  • 1. Data: 2009-12-18 13:15:04
    Temat: brak wezwania do zaplaty ->komornik
    Od: Michal <m...@g...com>

    Witam,

    Otrzymalem grzywne w wysokosci 800zl z sadu. Sad nie raczyl mnie
    jednak o tym powiadomic w zaden sposob dlatego w dniu dzisiejszym
    pojawil sie u mnie komornik w tej sprawie ktory procz kwoty 800zl
    doliczyl sobie 300zl za zalatwienie sprawy. Czy zanim sad skieruje
    sprawe do komornika nie powinien pierw napisac do mnie ze mam do
    uregulowania jakas kwote? wyslac upomnienia etc? Oczywiscie odmowilem
    zaplaty beszczelnemu komornikowi ktory mi grozil jednak wiem ze jak
    wplace na konto sadu i napisze odpowiednie pisemko to jego 300zl
    przepadnie. Pytanie czy jest jakis paragraf na to ze wierzyciel
    powinien pierw poinformowac/upomniec a dopiero skierowac sprawe na
    droge komornicza?

    pzd -Michal

  • 2. Data: 2009-12-18 14:07:03
    Temat: Re: brak wezwania do zaplaty ->komornik
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <4b3ea478-7dc4-4fa9-a0cf-dfd4cab2e3a1
    @p8g2000yqb.googlegroups.com>, m...@g...com says...>

    Nie przepadnie nie przepadnie.

  • 3. Data: 2009-12-18 15:09:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:
    > Oczywiscie odmowilem
    > zaplaty beszczelnemu komornikowi ktory mi grozil jednak wiem ze jak
    > wplace na konto sadu i napisze odpowiednie pisemko to jego 300zl
    > przepadnie.

    Nie przepadnie. 300 zł jest już jego. kwestia kiedy mu zapłacisz lub sam
    sobie ściągnie.
    Niezależnie od tego gdzie wpłacisz te 800 zł.
    A jak wpłacisz do sądu to konornik na podstawie tytułu egezekucyjnego
    ściągnie ci je drugi raz, a potem przez dwa lata będzie zwracał.

    Zeby było śmiesznie wysłałbym do twojego zakładu pracy wniosek o
    ściąganie po 100 zł i przez 8 miesiecy jeszcze zapłacisz odsetki.

  • 4. Data: 2009-12-18 15:26:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Zeby było śmiesznie wysłałbym do twojego zakładu pracy wniosek o
    > ściąganie po 100 zł i przez 8 miesiecy jeszcze zapłacisz odsetki.

    To może od razu się zgłosić po wierzytelność za 10 lat?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-18 15:47:04
    Od: Michal <m...@g...com>

> [...]
    > A jak wpłacisz do sądu to konornik na podstawie tytułu egezekucyjnego
    > ściągnie ci  je drugi raz, a potem przez dwa lata będzie zwracał.

    Dziwne, z informacji zamieszczonych na necie wynika calkiem co innego
    np: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-uniknac-oplat-ko
    morniczych-1728463.html

    Mimo to ponawiam pytanie, czy sad nie powinien pierw poinformowac mnie
    o naleznosci? a dopiero zglaszac sprawe do komornika?

  • 6. Data: 2009-12-18 15:55:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal pisze:

    > Dziwne, z informacji zamieszczonych na necie wynika calkiem co innego
    > np: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-uniknac-oplat-ko
    morniczych-1728463.html

    Przecież masz wyraźnie napisane:

    "W przypadku egzekucji wszczynanych od 28 grudnia 2007 r. nie uniknie
    się już całkowicie opłaty egzekucyjnej w razie wpłacenia pieniędzy
    bezpośrednio wierzycielowi. Jeśli wierzyciel otrzyma pieniądze od
    dłużnika i złoży wniosek o umorzenie postępowania egzekucyjnego,
    komornik pobierze od dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 5% wartości
    świadczenia pozostałego do wyegzekwowania. Opłata nie może być niższa
    niż 1/10 ani wyższa niż dziesięciokrotna wysokość przeciętnego
    wynagrodzenia miesięcznego."

    > Mimo to ponawiam pytanie, czy sad nie powinien pierw poinformowac mnie
    > o naleznosci? a dopiero zglaszac sprawe do komornika?

    Dlaczego nie byłeś na ogłoszeniu wyroku?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-12-18 16:18:47
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    A co z art. 49 Ustawy o komornikach sądowych i egzekucji?

    Art. 49
    4. W przypadku niecelowego wszczęcia postępowania egzekucyjnego opłaty, o
    których mowa w ust. 1 i 2, uiszcza wierzyciel. W celu ich pobrania komornik
    wydaje postanowienie, w którym wzywa wierzyciela do uiszczenia należności z
    tego tytułu w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Postanowienie
    po uprawomocnieniu się podlega wykonaniu w drodze egzekucji bez zaopatrywania
    w klauzulę wykonalności.

    Czarek

  • 8. Data: 2009-12-18 16:34:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > Mimo to ponawiam pytanie, czy sad nie powinien pierw poinformowac mnie
    > o naleznosci? a dopiero zglaszac sprawe do komornika?

    1) jakie pisma dostałeś z sądu.

    2) idż do sądy zajrzyj w akta i zobacz co zostało do ciebie wysłane i kiedy

  • 9. Data: 2009-12-18 16:46:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    Postanowienie
    > po uprawomocnieniu się podlega wykonaniu w drodze egzekucji bez

    wiesz, w Twoim konkretnym przypadku nie ma mowy o nieprawidlowej egzekucji.
    Olales wezwanie z sadu to masz

    Icek

    PS Przepisy prawa stosuje sie wobec obywatelki. Komornikow, urzednikow,
    urzedow one nie obowiazuja ;P tak przynajmniej zawsze twierdza urzednicy

  • 10. Data: 2009-12-18 17:28:33
    Od: Michal <m...@g...com>

    > 1) jakie pisma dostałeś z sądu.
    >
    > 2) idż do sądy zajrzyj w akta i zobacz co zostało do ciebie wysłane i kiedy

    Z sadu dostalem tylko jedno pismo wobec ktorego jestem poinformowany
    iz sprawa jest zakonczona i za zniewazenie funkcjonariusza policji
    zostaje ukarany powyzsza grzywna. Nic poza tym. Brak konta, komu i
    gdzie wplacic pieniadze. Zadnych innych dok nie otrzymalem (a
    odbierasz wszystkie polecone)