  • 61. Data: 2006-09-10 20:02:47
    Temat: Re: czy SELEKCJA przy wejsciu do klubow jest LEGALNA ??
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Marcin Żyła <m...@m...com> napisali:

    > 2. Czy wlasciciel lokalu jest
    >
    > Tak. Jeżeli lokal jest publiczny, to wejść może każdy (być może po

    Ale wlasnie pytalem o podstawe prawna tego, ze nie moge kogos nie wpuscic.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 62. Data: 2006-09-10 20:08:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Ale wlasnie pytalem o podstawe prawna tego, ze nie moge kogos nie wpuscic.

    Dostałeś już dziesiątki odpowiedzi - jeżeli prowadzisz DG i w jej ramach
    masz np. pub, bar czy klub, nie masz prawa odmówić wejścia komukolwiek.

    M.

  • 63. Data: 2006-09-10 20:16:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > A jaka jest podstawa prawna? Bo ten obowiazek, to sobie raczej wyssales z
    > palca.

    Dziecko... W odróżnieniu od ciebie ze ssania palców dawno wyrosłem.

    A podstawa prawna ukarania za nieuzasadnioną przepisami odmowę
    obsłużenia była tu już wielokrotnie podawania - 138KW.

    Otwierając bar czy inny sklep zobowiązujesz się do świadczenia usług
    oraz przedstawiasz pewną ofertę.

    A ze zobowiązań trzeba się wywiązywać.

  • 64. Data: 2006-09-10 20:29:14
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Ale wlasnie pytalem o podstawe prawna tego, ze nie moge kogos nie wpuscic.

    Ogólnie KC i w detalu art 139 kw. wskazujacy kare za określone zachowanie.
    MZ

  • 65. Data: 2006-09-10 22:31:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    main...

    > Ale wlasnie pytalem o podstawe prawna tego, ze nie moge kogos nie wpuscic.

    Jeśli pobierasz przy wejściu pieniądze za bilet, to przyjmuje się, że jest to
    opłata za usługę rozrywkową. W tym wypadku niewpuszczenie jest wykroczeniem z
    art. 138 kw, czyli odmową świadczenia takiej usługi. Jeśli nie pobierasz takiej
    opłaty, to w zasadzie nie masz prawa nikogo zatrzymać w tych drzwiach, a
    zatrzymując dopuszczasz się przestępstwa zmuszania do określonego zachowania.

  • 66. Data: 2006-09-11 08:09:20
    Od: T <i...@o...pl>

    KRZYZAK wrote:
    > Robie impreze zamknieta na zaproszenia. Selekcjoner stoi przed buda i
    > zaprasza.

    zależy jeszcze w jaki sposób rozprowadzasz te zaproszenia
    bo jeżeli tylko rozdajesz swoim znajomym czy rodzinie to wtedy jest to twoja
    prywatna prywatka i rzeczywiście jest to impreza zamknięta

    natomiast jeśli SPRZEDAJESZ je POTENCJALNIE WSZYSTKIM to znowu nie masz
    prawa ludzi dyskryminować

    PS. dlaczego w wasiafce tak trudno o szczyptę finezji?
    zawsze wszystko musi być podane jak pięścią w mordę!

  • 67. Data: 2006-09-11 09:55:38
    Od: "KRZYZAK" <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli pobierasz przy wejściu pieniądze za bilet, to przyjmuje się, że jest to
    > opłata za usługę rozrywkową. W tym wypadku niewpuszczenie jest wykroczeniem z
    > art. 138 kw, czyli odmową świadczenia takiej usługi.

    art. 138 kw dotyczy swiadczenia, do ktorego jestem _obowiazany_. A
    chyba nie mam obowiazku swiadczenia uslug rozrywkowych.

  • 68. Data: 2006-09-11 10:08:43
    Od: "KRZYZAK" <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    Otwierajac bar przedstawiam oferte? Wez sie troche doucz, bo bredzisz.
    W jaki niby sposob przedstawiam ta oferte?
    W ktorym miejscu zobowiazuje sie do swiadczenia uslug i komu?
    Robie impreze zamknieta na zaproszenia. Selekcjoner stoi przed buda i
    zaprasza.
    A ze Andrzejka akurat nie chce zaprosic... Jak mi przykro...

  • 69. Data: 2006-09-11 10:10:11
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 20:29:16 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Pewnie, ze nie potzrebuje - zeby wejsc na swoja posesje. A ktokolwiek che
    > wejsc na moja, musi miec moje pozwolenie. Wbij sobie to raz na zawsze do
    > glowy.

    Podaj mi paragraf który zabrania mi wejść na twoją prywatną posesję.
    Konkretny paragraf, a nie "bo ty tak chcesz".

    Henry

  • 70. Data: 2006-09-11 10:20:10
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    KRZYZAK napisał(a):

    > art. 138 kw dotyczy swiadczenia, do ktorego jestem _obowiazany_. A
    > chyba nie mam obowiazku swiadczenia uslug rozrywkowych.

    KC W chwili gdy otwierasz lokal, jestać zobowiązany.

    To jest chyba podstawowy problem. ;-)

    Przyjmuje się, że otwarcie lokalu dla publiczności = obowiązek
    świadczenia usług.
    Otwarcie = uruchomienie. Bo nawet jak nie masz reklamy, ale na poddaszu
    masz kanciape gdzie sprzedajesz (z koncesją) piwo, to jak ktoś wejdzie
    musisz sprzedac.
    MZ