  • 11. Data: 2010-12-16 07:57:12
    Temat: Re: anulowanie niezapłaconej rezerwacji w Austrii
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 08:20, witek pisze:

    > przypominają mi się tez "bezpłatne" oferty reklam oferowane przez
    > zagraniczne firmy, a potem wyroki zagranicznych sądów i trzeba było płacić.
    > raczej nikt takich spraw w polsce nie robił.
    > wszystko odbywało się po cichu, a delikwent dowiadywał sie na koncu.

    Masz na mysli ECG ?

    Przeciez oni maja wyroki sadowe w hiszpanii i anglii, to znani oszusci i
    placom im tylko frajerzy i poldebile.

    > http://forumprawne.org/prawo-cywilne/250-umowa-z-eur
    opean-city-guide-na-reklame.html

    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,726,76821840,76821840
    ,European_City_Guide.html

  • 12. Data: 2010-12-16 08:34:19
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 16.12.2010 08:20, witek pisze:

    > przypominają mi się tez "bezpłatne" oferty reklam oferowane przez
    > zagraniczne firmy, a potem wyroki zagranicznych sądów i trzeba było płacić.
    > raczej nikt takich spraw w polsce nie robił.
    za Wikipedią
    http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9
    B%C4%87_%28prawo%29

    Co do zasady, powództwo wytacza się w sądzie, w którego okręgu znajduje
    się miejsce zamieszkania bądź siedziba pozwanego.
    > wszystko odbywało się po cichu, a delikwent dowiadywał sie na koncu.
    Tak... O trym, że miał proces dowiedział się od komornika???

  • 13. Data: 2010-12-16 09:59:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-16 09:34, Użytkownik cyklista napisał:

> [...]
    >
    > Co do zasady, powództwo wytacza się w sądzie, w którego okręgu znajduje
    > się miejsce zamieszkania bądź siedziba pozwanego.

    Czego najlepszym przykładem są sprawy o wykroczenia drogowe
    w przypadku nieprzyjęcia mandatu. Nie przyjmiesz bujasz się
    do sądu obsługującego teren gdzie "popełniłeś" wykroczenie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-12-16 11:57:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 2:34 AM, cyklista wrote:
    > Co do zasady, powództwo wytacza się w sądzie, w którego okręgu znajduje
    > się miejsce zamieszkania bądź siedziba pozwanego.

    co do zasady w jakim państwie?

    bo na pewno nie w Iranie, na przykład.

  • 15. Data: 2010-12-16 16:18:16
    Od: Tolek <g...@a...pl>

    W dniu 2010-12-15 22:05, cyklista pisze:

    > Po pierwsze Zawarłeś umowę na piśmie, czy tylko przez telefon?
    > Dostałeś pisemne potwierdzenie rezerwacji?
    > Czy w potwierdzeniu lub na stronie www. byłą informacja, że w przypadku
    > rezygnacji musisz zapłacić odszkodowanie?
    > A teraz pomyśl: Nawet jeżeli w jakiś sposób zdobyłby twój adres, to
    > będzie mu się opłacało zakładać sprawę w sądzie w Polsce o 200 EUR?
    > Inna sprawa, to czy obchodzi Cię to, że być może naraziłeś go na straty?

    potwierdzenie mam tylko mailowe-żadnych warunków w nim nie ma.
    mam tylko wątpliwości typowo prawne-nawet jeżeli się uprze to czy może
    np założyć sprawę. czy mail z potwierdzeniem jest do tego podstawą?

  • 16. Data: 2010-12-16 16:52:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 10:18 AM, Tolek wrote:
    > potwierdzenie mam tylko mailowe-żadnych warunków w nim nie ma.
    > mam tylko wątpliwości typowo prawne-nawet jeżeli się uprze to czy może
    > np założyć sprawę. czy mail z potwierdzeniem jest do tego podstawą?

    ale to naprawdę zależy od prawa w Austrii.
    Oczekujesz, że tu ci ktoś na to pytanie odpowie?

    pewnie nie może, ale kto to wie.

  • 17. Data: 2010-12-17 07:12:08
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    > potwierdzenie mam tylko mailowe-żadnych warunków w nim nie ma.
    > mam tylko wątpliwości typowo prawne-nawet jeżeli się uprze to czy może
    > np założyć sprawę. czy mail z potwierdzeniem jest do tego podstawą?

    Stuknij ty sie facet w swoj zakuty łeb i to bardzo mocno.