  • 1. Data: 2003-01-30 19:24:34
    Temat: umowa zlecenie i os. fizyczna
    Od: "Madzia" <m...@w...pl>

    Kochani!
    piszę do was w nadziei, że mi pomożecie, chociaż pytania dla was zapewne
    okażą sie proste, mi sprawiają kłopoty. Błądze po różnych stronach, szukam,
    czytam, ale nie znalazłam tego co zaspokoiłby moją niewiedzę.
    Została ze mną rozwiązana umowa o pracę z winy zakładu pracy, okres
    wypowiedzenia z 3 miesięcy został mi skrócony do 2, styczeń był tym
    miesiącem, o który zostało skrócone wypowiedzenie.
    Pracowałam i nadal pracuję dodatkowo na umowę zlecenie, w szkolnictwie.
    Kończy sie semestr i zaczyna nowy, będę miała nowe umowy zlecenia u dwóch
    różnych zleceniodawców, ale na nowych warunkach - nie mam pracy etatowej i
    kompletu ubezpieczeń.
    Nie mogę sie zarejestrować w UP, bo mam dochody.
    Teraz pytania:
    1. jak nowe umowy będą wyglądały ze strony zleceniodawcy - zapewne sie
    zmienią, będą do mnie "dokładać", czy może sie to odbić na moich zarobkach,
    2. jak będzie wyglądała sytuacja mojego ubezpieczenia, w pracy miałam
    książeczkę i dowód ubezpieczenia w garści, a teraz?
    3. czy każdy zleceniodawca (jest ich dwóch), będzie tak samo płacił zusy za
    mnie czy nie?

    bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki i odpowiedzi
    pozdrawiam
    Madzia

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jeśli chcesz na priv do madzi w adresie dodaj ha

  • 2. Data: 2003-02-01 23:14:36
    Temat: Re: umowa zlecenie i os. fizyczna
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Madzia -----###
    > 1. jak nowe umowy będą wyglądały ze strony zleceniodawcy - zapewne sie
    > zmienią, będą do mnie "dokładać", czy może sie to odbić na moich zarobkach,

    ubezp. emerytalne i rentowe płacicie po połowie (9,76% i 6,5% podstawy
    każdy), chorobowe dobrowolne - możesz płacić lub nie (2,45%) wypadkowe
    zleceniodawca.

    > 2. jak będzie wyglądała sytuacja mojego ubezpieczenia, w pracy miałam
    > książeczkę i dowód ubezpieczenia w garści, a teraz?

    tak samo - tylko inna firma pieczątkę postawi.

    > 3. czy każdy zleceniodawca (jest ich dwóch), będzie tak samo płacił zusy za
    > mnie czy nie?

    nie jestem pewien (nie pamiętam, a nie mam pod ręką ustawy) ale albo
    płacisz składki od wszystkich umów, albo ewentualnie ma znaczenie tutaj
    kwota 'wynagrodzenia'.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...