  • 11. Data: 2011-09-28 10:03:09
    Temat: Re: broker ubezpieczeniowy - jaki on tam niezależny
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@4...ne
    t...

    > Pobiera ZAPŁATĘ za usługę

    no i ok, tylko komu świadczy usługę i na jakiej zasadzie?

    bo jak dla mnie to ma świadczyć usługi klientowi co do niego przychodzi, ma
    doradzić najkorzystniejsze dla tego klienta rozwiązanie, a nie wcisnąć mu
    rozwiązanie od podmiotu, który wypłaci mu najwyższą prowizję

  • 12. Data: 2011-09-28 10:04:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 12:01, NKAB - pisze:
    > Mnie też się wydawało, że broker to poprostu
    > ktoś dobrze zorientowany w umowach n.t. ubezpieczeń
    > i z tej racji dobrze dobiera produkty dla swojego
    > klienta i to od niego ma dostać kasę za tą usługę
    > a nie od firm ubezpieczeniowych.
    >
    > Jeśli ma powiązania finasowe z firmami ubezpieczeniowymi
    > to nie jest żadnym brokerem tylko agentem tych firm.

    Tak czy inaczej dostaje pieniądze od klienta... Agent od brokera różni
    się tym, że broker w swojej ofercie ma oferty kilku ubezpieczycieli, a
    agent, tylko jednego. Broker działa na podobnej zasadzie jak biura
    podróży...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2011-09-28 11:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011, Ikselka wrote:

    > Pobiera ZAPŁATĘ za usługę

    Czyli działa na rzecz ubezpieczyciela?
    Bo mi się wydawało, że ma działać na rzecz ubezpieczającego się.
    Ale wychodzi że nie.

    Bo w to, że ktoś ma działać DLA MNIE, ale płaci mu kto inny, i on
    się będzie starał bardziej o mój interes niż jego - chyba nie wierzysz?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-09-28 12:43:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:20:25 -0500, witek napisał(a):

    > a jak ty komus odwalisz roobote i dostaniesz za to ekstra kase, to
    > jestes od tej osoby zalezny?

    Póki NIE dostanie, to jest.
    --
    XL

  • 15. Data: 2011-09-28 12:44:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 10:01:41 +0000 (UTC), NKAB - napisał(a):

    > Jeśli ma powiązania finasowe z firmami ubezpieczeniowymi
    > to nie jest żadnym brokerem tylko agentem tych firm.

    Jasne - każdy podwykonawca jest pracownikiem danej firmy!
    :-]
    --
    XL

  • 16. Data: 2011-09-28 12:46:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 12:04:19 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > się tym, że broker w swojej ofercie ma oferty kilku ubezpieczycieli, a
    > agent, tylko jednego. Broker działa na podobnej zasadzie jak biura

    ...raczej przeciwnej - oferuje podróże w bliżej nieokreślony wymiar, w
    którym klient absolutnie nie chciałby się znaleźć ;-PPP
    --
    XL

  • 17. Data: 2011-09-28 12:48:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 12:04, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > się tym, że broker w swojej ofercie ma oferty kilku ubezpieczycieli, a
    > agent, tylko jednego. Broker działa na podobnej zasadzie jak biura

    Agent, co w swojej ofercie posiada kilku ubezpieczycieli to
    "multiagencja". IMHO rzeczywiście jest coś "nie teges", że broker jest
    opłacany przez zakład ubezpieczeń.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-09-28 12:54:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-28 14:48, Liwiusz pisze:

    > Agent, co w swojej ofercie posiada kilku ubezpieczycieli to
    > "multiagencja". IMHO rzeczywiście jest coś "nie teges", że broker jest
    > opłacany przez zakład ubezpieczeń.

    Tu jest trochę więcej, choć pisane przez przedstawicieli tylko jednej
    strony:

    http://dziennikubezpieczeniowy.pl/2010/07/05/Kurtaz_
    brokerski_cz__1/artykul/52056

  • 19. Data: 2011-09-28 15:27:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 14:54, spp pisze:

    > Tu jest trochę więcej, choć pisane przez przedstawicieli tylko jednej
    > strony:
    >
    > http://dziennikubezpieczeniowy.pl/2010/07/05/Kurtaz_
    brokerski_cz__1/artykul/52056

    Nic ciekawego. Po prostu opisali stan faktyczny.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-09-28 22:11:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, Ikselka wrote:

    > Jasne - każdy podwykonawca jest pracownikiem danej firmy!
    > :-]

    Agent w prawnym rozumieniu tego słowa nie jest pracownikiem.
    Umowa agencji to odmiana umowy zlecenia, nazwana (wymieniona
    w Kodeksie Cywilnym) umowa cywilnoprawna, nie dająca "praw
    pracowniczych", kwalifikuje się do działalności gospodarczej.
    Jedną z właściwości umowu agencyjnej jest *silniejsza* niż
    w przypadku umowy o pracę ochrona "prawa do przyszłych
    wynagrodzeń" (wynikłych z wcześniej zrealizowanych umów).

    To było w sprawie formalnej! :)

    Co do meritum zgadzam się z tezą, że aby broker był wiarygodny,
    musiałby otrzymywać wynagrodzenie *wyłącznie* od klienta,
    zaś jego czynności powinny się ograniczyć do wskazania
    "pasujących" ofert, *bez* możliwości zawarcia wskazanych
    umów przez brokera lub podmioty z nim powiązane.

    pzdr, Gotfryd