  • 1. Data: 2004-03-30 08:41:26
    Temat: Pomocy!!! PILNE
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Sąd w wyroku rozowdowym orzekł eksmisję z mieszkania byłego małżonka bez
    zapewniania lokalu zastępczego lub przyznania socjalnego. Chce złożyć
    apelację i w związku z tym chciałabym się dowiedzieć ile kosztowałoby mnie
    zaskarżenie części wyroku? Proszę o podanie jak najbardziej przybliżonej
    kwoty i podanie jakiegoś wzoru apelacji, czegoś na czym mogłabym się oprzeć
    jeśli chodzi o formę.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy składając pozew o przyznanie alimentów od
    byłego małżonka ponoszę jakieś koszty?
    Bardzo dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-03-30 20:07:45
    Temat: Re: Pomocy!!! PILNE
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > kwoty i podanie jakiegoś wzoru apelacji, czegoś na czym mogłabym się oprzeć

    Nie bardzo rozumiem, kto został eksmitowany ? Ty z mieszkania byłego
    małżonka ? Wydaje mi się, że o to ci chodzi. To bardzo trudna sprawa, masz
    minimalne szanse. Raz wydany wyrok w sprawie eksmisji bardzo rzadko bywa
    zmieniany w kolejnych instancjach. Sama chyba sobie nie poradzisz, weź
    koniecznie adwokata.
    > Mam jeszcze jedno pytanie czy składając pozew o przyznanie alimentów od
    > byłego małżonka ponoszę jakieś koszty?
    O alienty powinnaś wystąpić w pozwie o rozwód... Aaaa, zaraz, to pewnie on
    wystąpił .... Od pozwów o alimenty nie pobiera się opłat od powódki, ale masz
    szansę je dostać tylko wtedy, kiedy w wyroku rozwodowym orzeczono winnym za
    rozpad małżeństwa twojego męża. Jeśli to ty jesteś winna, nic nie dostaniesz,
    szkoda zakładać sprawę.
    Powodzenia.

  • 3. Data: 2004-03-31 07:11:16
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    za
    > rozpad małżeństwa twojego męża. Jeśli to ty jesteś winna, nic nie
    Rozwód został orzeczony bez orzekania o winie.
    Moja sytuacja drastycznie się pogorszyła po wyroku (eksmisja). Zostałam bez
    mieszkania i z 2/5 pensji(400zł), z której ledwo wystarcza mi na życie nie
    mówiąc już o wynajęciu chociażby jakiegoś pokoju. Doszła jeszcze do tego
    choroba, jestem od pół roku na zasiłku chorobowym i został on jeszcze
    przedłużony. Czeka mnie zabieg chirurgiczny i rehabilitacja na które też
    mnie nie stać. Uważam, że w takim przypadku uzasadnione byłyby roszczenia
    alimentacyjne od byłego małżonka. Tym bardziej, że posiada on majątek
    (mieszkanie) i bardzo wysokie wykształcenie(doktorat), ja nie mam nic. W tej
    chwili nie mam gdzie mieszkać, a skoro nie mam gdzie mieszkać to strace
    prace.
    Czy naprawde jedyną szansą byłożądanie alimentów od byłego na sprawie
    rozwodowej? Nie moge zrobić tego teraz? Dopiero po wyroku orzekającym rozwód
    moja sytuacja się tak drastycznie pogorszyła.

  • 4. Data: 2004-03-31 08:57:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Agnieszka wrote:

> [...]
    > rozwodowej? Nie moge zrobić tego teraz? Dopiero po wyroku orzekającym
    > rozwód moja sytuacja się tak drastycznie pogorszyła.

    Mozesz teraz..

    Boguslaw