    >+ Dan napisał(a):
    >+ > tylko, ze to ma zastosowanie do umow konsumenckich ;/
    >+
    >+ A niby o czym tu się mówi? :>

    O "fakturze na firmę", oczywiście pod warunkiem ze jeszcze
    pamiętam ;> ! Jakoś tak to szło:
    "Aha. Nagrywarka kupiona na firme (faktura VAT), platne przy
    odbiorze 600 zl, o ile to wazne."

    ...ważne... !

    pozdrowienia, Gotfryd