  • 1. Data: 2011-09-27 19:22:06
    Temat: broker ubezpieczeniowy - jaki on tam niezależny
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    definicja z piu.org.pl:

    Kurtaż
    - prowizja, którą broker ubezpieczeniowy otrzymuje od ubezpieczyciela za
    zawarcie lub doprowadzenie do zawarcia umowy ubezpieczenia; w niektórych
    przypadkach uznaje się, iż kurtaż jest również wynagrodzeniem za
    uczestniczenie brokera w zarządzaniu i wykonywaniu umów ubezpieczenia

    Broker (w odmienności od agenta) ma być niezależny od ubezpieczycieli -
    wydawało mi się że oznacza to że nie pobiera od niego kasy -czy to nie jeat
    sprzeczność?

  • 2. Data: 2011-09-27 19:26:32
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 21:22, lamia pisze:

    > Broker (w odmienności od agenta) ma być
    > niezależny od ubezpieczycieli - wydawało mi
    > się że oznacza to że nie pobiera od niego kasy
    > -czy to nie jeat sprzeczność?

    Nie wiem czy to sprzeczność czy nie. Nie wiem
    też z czego miałby się ów broker utrzymywać. Z
    datków od wdzięcznych klientów?

    JK

  • 3. Data: 2011-09-27 20:02:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 21:22:06 +0200, lamia napisał(a):

    > Broker (w odmienności od agenta) ma być niezależny od ubezpieczycieli -
    > wydawało mi się że oznacza to że nie pobiera od niego kasy -czy to nie jeat
    > sprzeczność?

    Pobiera ZAPŁATĘ za usługę (tu: pośrednictwo w "zawarciu lub doprowadzeniu
    do zawarcia umowy ubezpieczenia; w niektórych przypadkach za
    uczestniczenie w zarządzaniu i wykonywaniu umów ubezpieczenia").
    Miałby to robić charytatywnie na rzecz ubezpieczycieli?

    --
    XL

  • 4. Data: 2011-09-27 20:12:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 21:26, JK pisze:

    > Nie wiem czy to sprzeczność czy nie. Nie wiem też z czego miałby się ów
    > broker utrzymywać. Z datków od wdzięcznych klientów?

    Zasadniczo problem nie jest tak głupi jak się w pierwszym wrażeniu
    wydaje. Niezależność niezależnością, ale jeśli jeden zakład ubezpieczeń
    daje 15% prowizji, a drugi 20%...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-09-27 20:18:09
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > Miałby to robić charytatywnie na rzecz ubezpieczycieli?

    IXL i JK - czytać ustawę o borkerach pierw. Ja niepytamw zwiąku z moimi
    wuborażeniami, ale z tym co dają jedni mądrzy

    ps:
    mnie obchodzi MNIE an też i JA nie decyduje o modelu biznesowym brokera.
    Kwestia rozchodzi się o prawo (przepisy) i lewo (rzeczywostość).

  • 6. Data: 2011-09-27 20:19:58
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > IXL i JK - czytać ustawę o borkerach pierw. Ja niepytamw zwiąku z moimi
    > wuborażeniami, ale z tym co dają jedni mądrzy

    sorry niedokończona wypowiedź (nie chodzi omoje wyobrażenia ale o
    konsultację stanufaktycznego przepisów, rzeczywistego rynku, oraz tego jak
    być powinno/niepowinno i jeakie są kosekwencję ewentualnych sprzeczności.

  • 7. Data: 2011-09-27 20:26:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 22:18:09 +0200, lamia napisał(a):

> [...]
    > mnie obchodzi MNIE an też i JA nie decyduje o modelu biznesowym brokera.
    > Kwestia rozchodzi się o prawo (przepisy) i lewo (rzeczywostość).

    Ja bym prosiła po polsku.
    --
    XL

  • 8. Data: 2011-09-27 23:20:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/27/2011 2:22 PM, lamia wrote:
> [...]
    >

    > Broker (w odmienności od agenta) ma być niezależny od ubezpieczycieli -
    > wydawało mi się że oznacza to że nie pobiera od niego kasy -czy to nie

    a jak ty komus odwalisz roobote i dostaniesz za to ekstra kase, to
    jestes od tej osoby zalezny?

  • 9. Data: 2011-09-28 03:08:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-28 01:20, witek pisze:

    > a jak ty komus odwalisz roobote i dostaniesz za to ekstra kase, to
    > jestes od tej osoby zalezny?

    Hmm, a dlaczego ekstra a nie normalną zapłatę?

    BTW fajna jest etymologia tego słowa:

    "fr. courtage 'akwizycja; jw.' od courtier 'pośrednik; akwizytor' z
    courre 'ścigać (jelenia)' od łac. currere"

    --
    spp

  • 10. Data: 2011-09-28 10:01:41
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mnie też się wydawało, że broker to poprostu
    ktoś dobrze zorientowany w umowach n.t. ubezpieczeń
    i z tej racji dobrze dobiera produkty dla swojego
    klienta i to od niego ma dostać kasę za tą usługę
    a nie od firm ubezpieczeniowych.

    Jeśli ma powiązania finasowe z firmami ubezpieczeniowymi
    to nie jest żadnym brokerem tylko agentem tych firm.

    Andrzej.