  • 1. Data: 2006-09-03 11:44:02
    Temat: czy SELEKCJA przy wejsciu do klubow jest LEGALNA ??
    Od: T <i...@o...pl>

    Czy selekcja przy wpuszczaniu ludzi - lub nie - do nocnych lub muzycznych
    klubów w Warszawie jest legalna?

    Bo pierwsze skojarzenie to imho APARTHEID !!

    A drugie to: naruszenie dóbr osobistych, obrażanie/poniżanie ludzi,
    uwłaczanie ich godności...

    Wpuszczane są do lokalu tylko te osoby które nie są "za brzydkie"!

    Przy czym częstokroć są brane pod uwagę cechy anatomiczne !!!

    I nie do rzadkości należy, że ów cieć zwany "selekcjonerem" jest w stanie to
    powiedzieć dziewczynie prosto w oczy!

    tak! cechy anatomiczne!
    a nie np. nieodpowiedni ubiór... (jak czasem właściciele klubów próbują to
    przedstawiać np. w coniektórych stacjach radiowych)

  • 2. Data: 2006-09-03 13:13:11
    Od: "tom" <t...@p...gazeta.pl>

    nie wiem czy jest legalna, ale przegladanie archiwum tej grupy
    gdzie to pytanie co chwila sie pojawia jest jak najbardziej lagalne,
    i do tego zachecam

    Tomek

  • 3. Data: 2006-09-03 14:32:49
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    T wrote:
    > Czy selekcja przy wpuszczaniu ludzi - lub nie - do nocnych lub muzycznych
    > klubów w Warszawie jest legalna?

    Nie jest. Wystarczy przekręcić na policję.

  • 4. Data: 2006-09-03 15:44:33
    Od: "anducha" <a...@w...o2.pl>

    jest legalna
    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,2316918.
    html
    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,3251253.
    html

    ale kontrowersyjna

    pozdrawiam
    anducha

  • 5. Data: 2006-09-03 18:36:25
    Od: vel <...@b...de>

    T napisał(a):
> [...]
    >
    > Bo pierwsze skojarzenie to imho APARTHEID !!
    >
    > A drugie to: naruszenie dóbr osobistych, obrażanie/poniżanie ludzi,

    zakaz dyskryminacji nie obowiazuje wertykalnie... taka mam jedynie
    refleksje.

    ...choc sa nowe prady, vide: prawo pracy.

    moze i dla klubowiczow jest swiatelko w tunelu?

    a tak nota bene, to zapraszamy do wroclawia. tutaj wszystko sie samo
    "kanalizuje".

  • 6. Data: 2006-09-03 20:30:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie jest. Wystarczy przekręcić na policję.

    To zależy. W publicznie dostępnej placówce usługowej faktycznie nie
    można legalnie selekcjonować.

    Natomiast może to być jakiś zamknięty klub "tylko dla członków" - ale
    wtedy selekcja nie jest "na oko" tylko wg. kart członkowskich.

  • 7. Data: 2006-09-03 20:34:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    anducha wrote:

    > jest legalna

    Nie jest.

    > http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,2316918.
    html
    > http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,3251253.
    html

    Niedorobione sędziątko, które wydało ten wyrok, popisało się skrajną
    niekompetencją.

    Wyrok zostałby na 100% obalony w apelacyjnym, niestety pokrzywdzony
    apelacji nie miał okazji złożyć z przyczyn, hmm, obiektywnych.

    W tym przypadku byłbym skłonny pójść "po linii" teorii spiskowej i
    przypuszczać, że to te baby z babiego lata podrzuciły mu kompromitujące
    materiały ;->

  • 8. Data: 2006-09-03 23:42:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "T" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    O ile w danym klubie nie obowiązują karty klubowe, które można dostać na jakiejś
    tam sensownej zasadzie, to taka dyskryminacja nie jest legalna. W zależności od
    szczegółów może być wykroczeniem albo przestępstwem. Jeśli do klubu są
    sprzedawane wejściówki i odmawia się sprzedania takiej wejściówki klientowi, to
    jest to przeważnie wykroczenie. Pisze przeważnie, bo kluby mają jakąś tam
    pojemność i jak się bilety skończą, to ich nie ma. Ale wówczas nie może ich nikt
    kupić. Jeśli bilet zostanie sprzedany, ale klient nie zostanie wpuszczony, to
    jest to przestępstwo oszustwa. Natomiast jeśli na wejście do lokalu nie jest
    wymagane posiadanie biletu, to zatrzymanie osoby w wejściu jest po prostu
    zmuszaniem do określonego zachowania, co też jest przestępstwem.

    Podobnie jest w wypadku próby legitymowania (czy dana osoba ma 18 lat), bowiem
    prowadzący lokal ma prawo do wylegitymowania klienta tylko i wyłącznie podczas
    sprzedaży alkoholu i papierosów. Wówczas będziemy mieli któryś z w przypadków, w
    zależności od tego jak się skończy odmowa okazania dokumentu.

    Inne możliwości mi do głowy nie przychodzą.

  • 9. Data: 2006-09-04 06:32:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    >
    > Wyrok zostałby na 100% obalony w apelacyjnym, niestety pokrzywdzony
    > apelacji nie miał okazji złożyć z przyczyn, hmm, obiektywnych.

    ja aż takiego zaufania do sądów odwoławczych bym nie miał :)

    KG

  • 10. Data: 2006-09-04 09:59:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > ja aż takiego zaufania do sądów odwoławczych bym nie miał :)

    Fakt, i w apelacyjnym może trafić się idiota, jak w pierwszej instancji,
    ale ryzyko mniejsze...

    No, niech będzie 90% ;)