  • 11. Data: 2011-03-07 07:22:44
    Temat: Re: biegły na sprawie
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Mapka jest dokumentem urzędowym, który nie podlega ochronie na
    > podstawie prawa autorskiego.

    Zależy jaka to mapka. Gdyby chodziło np. o mapę zasadniczą to owszem,
    ale takie na stronach www raczej nie leżą. A jeśli to mapka typu "plan
    miasta" to już nie jest żaden dokument a dzieło graficzne. Tyle że
    pisanie jakiejkolwiek ekspertyzy na podstawie takiego utworu to byłaby
    gruba nierzetelność.

  • 12. Data: 2011-03-07 08:57:45
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kawi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Kole pupy= koło dupy. ;)
    > Chcę oduczyć idiotę korzystania z czyjejś pracy za fiko tym bardziej, że
    > nie chciał
    > się pofatygować na miejsce kolizji aby stwierdzić stan faktyczny
    > oznakowania
    > poziomego/
    > Na mapce nie było _żadnego oznakowania_ a on tiwerdził, że ta mapa oddaje
    > stan
    > faktyczny. Na dokładkę twierdził, że ja przed sądem kłamie, że oznakowanie
    > tam jest.
    > Takich biegłych trzeba eliminować z wykazu biegłych.

    a nie prosciej bylo zrobic zdjecia stanu faktycznego (poparte na dodatek
    datownikiem na zdjeciu)?
    I juz "po bieglym" ? :-)

  • 13. Data: 2011-03-07 18:46:35
    Od: "kawi" <k...@p...onet.pl>

    > To chodzi tobie o pierdołowate prawa autorskie czy o nierzetelne wykonanie
    > pracy? Zdecyduj się.

    Mam założyć dwa wątki?
    Chodzi o jedno i drugie.
    Jeśli dla Ciebie prawo jest pierdołowate, to lepiej o prawie wogle nie
    wypowiadaj się. Prawo jest prawo i kropka.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof Wiktor

    Tłum o niczym nie decyduje sam, tłum wybiera władzę,
    która najbardziej umie zamieszać ludziom w głowach

  • 14. Data: 2011-03-07 18:51:32
    Od: "kawi" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kawi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a nie prosciej bylo zrobic zdjecia stanu faktycznego (poparte na dodatek
    > datownikiem na zdjeciu)?
    > I juz "po bieglym" ? :-)

    Trzeba mieć przy sobie coś co robi zdjęcia. W tej sytuacji ja nie miałem.
    Na sprawie jako dowód załączyłem dokumentacje oznakowania poziomego
    i pionowego z ZDiK na której jest oznakowanie którego w/g biegłego nie ma.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof Wiktor

  • 15. Data: 2011-03-07 19:01:30
    Od: "kawi" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kawi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Mapka jest dokumentem urzędowym, który nie podlega ochronie na podstawie
    > prawa autorskiego. Natomiast, to czy przedstawia właściwy stan, czy nie,
    > to już inna sprawa.

    No własnie, jest to mapa podlegająca PA czy tez nie;

    http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp9

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof Wiktor

  • 16. Data: 2011-03-07 19:05:22
    Od: "kawi" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba zbyt to uprościłeś. :(

    Też mi się tak wydaje, tym bardziej, że ludzie związani z Urzędem Miasta
    twierdzą,
    że jest to naruszenie prawa.
    Ale to w prywatnej rozmowie.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof Wiktor

  • 17. Data: 2011-03-07 19:14:33
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-07 19:46, kawi wrote:
> [...]
    > Jeśli dla Ciebie prawo jest pierdołowate, to lepiej o prawie wogle nie
    > wypowiadaj się. Prawo jest prawo i kropka.

    Twoje szukanie zemsty w prawie autorskim jest pierdołowate. Prawa do
    mapy nie są twoje, a urząd będzie miał w nosie - bo de facto - co
    stracił, co może ugrać? Mam wrażenie, że to się ściga wyłącznie na
    wniosek poszkodowanego (chyba inaczej jest w przypadku programów
    komputerowych).

    Inna sprawa, gdyby biegły stwierdził, że to on zrobił tą mapę od zera.
    Ale tego nie napisałeś.

    gacek

  • 18. Data: 2011-03-07 19:17:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kawi" <k...@p...onet.pl> napisał

    > [...]
    >
    > No własnie, jest to mapa podlegająca PA czy tez nie;
    >
    > http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp9

    Na początku wyświetla się takie zastrzeżenie:
    "Prezentowana w naszym serwisie internetowa mapa ma charakter
    wyłącznie poglądowy i w żadnym razie nie może być traktowana jako
    dokument oficjalny. Nie może też być podstawą jakichkolwiek czynności
    administracyjnych czy urzędowych. Mapa ani żadna jej cześć bez
    pisemnej zgody nie może być wykorzystywana w systemach odtwarzalnych
    bądź reprodukowana jakimkolwiek sposobem: fotograficznym, mechanicznym
    lub innym."

    Wg mnie wynika z tego, że biegłemu nie wolno na podstawie tego
    materiału tworzyć swojej opinii. Ale jest też taka możliwość, że z
    terenem zapoznał się w inny sposób a tę mapę wykorzystał tylko jako
    podkład graficzny dla swojego rysunku. W każdym razie na tej podstawie
    można próbowac podważyć jego opinię.

    Co do PA to niech sie inni wypowiedzą. Ale to bez większego znaczenia
    dla twojej sprawy przed sądem. IMO niepotrzebnie kombinujesz w tę
    stronę.

  • 19. Data: 2011-03-07 19:20:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jeśli dla Ciebie prawo jest pierdołowate, to lepiej o prawie wogle
    > nie
    > wypowiadaj się. Prawo jest prawo i kropka.

    Nie jesteś prokuratorem ani jakkolwiek zainteresowanym w kwestii PA.
    Ty masz swoją sprawę związaną z kolizją i lepiej na tym sie skup.

  • 20. Data: 2011-03-07 19:21:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kawi" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Na sprawie jako dowód załączyłem dokumentacje oznakowania poziomego
    > i pionowego z ZDiK na której jest oznakowanie którego w/g biegłego
    > nie ma.

    Ta dokumentacja nie mówi co jest tylko co ma być. To nie jest to samo.