  • 1. Data: 2005-05-12 22:23:46
    Temat: bezpodstawne oskarżenie o kradzież !!
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem , który polega na tym iż po powrocie z urlopu
    Zostalem zaproszony do zastepcy dyrektora , który bezpodstawnie
    oskarżył mnie o kradziez towaru na kwote około 1500zł!
    Zostalem poinformowany ze czeka na mnie już dyscyplinarne zwolnienie!
    Stwierdzilem ze nie ma zadnych dowodow ponieważ nie może ich być
    z tego prostego powodu ze nie ukradlem niczego !
    Dowiedzialem się ze dowody nie sa potrzebne bo wystarczy ze ja jestem !
    Rozmowa zakonczyla się tym ze na razie dyscyplinarka zostaje wstrzymana!
    Na dzien dzisiejszy mam kilka dni wolnego i wiem już ze
    po powrocie do pracy otrzymam oferte polegajaca na tym abym
    sam się zwolnil w najblizszym czasie!

    Nie mam zamiaru się sam zwalniac bo jestem niewiny i strace prawo
    do zasilku dla bezrobotnych !

    Jak mam się zachowac w tej sytuacji , czekac na dyscyplinarke i
    isc do sadu Pracy ??
    Oraz czy osoba oskarżająca mnie bezpodstawnie może poniesc
    jakies konsekwencje i gdzie zgłosić fakt naruszenia mojej godnosci !?

    Nikon

  • 2. Data: 2005-05-12 22:33:41
    Temat: Re: bezpodstawne oskarżenie o kradzież !!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nikon wrote:

> [...]
    > Oraz czy osoba oskarżająca mnie bezpodstawnie może poniesc
    > jakies konsekwencje i gdzie zgłosić fakt naruszenia mojej godnosci !?

    czekać na dyscyplinarkę.
    przeczytaj kodeks pracy, pracodawca ma określony czas na wręczenie ci
    dyscyplinarki od momentu, w którym dowiedział się o przewinieniu
    pracownika, które do tej dyscyplinarki się kwalifikuje.
    Po za tym, jeżeli oskarża cię o kradzież, to musi ci to udowodnić, aby
    dyscyplinarkę ci wręczyć.
    Powodzenia w przeczekiwaniu. Ciekawe kto ma słabsze nerwy.

    Z tym naruszaniem godności to poczekaj trochę.
    W razie awantury i wygranej sprawy w sądzie pracy, nieudowodnienia ci
    kradzieży wówczas będziesz miał okazję odwinąć się w sądzie cywilnym,
    ale poza zszarpaniem sobie i jemu nerwów raczej wiele nie wygrasz.

  • 3. Data: 2005-05-12 23:17:15
    Temat: Odp: bezpodstawne oskarżenie o kradzież !!
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik witek <w...@g...pl.spam.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:
    [...]
    > Po za tym, jeżeli oskarża cię o kradzież, to musi ci to udowodnić, aby
    > dyscyplinarkę ci wręczyć.

    niczego nie można mi udowodnić z oczywistych powodów , dlatego
    pewnie bedę jakimś sposobem zmuszony do tego abym sam sie zwolnił !
    Oczywiście nie zamierzam tego zrobić lecz chyba będę musiał uważać na to aby
    nie
    podpaść w inny sposób , mam na myśli spóźnienia itp...

    > Powodzenia w przeczekiwaniu. Ciekawe kto ma słabsze nerwy.

    Zastanawiam sie też czy zaraz po przyjściu do pracy (mam 4 dni wolnego) iść
    prosto
    do dyrektora i sobie wyjaśnić na czym stoimy czy czekać i bawić sie w jakieś
    podchody?

    Nikon

  • 4. Data: 2005-05-12 23:44:27
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Nikon" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > iść
    > prosto
    > do dyrektora i sobie wyjaśnić na czym stoimy czy czekać i bawić sie w

    Z prawnego punktu widzenia nie ma to zadnego znaczenia ;-)

    Skrot TIP pochodzi od trzech waznych z punktu widzenia negocjacji slow.
    Pirerwsze z nich to Time - czas.

    W tym wypadku czas jest po twojej stronie wiec aby miec przewage nad
    dyrektorem nie idzi do niego - ty masz czas!

  • 5. Data: 2005-05-13 06:49:57
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Nie mam zamiaru się sam zwalniac bo jestem niewiny i strace prawo
    > do zasilku dla bezrobotnych !

    Dokladnie tak. Badz powaznym politykiem. Zaprzeczaj wszystkiemu i nie
    podpisuj niczego.

  • 6. Data: 2005-05-13 06:56:53
    Od: "lesiu" <l...@w...pl>

    > Witam
    > Mam taki problem , który polega na tym iż po powrocie z urlopu
    > Zostalem zaproszony do zastepcy dyrektora , który bezpodstawnie
    > oskarżył mnie o kradziez towaru na kwote około 1500zł!

    Nie bądź taki pewien że bezpodstawnie Cię oskarżyył. Podstawą mogło być
    doniesienie życzliwej osoby - to mogło byc bezpodstawne.
    Na wszelki wypadek przyjrzyj się "najlepszym" kiolegom z pracy.
    Wiem z autopsji.

    Z drugiej strony nie wiem czy nie powinieneś raczej rozgladać się za nową
    pracą. Nawet jeżeli sytuacja przycichnie i wyjdzie na Twoje, to sytuacja
    może pozostać toksyczna.

    pozdrawiam i życzę powodzenia
    lesiu

  • 7. Data: 2005-05-13 07:45:07
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Na wszelki wypadek przyjrzyj się "najlepszym" kiolegom z pracy.
    > Wiem z autopsji.

    Co wiecej ... najczesciej złodziej kombinuje tak, aby wina wskazywala na
    kogos innego.

  • 8. Data: 2005-05-13 08:21:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Co wiecej ... najczesciej złodziej kombinuje tak, aby wina wskazywala
    > na kogos innego.

    Wina wskazywała, hm...
    ale anyway, upewnij się ze nie jednak jakichś papierów na ciebie.
    Spreparowanych przez niego lub "życzliwego".
    Przed sądem pracy, jak się okaże że dyscyplinarka była niesłuszna,
    możesz wywalczyć przywrócenie do pracy i wypłatę zaległych pensji...
    co nie zmienia faktu, że jakdojdzie do zwolnienia, to nowej pracy sobie
    poszukaj - bo mogą być problemy w tej starej.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2005-05-13 08:38:57
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <k...@S...op.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...task.gda.pl.
    ..

    > Dokladnie tak. Badz powaznym politykiem. Zaprzeczaj wszystkiemu i nie
    > podpisuj niczego.

    nie podpisze niczego , ale ewentualną dyscyplinarkę odbiorę bo chyba na jej
    podstawie
    mogę ubiegać sie o swoją racje w sądzie , czy tak ?

    Nikon

  • 10. Data: 2005-05-13 08:43:33
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik lesiu <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:d61jcq$e0s$...@n...news.tpi.pl...

    > Nie bądź taki pewien że bezpodstawnie Cię oskarżyył. Podstawą mogło być
    > doniesienie życzliwej osoby - to mogło byc bezpodstawne.

    tutaj własnie sie zastanawiam dlaczego wypadło na mnie ?
    kto mógł mnie wrobić i komu zależy na tym abym miał problemy ?!
    ta życzliwa osoba nie może tego potwierdzić w sadzie bo wtedy skłamie!

    [...]
    > Z drugiej strony nie wiem czy nie powinieneś raczej rozgladać się za nową
    > pracą. Nawet jeżeli sytuacja przycichnie i wyjdzie na Twoje, to sytuacja
    > może pozostać toksyczna.

    dokładnie !!!

    Nikon