  • 1. Data: 2009-07-26 08:53:39
    Temat: brak dostępu do elewacji a niezabezpieczone mienie
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    podczas planowanego remontu dociepleń bloku, z racji nieobecności
    właścicieli mieszkania robotnicy rozpiłowali kłódkę do kraty balkonowej, w
    celu uzykania dostepu do elewacji balkonowej. Następnie pozostawili kratę
    otwartą.

    Czy nieudostepnienie elewacji uprawnia właściciela elewacji (spółdzielnia)
    do pozostawienia niepełnie zabezpieczonego mienia?
    Jak wygląda sytuacja w przypadku włamania do mieszkania (kwestia
    odpowiedzialności z punktu widzenia prawa (a także z puntu widzenia firmy
    ubezpieczeniowej))?
    Czy mogą obciążyć kosztami uzyskania dostępu (i czy fizyczna nieobecność
    lokatorów ma tu znaczenie)?

  • 2. Data: 2009-07-26 09:23:40
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Lip, 10:53, "yapann" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ubezpieczeniowej))?
    > Czy mogą obciążyć kosztami uzyskania dostępu (i czy fizyczna nieobecność

    Czy spoldzielnia wyrazila zgode na zalozenie kraty?

  • 3. Data: 2009-07-26 10:14:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Czy spoldzielnia wyrazila zgode na zalozenie kraty?

    Moim zdaniem nie ma to znaczeni wobec ewidentnego naruszenia miru domowego
    polegającego na wdarciu się na cudzy teren ogrodzony (ta krata) bez zgody
    dysponnta terenu. Sprawa kraty może ewentualnie spowodować odpwoiedzialność
    karną za samowolę budowlaną.

  • 4. Data: 2009-07-26 10:16:33
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    > podczas planowanego remontu

    Skoro remont był planowany, to można było wcześniej załatwić sprawę w
    spółdzielni tak, by obyło się bez piłowania kłódek.

  • 5. Data: 2009-07-26 10:35:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Lip, 12:14, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > dysponnta terenu. Sprawa kraty może ewentualnie spowodować odpwoiedzialność

    Czyli jak wynajmie komus dom z ogrodem i on postawi mi ogrodzenie na
    drodze przeciwpozarowej to jak ja zdemontuje to zakloce mu mir domowy?
    A takie kraty w 90% przypadkach sa nie tylko postawione bez zgody ale
    brew przepisom przeciwpozarowym wiec jej demontaz jest jak najbardziej
    prawidlowy. Poza tym na zapewne przed ociepleniem na klatce pojawiala
    sie informacja z prosba o demontaz anten satelitarnych, szuszarek i
    krat tak zeby pozna bylo wykonywac prace.

  • 6. Data: 2009-07-26 11:58:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A takie kraty w 90% przypadkach sa nie tylko postawione bez zgody ale
    > brew przepisom przeciwpozarowym wiec jej demontaz jest jak najbardziej
    > prawidlowy.
    Które przepisy p.poż zabraniają montowania krat w oknach/balkonach?

  • 7. Data: 2009-07-26 15:11:35
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości news:6bed4fae-bf5b-4abf-bd90-

    > zapewne przed ociepleniem na klatce pojawiala
    > sie informacja z prosba o demontaz anten satelitarnych, szuszarek i

    rzeczywiście,
    weźmy jednak Kowalskiego nie przebywającego w miejscu zamieszkania od
    miesięcy, wymeldowanego czasowo na czas nieokreślony, spółdzielnia posiada
    aktualną informację o wymeldowaniu.

  • 8. Data: 2009-07-26 15:24:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesięcy, wymeldowanego czasowo na czas nieokreślony, spółdzielnia
    > posiada aktualną informację o wymeldowaniu.

    I co to zmienia? Od wchodzenia do takiego lokalu jest komornik, a wczęsniej
    trtzeba otrzymać tytuł wykonwaczy i to prawomocny.

  • 9. Data: 2009-07-26 15:28:43
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > naruszenia miru domowego polegającego na wdarciu się na cudzy teren
    > ogrodzony (ta krata) bez zgody dysponnta terenu.

    to jedna kwestia w obszarze zainteresowania;
    nikt jednak nie powiedział, że kraty zainstalował zamieszkujący.

    Wyobraźmy sobie, że mieszkanie zamieszkuje osoba posiadająca tzw użyczenie
    lokalu. Pytanie dotyczy tu mienia znajdującego się mieszkaniu. (chyba jest
    to analogiczne dla sytuacji z wynajemcą (?)).
    Czy do poruszenia problemu wymagane jest aby nastapiło naruszenie mienia (np
    kradzież), a dopóki nic się takiego nie stanie, to jest ok?
    Druga kwestia dyskusyjna, to fakt, że osoba użyczająca lokal posiada
    ubepieczenie mienia od kradzieży, które uwzględnia zabezpieczenie w postaci
    krat - tu pytanie jak wyżej.

  • 10. Data: 2009-07-26 15:56:30
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > I co to zmienia? Od wchodzenia do takiego lokalu jest komornik, a
    > wczęsniej trtzeba otrzymać tytuł wykonwaczy i to prawomocny.

    nie czy coś zmienia, tylko uściśla zagadnienie.
    Nie wiem de facto, czy nastąpiło wejście na teren mienia, gdyż nie wiem, czy
    balkon mieszkania spółdzielczego jest przynależny do mieszkania. Po tym, że
    otworzono okratowanie wnioskuję, że mogli, ale może się mylę. Zagadnienie
    jednak głównie dotyczy kwestii czy i dlaczego powinni/nie powinni
    zabezpieczyć elementy po każdym zakończeniu prac.