  • 11. Data: 2003-02-01 16:28:15
    Temat: Re: auto
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6YR_9.71903>
    > Witam.
    > Nie bardzo mi się chce szukać źródła.
    > Zobacz pod tym adresem. Jest tam omówienie odpłatnego zbycia.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010505/p
    rawo/prawo_a_3.html
    > Cytuję fragment:
    > Przy sprzedaży innych rzeczy (ruchomości), np. samochodu, danina
    > się nie należy, jeśli od sprzedaży albo zamiany minęło więcej niż pół
    > roku, licząc od końca miesiąca, w którym sprzedawana albo
    > zamieniana rzecz została nabyta.

    Nie wykrecaj kota ogonem. Tyle to i my z Gotrydem wiemy.

    Przyznaj sie lepiej skad wytrzasnales te 10% ryczaltu dla samochodu.

    Karol

  • 12. Data: 2003-02-01 17:30:40
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nie wykrecaj kota ogonem. Tyle to i my z Gotrydem wiemy.
    > Przyznaj sie lepiej skad wytrzasnales te 10% ryczaltu dla samochodu.

    Tyle, to znaczy ile. Przeczytaj artykuł z pod tego linka - tam jest
    wszystko napisane. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ?
    Joker

  • 13. Data: 2003-02-01 18:35:44
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    :)

    > Nie bylbym tego taki pewien.
    > Odpowiedzialnosc jest solidarna.

    No masz racje, ale zwyczajowo placi kupujacy :).

    pzdr
    aska

  • 14. Data: 2003-02-01 20:09:41
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Tyle, to znaczy ile. Przeczytaj artykuł z pod tego linka - tam jest
    > wszystko napisane. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ?
    > Joker

    1. Nigdzie w tym artykule nie zostalo napisane, ze placi sie 10% podatku
    ryczaltowego przy sprzedazy samochodu.
    2. Jakbys zacytowal dluzszy akapit to wtedy moze bys zrozumial, ze podatek
    ryczaltowy 10% nie dotyczy ruchomosci.
    3. Artykuly w gazetach nie sa zrodlem prawa, tym niemniej czasmai ulatwiaja
    zrozumienie aktow prawnych.

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.

    Gotfryd, śpimy spokojnie.
    Nie ma zagrozenia :-)

  • 15. Data: 2003-02-01 22:23:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003, Joker wrote:

    >+ Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> [...]
    >+ > Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> [...]
    >+ > > Witam.
    >+ > > Nie bardzo mi się chce szukać źródła.

    Acha.

    Przychód:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2003/u
    pdf2003/updf1.html
    Podatek (w tym rzeczony ryczałt):
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2003/u
    pdf2003/updf5.html

    >+ > > Zobacz pod tym adresem. Jest tam omówienie odpłatnego zbycia.
    >+ > > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010505/p
    rawo/prawo_a_3.html
    >+ > > Cytuję fragment:

    A ja zacytuję inny:
    ++++
    Przy sprzedaży i zamianie dóbr innych niż ruchomoœci 10-proc. podatek
    liczy się od przychodu,
    ----

    Pomijam kwestię że komentarz dotyczy 2001 ;), bo tu się akurat
    niewiele zmieniło. Poza być może "innych niż nieruchomości",
    jako że w aktualnej ustawie widzę wyłącznie nieruchomości
    i prawa do nieruchomości !
    Dla czepialskich: (nie (nieruchomość)) <=> ruchomość.
    Są jeszcze takie wynalazki jak np. "wartości niematerialne",
    które ani ruchome ani nieruchome nie są :[

    [...]
    >+ > Przyznaj sie lepiej skad wytrzasnales te 10% ryczaltu dla samochodu.
    >+ > Karol
    >+
    >+ Tyle, to znaczy ile.

    Że zdaniem ustawy "od nieruchomości" jest 10%. A o tym jest
    *niemal cały* artykuł.

    >+ Przeczytaj artykuł

    Wykonano. Poprzednio oczywiście.

    >+ z pod tego linka - tam jest wszystko napisane.

    Tam jest wykład o handlu nieruchomością, nie licząc
    jednego zdania. Które to byłeś łaskaw przeoczyć zresztą ;)

    >+ Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ?

    O to że chodziło o samochód bez fundamentów ! :]

    pzdr, Gotfryd