  • 1. Data: 2007-11-15 17:44:09
    Temat: brak faktury
    Od: "miffy" <m...@n...pl>

    Mam u jednego operatora tv+internet+telefon. Telefon przestał działać. Po
    rozmowie z operatorem okazało sie, że nie zapłaciłam rachunku więc odłączyli
    telefon. Problem w tym, że żaden rachunek nie przyszedł. Z informacji
    wynikło, że firma roznosząca faktury nawaliła i abonenci w rejonie
    obsługiwanym przez tą firmę, nie dostali faktur. Pani była uprzejma
    poinformować, że mam dowiedzieć się ile muszę zapłacić, szybko uregulować
    należność, bo inaczej odłączą resztę, że w moim obowiązku jest kontakt w
    celu uregulowania zapłaty w przypadku nie otrzymania faktury.
    Więc pytania: Czy pani ma rację? Czy mogę nie płacić nic, póki nie otrzymam
    faktury? Czy mieli prawo bez uprzedzenia wyłączyć telefon? Czy takie
    postępowanie operatora uprawnia do rozwiązania umowy?

  • 2. Data: 2007-11-15 18:01:43
    Temat: Re: brak faktury
    Od: Sofar <s...@f...onet.pl>

    Witam,

    W liście datowanym 2007-11-15 <mid:fhi0hb$15t$1@news.mm.pl>
    miffy napisał(a):

> [...]
    > wynikło, że firma roznosząca faktury nawaliła i abonenci w rejonie
    > obsługiwanym przez tą firmę, nie dostali faktur.

    Ja mam w regulaminie napisane, coś w stylu (nie pamiętam dokładnie),
    że brak faktury nie upoważnia do nie zapłacenia za abonament.
    Czyli za abonament należy zapłacić...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2007-11-15 18:06:31
    Od: <s...@a...pl>

    > faktury. Więc pytania: Czy pani ma rację? Czy mogę nie płacić nic, póki
    > nie otrzymam faktury? Czy mieli prawo bez uprzedzenia wyłączyć telefon?
    > Czy takie postępowanie operatora uprawnia do rozwiązania umowy?

    Moim zdaniem obowiązek zapłaty wynika z umowy (zapewne ją masz), a nie z
    otrzymania lub nie faktury.

    Co do samej faktury, to czy u umowie jest, że: (1) sprzedawca dostarczy
    Tobie fakturę (2) wystawi fakturę (3) wystawi fakturę i wyśle ją. Wg mnie
    tylko w pierwszym przypadku mozesz się burzyć, że jej nie dostałeś.

    Wysokość abonamentów na pewno znasz, więc powinieneś bez gadania wpłacić to
    na konto sprzedawcy. Co do kosztów rozmów to wg mnie też nie jest problemem
    zadzwonić i sprawdzić, ile masz do zapłaty. Oni usługę wykonali.

  • 4. Data: 2007-11-15 18:08:38
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 15, 6:44 pm, "miffy" <m...@n...pl> wrote:
> [...]
    > faktury? Czy mieli prawo bez uprzedzenia wyłączyć telefon? Czy takie
    > postępowanie operatora uprawnia do rozwiązania umowy?

    UPC? W regulaminie jest gdzies chyba adnotacja ze rachunek/faktura nie
    jest wezwaniem do zaplaty a jedynie zaswiadczeniem o swiadczeniu uslug
    za kwote. Cos w stylu ze tak jak w sklepie paragon dostajesz dopiero
    jak zaplacisz a oni ci ida na reke wysylajac wykaz uslug wczesniej.

  • 5. Data: 2007-11-15 18:52:40
    Od: "miffy" <m...@n...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]

    za kwote. Cos w stylu ze tak jak w sklepie paragon dostajesz dopiero
    jak zaplacisz a oni ci ida na reke wysylajac wykaz uslug wczesniej.

    No, nie UPC - Multimedia :) Ok, wszystko jasne ale jednak czy w porządku?
    Zawsze przekazują faktury, z terminem płatności, zawsze płace regularnie,
    skoro zawaliło coś z ich strony, to czy nie powinni przynajmniej powiadomić
    o tym a nie bez słowa odłączać telefon?

  • 6. Data: 2007-11-15 19:27:58
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > skoro zawaliło coś z ich strony, to czy nie powinni przynajmniej
    > powiadomić o tym a nie bez słowa odłączać telefon?

    Coś kręcisz:

    >telefon. Problem w tym, że żaden rachunek nie przyszedł. Z informacji
    >wynikło, że firma roznosząca faktury nawaliła i abonenci w rejonie
    >obsługiwanym przez tą firmę, nie dostali faktur. Pani była uprzejma

    W pierwszym poście napisałes, że firma roznosząca nawaliła, a teraz piszesz
    że Multimedia dała ciała. Zdecyduj się!

  • 7. Data: 2007-11-15 20:18:10
    Od: "miffy" <m...@n...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Coś kręcisz:

    To czytaj uważnie albo nie czytaj wcale. A kto zawinił? Firma roznosząca
    faktury to cos w rodzaju podwykonawcy MM, oni ich zatrudniają, za coś im
    płacą, umowy jakieś mają. Firma roznosząca faktury jest związana z MM,
    działa w ich imieniu. Równie dobrze MM sama może nosić faktury a jak kogoś w
    tym celu zatrudnia, to tez za niego odpowiada. Abonenta to nie dotyczy i nie
    interesuje, kto faktury MM dostarcza, ważne, by zostały dostarczone.

  • 8. Data: 2007-11-15 22:27:35
    Od: <s...@a...pl>

    > To czytaj uważnie albo nie czytaj wcale. A kto zawinił? Firma roznosząca

    Czytam bardzo uważnie. Sam napisałeś, że firma roznosząca faktury (nie
    sprzedawca/wystawca faktury!)

> [...]

    > działa w ich imieniu. Równie dobrze MM sama może nosić faktury a jak
    > kogoś w tym celu zatrudnia, to tez za niego odpowiada. Abonenta to nie

    Nie wiedziałem że znasz umowy aż tak dokładnie miedzy MM firmą zajmujacą się
    roznoszeniem faktur. Zazwyczaj się po prostu wysyła pocztą lub innym
    kurierem, ew. zleca sie zewnętrznej firmie (zazwyczaj nie powiazanej ze
    zleceniodawcą). Ale tak wogóle zdecyduj się, czy MM zatrudnia kogośdo
    roznoszenia czy ma podwykonawców :)

    > dotyczy i nie interesuje, kto faktury MM dostarcza, ważne, by zostały
    > dostarczone.

    Jesli abonenta nie dotyczy to po co pytania zadajesz? Odpowiem za Ciebie -
    bo dotyczy! Pośrednio, ale dotyczy.

    Masz w umowie, że faktury mają być *dostarczone*? Bo póki co w polskich
    przepisach nie ma chyba obowiązku *dostarczania* faktur. Jest tylko
    obowiazek ich wystawienia w odpowiednich sytuacjach.

    pozdrawiam :)

  • 9. Data: 2007-11-16 00:47:16
    Od: "tommy" <d...@w...ww>

    > faktury? Czy mieli prawo bez uprzedzenia wyłączyć telefon? Czy takie
    > postępowanie operatora uprawnia do rozwiązania umowy?

    nie ma obowiązku wysyłania faktur. to tylko uprzejmość usługodawcy ze nie
    każe Ci po nią zasuwać do Biura obsługi klienta

  • 10. Data: 2007-11-16 10:54:26
    Od: "Fragles" <s...@p...fm>

    Użytkownik "miffy" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otrzymam faktury? Czy mieli prawo bez uprzedzenia wyłączyć telefon? Czy
    > takie postępowanie operatora uprawnia do rozwiązania umowy?

    Sprawdź jak masz zapisane w regulaminie usług. Jeżeli brzmi to podobnie jak
    to: "Brak rachunku nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłat w
    terminie do końca Okresu rozliczeniowego, za który nie otrzymał rachunku" -
    jest to klauzula niedozwolona. Nie mogli też Cię odłączyć "od zaraz" (IMHO).
    Zdaje się, że muszą powiadomić o zaległości i prosić o uregulowanie.
    Przeczytaj regulamin, porównaj z rejestrem klauzul niedozolonych a potem
    zapytaj ich czy wiedzą, o tych błędach.