  • 1. Data: 2004-04-13 16:49:44
    Temat: Auto na parkingu policyjnym
    Od: "ksysio" <n...@s...pl>

    Witam!
    Zaluzmy taka sytuacje:
    Auto zarejestrowane na mojego ojca znajduje sie na parkingu policyjnym. Czy
    posiadajac dowod rejestracyjny i swoj dokument tozsamosci moge to auto
    odebrac?

    Z gory dzieki:)

  • 2. Data: 2004-04-13 21:07:56
    Temat: Re: Auto na parkingu policyjnym
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    Czy
    > posiadajac dowod rejestracyjny i swoj dokument tozsamosci moge to auto

    Chyba należałoby sobie zadać podstawowe pytanie: dlaczego ono się tam
    znalazło. Gdy moje się znalazło na takim parkingu to dokładnie wiedziałem za
    co (1 dzień po wygaśnięciu OC) i przy mnie je sholowali. Odbiór był na
    podstawie dokumentu tożsamości i kwitka z komendy, która mi tę przyjemnośc
    zafundowała (czytaj: zapłaciłem OC, pokazałem na komendzie i otrzymałem
    świstek na wydanie pojazdu)

    TJ

  • 3. Data: 2004-04-13 21:11:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ksysio" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Czy
    > posiadajac dowod rejestracyjny i swoj dokument tozsamosci moge to auto

    Musisz mieć upoważnienie ojca. Teoretycznie moim zdaniem wystarczy takie
    zwykłe na kartce papieru i żadna szczególna forma nie powinna być
    wymagana. No i samochód otrzymasz pod warunkiem, że można go wydać, co
    jest uzależnione od powodu, z jakiego się na rzeczonym parkingu znalazł.

  • 4. Data: 2004-04-13 21:42:17
    Od: "Robik" <r...@p...onet.pl>

    Oczywiście wszystko zależy od okoliczności w jakich auto zostało zatrzymane.
    Generalnie odebrać auto może osoba, której dane figurują w dowodzie
    rejestracyjnym, jednak jeżeli w chwili zatrzymania samochodu to ty nim
    kierowałeś, prawdopodobnie nie będziesz miał problemu z jego odbiorem.
    (oczywiście jeżeli masz prawo jazdy :).
    Posiadanie przez Ciebie dowodu rejestracyjnego nie obliguje policjantów do
    wydania Ci tego samochodu, jednak w zależności na kogo trafisz, policjant
    może uznać, że właściciel samochodu zezwolił ci na jego użytkowanie i
    samochód odbierzesz.