  • 1. Data: 2011-03-06 12:08:14
    Temat: Butla gazowa w bloku mieszkalnym
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    Czy w bloku wysokim mozna w lokalu korzystac z butli gazowej?
    Budynek ma 11 pięter a po ścianie budynku biegnie instalacja gazu
    ziemnego do kotłowni na dachu.
    Wszyscy lokatorzy maja kuchenki wyłącznie na prąd, ale na parterze w
    lokalu użytkowym ulokował się bar, w którym gotują na kuchni gazowej
    z butli 11kg. Zarządca budynku nie chce się zająć sprawą,twierdząc że
    go nie obchodzi co kto robi w lokalu użytkowym jeśli dostał pozwolenie
    na swoją działalność. Chyba taki bar musiał uzyskać jakieś zgody na
    instalacje itp żeby się otworzyć. Czy mógł uzyskac jakieś odstępstwo i
    zgodę na butle gazowe? Do kogo teraz uderzać żeby go ew. skontrolować
    i zakazać gazu? PINB? Straż? Sanepid?

  • 2. Data: 2011-03-06 12:23:15
    Temat: Re: Butla gazowa w bloku mieszkalnym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin K." <k...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    Można zainteresować tym Straż Pożarną. Jeśli ktokolwiek będzie miał coś do
    tego, to jedynie oni.

  • 3. Data: 2011-03-06 13:57:52
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-06 13:08, Marcin K. pisze:
> [...]
    > instalacje itp żeby się otworzyć. Czy mógł uzyskac jakieś odstępstwo i
    > zgodę na butle gazowe? Do kogo teraz uderzać żeby go ew. skontrolować

    Kiedy byles ostatnio u psychiatry ?

  • 4. Data: 2011-03-06 14:20:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin K.

> [...]
    > instalacje itp żeby się otworzyć. Czy mógł uzyskac jakieś odstępstwo i
    > zgodę na butle gazowe? Do kogo teraz uderzać żeby go ew. skontrolować i

    Ja bym na Twoim miejscu uderzył się w głowę.

  • 5. Data: 2011-03-06 15:55:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Można zainteresować tym Straż Pożarną. Jeśli ktokolwiek będzie miał
    > coś do tego, to jedynie oni.

    Nie tylko oni. Sytuacja jest niezgodna z rozporządzeniem w sprawie
    warunkw technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie. Tak więc PINB jak najbardziej może być adresatem
    zawiadomienia.

  • 6. Data: 2011-03-06 16:22:36
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-06 16:55, Użytkownik Alek napisał:

> [...]
    > warunkw technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    > usytuowanie. Tak więc PINB jak najbardziej może być adresatem

    A skąd taka informacja ?
    Człowiek mógł w lokalu zapewnić odpowiednie warunki.

    Ciekawe jest podejście wątkotwórcy, jak ostatni idiota
    zgodził się na brak kuchenek gazowych a teraz szuka sposobu
    jak upierdolić kogoś kto ten problem rozwiązał.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-03-06 16:25:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:il0aqi$kuq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > warunkw technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    > Tak więc PINB jak najbardziej może być adresatem zawiadomienia.

    Moim zdaniem nie masz racji, bowiem butla nie jest elementem instalacji, a
    tym samym nie podlega pod PINB.

  • 8. Data: 2011-03-06 16:34:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał

    > A skąd taka informacja ?

    Z rozporządzenia.

    > Ciekawe jest podejście wątkotwórcy, jak ostatni idiota
    > zgodził się na brak kuchenek gazowych

    Skąd wiesz, że się zgodził?

  • 9. Data: 2011-03-06 16:41:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Moim zdaniem nie masz racji, bowiem butla nie jest elementem
    > instalacji, a tym samym nie podlega pod PINB.

    Moim zdaniem PINB zajmuje się nadzorem nad przestrzeganiem przepisów
    prawa budowlanego. Zarówno na etapie budowy jak i późniejszej
    eksploatacji budynku. Przywołane rozporządzenie jest aktem wydanym na
    podstawie ustawy Prawo Budowlane i jak najbardziej leży w domenie
    PINB.

  • 10. Data: 2011-03-06 16:58:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:il0dgk$tq1$1@news.onet.pl...
> [...]
    > eksploatacji budynku. Przywołane rozporządzenie jest aktem wydanym na
    > podstawie ustawy Prawo Budowlane i jak najbardziej leży w domenie PINB.

    A jak będzie wnosił i wynosił tę butlę, to PINB ma nakazy remontu wydawać?