  • 1. Data: 2004-03-30 09:00:15
    Temat: bezplatna projekcja filmu-legalnosc
    Od: Marek Grebski <m...@N...post.pl>

    Witam
    Prowadzimy stowarzyszenie w malej miejscowosci (nie ma kina) i chcielibysmy
    wyswietlic dzieciom bajke np z DVD, mam pytania natury prawnej, czy jak
    pozycze jakis film z wypozyczalni i bede go wyswietlal bezplatnie to jest
    legalne czy nielegalne, w domu moze ogladac cala rodzina i znajomi, a np w
    bibliotece? innym pomieszczeniu np wynajetej przez stowarzyszenie sali?
    Do kogo sie zwrocic o zgode na taki pokaz?
    Jak to zrobic legalnie?
    Pozdrawiam
    Marek Grebski
    --
    na urlop, na grzyby, na ryby, a może na koń ? --- www.miedzylesie.net

  • 2. Data: 2004-03-30 12:50:21
    Temat: Re: bezplatna projekcja filmu-legalnosc
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Marek Grebski wyskrobał(a):
> [...]
    > bezplatnie to jest legalne czy nielegalne, w domu moze ogladac cala
    > rodzina i znajomi, a np w bibliotece? innym pomieszczeniu np wynajetej

    Filmy z wypożyczalni objęte są zakazem "publicznego odtwarzania", czego
    przeciwieństwem może być "użtek własny" + ewentualnie domownicy. Tak więc
    jak zaprosisz 20-30 osób do sali i puścisz film, to można to uznać za
    publiczne odtwarzanie, na które nie masz pozwolenia.

    > Do kogo sie zwrocic o zgode na taki pokaz?
    > Jak to zrobic legalnie?

    Pozwolenie (zapewne za opłatą) można uzyskać u właściciela majątkowych praw
    autorskich albo jego przedstawiciela, którym będzie dystrybutor filmu lub
    ZAIKS.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-30 18:54:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    praw
    > autorskich albo jego przedstawiciela, którym będzie dystrybutor filmu

    Wydaje mi się, że reprezentantem praw autorskich do filmów jest FOTA. A
    reszta się zgadza. To od nich trzeba by uzyskać zgodę. Podejrzewam, że da
    się wynegocjować w takiej sytuacji śmiesznie małe tantiemy, a nawet
    zwolnienie. Ale trzeba o to poprosić i jakoś to umotywować.

  • 4. Data: 2004-03-31 08:22:43
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > praw
    > lub
    >
    > Wydaje mi się, że reprezentantem praw autorskich do filmów jest FOTA.

    Nieee, FOTA to program antypiracki. Poprzednia odpowiedz kol. Bartka byla
    jak najbardziej prawidlowa.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-03-31 10:42:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Nieee, FOTA to program antypiracki. Poprzednia odpowiedz kol. Bartka
    byla
    > jak najbardziej prawidlowa.

    FOTA (Fundacja Ochrony Twórczości Audiowizualnej) zajmuje się ściganiem
    piractwa filmowego. Ale nie upieram się, czy również mogą reprezentować
    autorów. Powinni w każdym razie wiedzieć. Mariusz Kaczmarek Dyrektor
    Generalny FOTA adres: 02-727 Warszawa ul. Wernyhory 2, tel.: +22 847 98
    98, 847 98 97, fax: +22 847 98 97.

  • 6. Data: 2004-03-31 12:28:15
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

> [...]
    > autorów. Powinni w każdym razie wiedzieć. Mariusz Kaczmarek Dyrektor
    > Generalny FOTA adres: 02-727 Warszawa ul. Wernyhory 2, tel.: +22 847 98

    Nie ma potrzeby dzwonić na pewno zajmuje sie tym ZAiKS, nie wiem tylko jak
    się odnoszą do darmowych projekcji, ale gdyby ktoś wiedział to jestem
    zainteresowany taką wiedzą.

    http://www.zaiks.org.pl/portalzaiks/zax_JakDzialaFir
    st.jsp?sysparameters=packed=(true);&parameters=Index
    Path=(JAK_DZIALA/JAK_DZIALA.WZORY_DOKUMENTOW);whereC
    lause=(ZAX_STATUS=!039!4!039!!032!AND!032!ZAX_MIEJSC
    E=`JAK_DZIALA.WZORY_DOKUMENTOW!039!);wstep=(n);