  • 41. Data: 2004-04-15 14:30:32
    Temat: Re: czy komornik "siądzie" na moich rodziców za mnie ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> naskrobał/a w
    news:c5lg9c$hr7$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Tak oczywiscie. Nieprecyzyjnie napisalem. Chodzi mi po prostu o to,
    > ze sie nie da doreczyc w ogole (na skutek nieznajomosci miejsca
    > pobytu).

    Wtedy się ustanawia kuratora.

    > Aby sie uprawomocnil, to chyba jednak musza, nie?

    Dostarcza się kuratorowi.

    > Przeciez kazdy
    > zaoczny jest nieprawomocny.

    Każdy jest nieprawomocny do czasu uprawomocnienia. Czyli jakieś, hmmm dwa
    tygodnie?

    > Nie ? Czy istnieje jakies praktyczne doswiadczenie, ze nie da ? Bo
    > moje doswiadczenia sa przeciwnej natury (dotyczylo to wykroczen, nie
    > wiem czy to jakas roznica, ale jesli nawet to chyba na moja
    > niekorzysc w stosunku do jakiegos tam zobowiazania za jazde bez
    > biletu).

    Jeżeli przewoźnik wniesie pozem do sądu dzień przed upływem terminu
    przedawnienia, to bieg przedawnienia zostaje przerwany i po ydaniu wyroku
    przez sąd zaczyna on biec od nowa. Tym razem już trwa 10 lat.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Most people would rather die than think; in fact, they do so.

  • 42. Data: 2004-04-15 15:09:15
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Dokladnie nie pamietam, bo bylo to ponad rok temu.
    > Wiec optuje jednak za mozliwoscia, ze nie zdaza :). Ale jak juz
    > pisalem, nie jestem "z branzy" wiec o czywiscie moge nie miec racji.

    Radzę ci się zainteresować artykułem 82 par 4 i 5 kodeksu postępowania w
    sprawach wykroczeń.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kill pixels not people.

  • 43. Data: 2004-04-15 15:40:46
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Radzę ci się zainteresować artykułem 82 par 4 i 5 kodeksu postępowania
    > sprawach wykroczeń.

    Nie bardzo widze zwiazek z rzeczywistoscia. O ile dotarlem do aktualnej
    wersji, ten artykul mowi o zatrzymywaniu paszportu, zamianie kary
    grzywny na zastepcza kare aresztu itp. rzeczach. Oraz o nadawaniu
    klauzuli natychmiastowej wykonalnosci. Mialem wrazenie, ze kazdy wyrok
    zaoczny ma klauzule natychmiastowej wykonalnosci. Wiec w przypadku jego
    doreczenia, mozna od razu podjac czynnosci egzekucyjne. Natomiast
    prawomocnosc wyroku, to dla mnie (przypominam: dla niefachowca) jednak
    calkowicie co innego, i wydawalo mi sie, iz jest to sprawa nie do
    przeskoczenia bez skutecznego jego doreczenia. Mozna robic te manewry z
    kuratorem, ale nasza praktyka nie wskazuje aby bylo to w rzeczywistosci
    realizowane.

    Jest faktem, ze od wielu lat sukcesywnie przedawniaja sie wielu ludziom
    (w tym i mnie) kolejne wykroczenia z powodu niemoznosci doreczenia
    wyrokow zaocznych. Za granice zarowno ja, jak i znajomi, jezdzimy w
    okresie letnim i po trzy razy na miesiac. Ja akurat jestem z Krakowa,
    ale znajomi sa z roznych innych miejscowosci, wiec nie mozna chyba
    zwalac tego na jakis lokalny folklor. Wiec dlatego przypuszczam, ze tak
    wyglada praktyka: proby doreczenia dokonywane co okolo 3 miesiace do
    chwili az wykroczenie sie przedawnia, potem rezygnacja. Jesli ta sama
    osoba ma w danym okresie wiecej niz jedno nieprzedawnione wykroczenie,
    proby doreczen sa "laczne", a nie niezalezne. Po przedawnieniu
    wykroczenia (zakladajac ze akurat nie ma jakiegos nieprzedawnionego)
    mozna bezbolesnie isc sobie obejrzec akta do sadu - nie probuja na sile
    ci wtedy doreczyc tego wyroku. A mysle, ze gdyby byla jakas szansa na
    zrealizowanie orzeczonej kary, to by probowali, wtedy mozna by niby
    odmowic przyjecia, ale takie cos juz by chyba spowodowac moglo
    uprawomocnienie sie.

    Sorry za niefachowy jezyk i mozliwe bledy merytoryczne; po prostu
    opisuje praktyke.

    marekz

  • 44. Data: 2004-04-15 15:43:28
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    MarekZ wrote:
    > Nie wiem :-). Pozostaje w przekonaniu potwierdzonym wlasna i znajomych
    > praktyka (dotyczaca wykroczen a nie kar za jazde bez biletu, ale to nie
    > powinno chyba robic roznicy)

    Tyle że robi. Zasadniczą.
    Kara za jazde bez biletu to roszczenie cywilne - wniesienie pozwu
    przerywa bieg przedawnienia, które dalej nie biegnie do zakończenia
    postępowania. Przeczytaj te przepisy :)

    KG

  • 45. Data: 2004-04-15 15:44:04
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > Każdy jest nieprawomocny do czasu uprawomocnienia. Czyli jakieś, hmmm
    dwa
    > tygodnie?

    Czyli wg tego co piszesz ciazy na mnie tak z kilkanascie prawomocnych
    wyrokow w sprawach o wykroczenia, tylko tak po prostu wszyscy sobie to
    olewaja ? :-)

> [...]
    wyroku
    > przez sąd zaczyna on biec od nowa. Tym razem już trwa 10 lat.

    Ciekawe. Kiedy zatem ma zastosowanie 2-letni okres przedawnienia. Bo
    roczny to jak nie zostalo wszczete postepowanie. A 2-letni? Jak zostalo
    wszczete i w ciagu 2 lat nie zdazyl zapasc zaden wyrok ? Szczerze
    powatpiewam. Na ile jestes pewny tego co piszesz ? Dlaczego w takim
    razie nie probowano mi na sile doreczyc tego wyroku w sekretariacie sadu
    ???

    pozdrawiam, marekz

  • 46. Data: 2004-04-15 15:49:23
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Tyle że robi. Zasadniczą.
    > Kara za jazde bez biletu to roszczenie cywilne - wniesienie pozwu
    > przerywa bieg przedawnienia, które dalej nie biegnie do zakończenia
    > postępowania. Przeczytaj te przepisy :)

    O rany rzeczywiscie. Oj to przepraszam. Wszystko co pisalem dotyczylo
    wykroczen. Mam nadzieje, ze nikogo nie wprowadzilem moimi mylnymi
    twierdzeniami skutecznie w blad ;-).

    pozdrawiam, marekz

  • 47. Data: 2004-04-15 16:39:29
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Czyli wg tego co piszesz ciazy na mnie tak z kilkanascie
    > prawomocnych wyrokow w sprawach o wykroczenia, tylko tak po prostu
    > wszyscy sobie to olewaja ? :-)

    Nie odróżniasz postępowania cywilnego od wykroczeń.

    > Ciekawe. Kiedy zatem ma zastosowanie 2-letni okres przedawnienia. Bo
    > roczny to jak nie zostalo wszczete postepowanie. A 2-letni?

    Tez.

    > Jak
    > zostalo wszczete i w ciagu 2 lat nie zdazyl zapasc zaden wyrok ?
    > Szczerze powatpiewam.

    I dobrze, bo to nie tak.

    > Na ile jestes pewny tego co piszesz ?

    W okolicach 100%.

    > Dlaczego
    > w takim razie nie probowano mi na sile doreczyc tego wyroku w
    > sekretariacie sadu ???

    Miałeś sprawę cywilną?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dolary, akcje i obligacje za 50% ceny. Profesjonalna jakosc.

  • 48. Data: 2004-04-15 16:47:10
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Nie bardzo widze zwiazek z rzeczywistoscia.

    "nie ma na nim stałego miejsca zamieszkania lub miejsca stałego pobytu,
    można orzec natychmiastową wykonalność wyroku skazującego, gdy zachodzi
    uzasadniona obawa, że jego wykonanie będzie niemożliwe lub znacznie
    utrudnione."

    Jak tu się nam przechwalasz w twoim wypadku wykonanie bywa co najmniej
    znacznie utrudnione.

    "§ 5. W wypadku wskazanym w § 4 sąd:
    3) wobec osoby, o której mowa w pkt 2, skazanej na karę grzywny, orzeka
    zastępczą karę aresztu, przyjmując 1 dzień aresztu za równoważny grzywnie
    od 20 zł do 150 zł,"

    A według tego gdy trafisz następnym razem w ręce temidy możesz zamieszkać
    w takim przytulnum pokoiku w kratki.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.

  • 49. Data: 2004-04-15 17:19:05
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]
    > utrudnione."
    >
    > Jak tu się nam przechwalasz w twoim wypadku wykonanie bywa co najmniej

    No wlasnie, i jest to sprawa oczywista, bo tych przedawnionych jest juz
    wiecej niz 10 przez okolo 7-8 lat. Dlaczego wiec to nie nastepuje ?
    Podobnie w przypadku rzeczonych znajomych. Ja mam wrazenie, ze ta
    natychmiastowa wykonalnosc jest orzekana, tylko coz ona moze zmienic
    skoro nie mozna tego doreczyc. I jestem ciekawy czy tak jest w
    rzeczywistosci, po to ciagne ten watek.

> [...]
    grzywnie
    > od 20 zł do 150 zł,"
    >
    > A według tego gdy trafisz następnym razem w ręce temidy możesz

    Ojojoj. Teraz bede umieral ze strachu. :-) Te nasze wykroczenia to na
    ogol nieprzyjete mandaty drogowe czy tam jedno-dwa piwa w miejscu
    publicznym, zadne tam jakies burdy czy cos w tym rodzaju, wiec ciezko tu
    wygenerowac "trafienie w rece temidy".

    pozdrawiam, marekz

  • 50. Data: 2004-04-15 17:20:52
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > Nie odróżniasz postępowania cywilnego od wykroczeń.

    Tak, juz sie uderzylem w piers w innym poscie. Wszystko co pisze dotyczy
    wykroczen.

    > Miałeś sprawę cywilną?

    Nie, no skad. Mialem przedawnione wykroczenie i chcialem z ciekawosci
    sobie obejrzec jak wygladaja takie "akta".

    marekz