    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak wezwania do zaplaty ->komornik
    Date: Tue, 29 Dec 2009 11:12:00 +0100

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:58:24 -0800 (PST), Michal napisał(a):

    > A ja sie nie zgodze. powiedzmy ze sad kieruje sprawe do komornika a w
    > miedzy czasie dostaje przelew. znaczy sie co? ja zaniechalem splaty?
    > mam placic 300zl extra? z calym czacunkiem ale skoro komornik nie
    > podjal zadnych krokow, nie potrafil sciagnac od dluznika grosza to za
    > co ma dostac wynagrodzenie w wysokosci 300zl? za to ze nazywa sie
    > komornikiem?

    Tu masz podobny przypadek:
    http://www.biznesforum.pl/sad-nie-wyslal-wezwania-do
    -zaplaty-grzywna-koszty-vt6780.html
    Z tym że klientka nie wie czy nie awizowano czegoś w międzyczasie z sądu
    gdy ona bawiła za granicą.

    A co do sedna:

    //
    Po uprawomocnieniu się wyroku, sąd zawiadamia pismem osobę, na którą
    nałożył obowiązek zapłaty grzywny, o dokładnym sposobie jej uiszczenia
    (określa miejsce i termin zapłaty). W przypadku, gdy po uprawomocnieniu się
    wyroku, stosowne pismo nie nadejdzie, najwłściwszym wydaje się skontaktować
    z wydziałem karnym sądu rejonowego, w celu wyjaśnienia sprawy. Kodeks Karny
    Wykonawczy przewiduje możliwość rozłożena nałożonej grzywny na raty oraz
    jej odroczenia, jeżeli natychmiastowe jej ściągnięcie pociągnęłoby dla
    skazanego lub jego rodziny zbyt ciężkie skutki. W takim wypadku odracza
    się, bądź rozkłada na raty na okres nie przekraczający roku. Natomiast w
    przypadkach zasługujących na szczególne uwzględnienie, można rozłożyć
    grzywnę na raty na okres lat 3 (art 49 - 51 Kodeksu Karnego Wykonawczego) W
    celu rozłożenia grzywny na raty należy złożyć pisemny wniosek do sądu,
    który wydał wyrok. We wniosku należy przytoczyć okoliczności uzasadniające
    prośbę.
    //
    http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-karne/wyrok/odpowie
    dzi/wykonanie-wyroku-zasadzajacego-grzywne.html

    I wszystko jasne.