  • 11. Data: 2009-12-18 17:40:11
    Temat: Re: brak wezwania do zaplaty ->komornik
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    f...@N...gazeta.pl wrote:
    > A co z art. 49 Ustawy o komornikach sądowych i egzekucji?
    >
    > Art. 49
    > 4. W przypadku niecelowego wszczęcia postępowania egzekucyjnego opłaty, o
    > których mowa w ust. 1 i 2, uiszcza wierzyciel. W celu ich pobrania komornik
    > wydaje postanowienie, w którym wzywa wierzyciela do uiszczenia należności z
    > tego tytułu w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Postanowienie
    > po uprawomocnieniu się podlega wykonaniu w drodze egzekucji bez zaopatrywania
    > w klauzulę wykonalności.
    >
    > Czarek

    a to bylo niecelowe.

    nie bylo sytuacji, ze wierzyciel dostal pieniadze, a mimo to poszedl do
    komornika.

    On poszedl do komornika bo pieniedzy nie mial.
    splata pozniej na konto wierzyciela, bo rozpoczeciu dzialan przez
    komornika nie pozbawia zaplaty komornika i jak najbardziej zaplaci to
    dluznik, bo wszczecie postepowania egzekucyjnego bylo jak najbardziej
    celowe.

  • 12. Data: 2009-12-18 17:58:24
    Od: Michal <m...@g...com>

> [...]
    > komornika nie pozbawia zaplaty komornika i jak najbardziej zaplaci to
    > dluznik, bo wszczecie postepowania egzekucyjnego bylo jak najbardziej

    A ja sie nie zgodze. powiedzmy ze sad kieruje sprawe do komornika a w
    miedzy czasie dostaje przelew. znaczy sie co? ja zaniechalem splaty?
    mam placic 300zl extra? z calym czacunkiem ale skoro komornik nie
    podjal zadnych krokow, nie potrafil sciagnac od dluznika grosza to za
    co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
    komornikiem?

  • 13. Data: 2009-12-19 09:32:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > podjal zadnych krokow, nie potrafil sciagnac od dluznika grosza to za
    > co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie

    takie juz mamy prawo. I przynajmniej bedziesz mial nauczke, ze pism z sadu
    sie nie olewa.

    Co do komornikow to ostatnio byl program w TV jacy to dranie. Wiec twoje 300
    zeta to pikus w porownaniu z tym co mogloby byc gdybys wisial wiecej.

    Icek

  • 14. Data: 2009-12-24 07:24:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "Michal" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > za
    > co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
    > komornikiem?

    Chocby za to, ze byl u ciebie w domu, a ty mu nie zaplaciles.

  • 15. Data: 2009-12-29 10:07:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 19 Dec 2009 10:32:54 +0100, Icek napisał(a):

    > takie juz mamy prawo. I przynajmniej bedziesz mial nauczke, ze pism z sadu
    > sie nie olewa.

    Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
    Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

  • 16. Data: 2009-12-29 10:12:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:58:24 -0800 (PST), Michal napisał(a):

> [...]
    > podjal zadnych krokow, nie potrafil sciagnac od dluznika grosza to za
    > co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie

    Tu masz podobny przypadek:
    http://www.biznesforum.pl/sad-nie-wyslal-wezwania-do
    -zaplaty-grzywna-koszty-vt6780.html
    Z tym że klientka nie wie czy nie awizowano czegoś w międzyczasie z sądu
    gdy ona bawiła za granicą.

    A co do sedna:

    //
    Po uprawomocnieniu się wyroku, sąd zawiadamia pismem osobę, na którą
    nałożył obowiązek zapłaty grzywny, o dokładnym sposobie jej uiszczenia
    (określa miejsce i termin zapłaty). W przypadku, gdy po uprawomocnieniu się
    wyroku, stosowne pismo nie nadejdzie, najwłściwszym wydaje się skontaktować
    z wydziałem karnym sądu rejonowego, w celu wyjaśnienia sprawy. Kodeks Karny
    Wykonawczy przewiduje możliwość rozłożena nałożonej grzywny na raty oraz
    jej odroczenia, jeżeli natychmiastowe jej ściągnięcie pociągnęłoby dla
    skazanego lub jego rodziny zbyt ciężkie skutki. W takim wypadku odracza
    się, bądź rozkłada na raty na okres nie przekraczający roku. Natomiast w
    przypadkach zasługujących na szczególne uwzględnienie, można rozłożyć
    grzywnę na raty na okres lat 3 (art 49 - 51 Kodeksu Karnego Wykonawczego) W
    celu rozłożenia grzywny na raty należy złożyć pisemny wniosek do sądu,
    który wydał wyrok. We wniosku należy przytoczyć okoliczności uzasadniające
    prośbę.
    //
    http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-karne/wyrok/odpowie
    dzi/wykonanie-wyroku-zasadzajacego-grzywne.html

    I wszystko jasne.

  • 17. Data: 2009-12-29 10:57:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
    > Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

    dostajesz wyrok (albo nie jak nie idziesz na rozprawe albo nie odbierasz
    poleconego z wezwaniem). W Twoim interesie jest zaplacic grzywne czy inne
    zasadzone rzeczy. Nikt juz po wyroku wzywac Cie nie musi. To ze sie wzywa to
    juz z czystej dobrej woli.

    Icek

  • 18. Data: 2009-12-29 20:22:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herald pisze:

    > Widzisz że koleś nie dostał niczego z sądu by zapłacił grzywnę?
    > Miał ją zapłacić gdzie? Na jaki nr rachunku?

    Generalnie numery rachunków sądów są w sądach dostępne. Aczkolwiek
    faktycznie sąd powinien przysłać wezwanie do zapłaty (czy jak to się
    formalnie nazywa) określające dokładnie ile to ma być, na jaki numer
    rachunku, w jakim terminie i z jakim tytułem - z możliwością odwołania
    się w razie błędów lub wnioskowania o rozłożenie na raty.