  • 1. Data: 2009-12-18 14:06:15
    Temat: Art. 202 KK
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Jakiś czas temu został zmieniony i dawny paragraf 3 uzyskał nowe brzmienie
    (dodano też dwa nowe paragrafy):

    "§ 3. Kto w celu rozpowszechniania produkuje, utrwala lub sprowadza,
    przechowuje
    lub posiada albo rozpowszechnia lub publicznie prezentuje treści
    pornograficzne
    z udziałem małoletniego albo treści pornograficzne związane z prezentowaniem
    przemocy lub posługiwaniem się zwierzęciem,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    I teraz pytanie, czy wszystkie te czynności ("produkuje, utrwala lub
    sprowadza, przechowuje
    lub posiada albo rozpowszechnia lub publicznie prezentuje treści
    pornograficzne") są karalne tylko wówczas, gdy jest zamiar
    rozpowszechniania, bo tak mi wychodzi z odczytania tego paragrafu.
    Oczywiście z uwzględnieniem paragrafów kolejnych...

    A tak nawiązując do paragrafu 2, to ciekawi mnie co to są przedmioty majace
    charakter pornograficzny. Myślę, myślę i za cholerę nie mogę dojść :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 2. Data: 2009-12-18 14:14:21
    Temat: Re: Art. 202 KK
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:hgg28p$kkn$1@news.onet.pl...
> [...]
    > przechowuje
    > lub posiada albo rozpowszechnia lub publicznie prezentuje treści

    A czy publiczne prezentowanie, to nie jest już rozpowszechnianie? I jak
    rozumieć " kto w celu rozpowszechniania (...) rozpowszechnia"? Czy posłowie
    po pijaku to pisali ?

    Pozdrawiam Przemek :)

  • 3. Data: 2009-12-18 14:41:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2009 o 15:14:21 Przemek Lipski <W...@w...epf.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:hgg28p$kkn$1@news.onet.pl...

    > A czy publiczne prezentowanie, to nie jest ju? rozpowszechnianie? I jak
    > rozumieae " kto w celu rozpowszechniania (...) rozpowszechnia"? Czy
    > pos?owie
    > po pijaku to pisali ?

    W anglosaskich kodeksach karnych takie przepisy są redagowane w postaci
    wypunktowań, my niestety mamy w użyciu zdania "współrzędnie złożone
    podrzędnie"..

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-12-18 20:36:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tomek" <t...@o...pl> wrote
    >W anglosaskich kodeksach karnych takie >przepisy są redagowane w postaci
    >wypunktowań,

    I tak powinno być, przynajmniej po lekcji z logiki kodeks byłby
    jednoznaczny..., a tak to sobie będzie można dyskutować latami, aż w koću SN
    się wypowie, albo i nie...