  • 1. Data: 2009-12-17 20:36:31
    Temat: Ostatnia emerytura - czy zwrócić?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zmarł emeryt. Nie był na chodzie już od wielu lat, emeryturę odbierała
    rodzina. Emeryt zmarł szóstego dnia miesiąca (w szpitalu), emerytura dotarła
    jedenastego. Czy trzeba zwrócić tą ostatnią emeryturę?

    Pomóżcie, rodzina jest uczciwa i ma teraz dylemat. Mile widziana podstawa
    prawna :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2009-12-17 21:11:49
    Temat: Re: Ostatnia emerytura - czy zwrócić?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 17.12.2009 21:36, Czapla wrote:
> [...]
    > jedenastego. Czy trzeba zwrócić tą ostatnią emeryturę?
    >
    > Pomóżcie, rodzina jest uczciwa i ma teraz dylemat. Mile widziana podstawa

    Warto sie zastanowic, czy emerytura jest wyplacana z gory, czy z dolu?
    Wtedy dojdzie jeszcze dylemat, ile zwrocic.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2009-12-18 03:32:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czapla wrote:
> [...]
    > jedenastego. Czy trzeba zwrócić tą ostatnią emeryturę?
    >
    > Pomóżcie, rodzina jest uczciwa i ma teraz dylemat. Mile widziana podstawa

    z tego co wiem emerytura za miesiąc w którym dana osoba zmarła należy
    się w całości, więc nic nie trzeba zwracać.

    jeśli zus bedzie chciał zwrotu nalezy sie odwołać.

  • 4. Data: 2009-12-18 13:10:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedenastego. Czy trzeba zwrócić tą ostatnią emeryturę?
    >
    > Pomóżcie, rodzina jest uczciwa i ma teraz dylemat. Mile widziana podstawa

    Zadzwoń do ZUS i tak pewnie będziecie sie musili umówić na wypłatę zasiłku
    pogrzebowego. Z tego co kojarzę, to zwrotu raczej nie zażądają, ale jeżeli
    nie zgłosicie faktu zgonu do iluś tam dni, to sie przyczepią przy nastęnej
    wypłacie, podobnie jak - w konsekwencji - US.

    --
    Yogi(n)