  • 1. Data: 2010-12-15 16:22:34
    Temat: Jakies nowe zasady w komunikacyjnym OC?
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    Czołem.

    Zadzwoniła dziś do mnie akwizytorka z Avivy w sprawie OC, przepytała o
    to-i-owo i utknęliśmy na pytaniu:
    - Czy pojazdem będzie kierowała osoba w wieku <26 lat?
    - W tej chwili nie przewiduję, ale nie mogę zadeklarować, że taka osoba
    nie będzie pojazdem nigdy dysponowała.
    - No bo ja muszę wpisać nazwisko takiej osoby, *bo możemy w takim
    przypadku odmówić wypłaty odszkodowania*

    No i tym zakończyliśmy rozmowę, bo skoro pani "musi", a ja "nie mogę" -
    to dalej się nie da.

    Niech mnie ktoś łaskawie oświeci:
    - co się w tym zakresie zmieniło?
    - gdzie to zostało zapisane?
    - czy dotyczy to wszystkich umów OC właściciela/ubezpieczyciela pojazdu,
    czy jest to tylko fanaberia Avivy?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2010-12-15 16:23:51
    Temat: Re: Jakies nowe zasady w komunikacyjnym OC?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-15 17:22, Maruda pisze:
    > Zadzwoniła dziś do mnie akwizytorka z Avivy w sprawie OC, przepytała o
    > to-i-owo i utknęliśmy na pytaniu:
    > - Czy pojazdem będzie kierowała osoba w wieku <26 lat?

    Od dawna o to pytaja. I to chyba prawie wszyscy.
    Na 100% wiem, ze Allianz Direct ma to w glebokim powazaniu i nie wymaga.

  • 3. Data: 2010-12-15 16:27:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2010 10:22 AM, Maruda wrote:
> [...]
    > - co się w tym zakresie zmieniło?
    > - gdzie to zostało zapisane?
    > - czy dotyczy to wszystkich umów OC właściciela/ubezpieczyciela pojazdu,

    bo statystycznie mlodsze powoduje wiecej wypadkow, wiec jak
    zadeklarujesz, ze nikt mlodszy niz 26 lat nie bedzie prowadzil samochodu
    to ci policza po nizszej stawce, jak nie, to po wyzszej.
    chyba wiekszosc o to pyta.

  • 4. Data: 2010-12-15 16:28:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2010 10:23 AM, neoniusz wrote:

    > Na 100% wiem, ze Allianz Direct ma to w glebokim powazaniu i nie wymaga.

    pytanie co ma w OWU, zeby nie bylo, ze nie pyta, ale w OWU stoi, ze nie
    placa jak osoba nie jest podana.

  • 5. Data: 2010-12-15 16:31:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > zadeklarujesz, ze nikt mlodszy niz 26 lat nie bedzie prowadzil samochodu
    > to ci policza po nizszej stawce, jak nie, to po wyzszej.

    No niby nak, ale na gucio im nazwisko takiej osoby?
    Przeciez na zdrowy rozum by wystarczylo podac, ze moze sie zadzryc, ze taka
    osoba bedzie prowadzila, ale skad wlasciciel ma w momencie zawierania umowy
    wiedziec, komu w przyszlosci przyjdzie mu uzyczyc auta?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-12-15 16:31:39
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-15 17:28, witek pisze:

    > pytanie co ma w OWU, zeby nie bylo, ze nie pyta, ale w OWU stoi, ze nie
    > placa jak osoba nie jest podana.

    OWU do OC? Przeciez to jest regulowane ustawowo.

  • 7. Data: 2010-12-15 16:44:02
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 15.12.2010 17:22, Maruda pisze:
> [...]
    > nie będzie pojazdem nigdy dysponowała.
    > - No bo ja muszę wpisać nazwisko takiej osoby, *bo możemy w takim
    > przypadku odmówić wypłaty odszkodowania*
    Komu mogą odmówić, poszkodowanemu??? A co go obchodzi, kto kierował
    pojazdem i czy był wpisany w polisie ubezp?

  • 8. Data: 2010-12-15 17:14:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2010 10:31 AM, SDD wrote:
    > No niby nak, ale na gucio im nazwisko takiej osoby?

    pojecia nie mam.

    niedlugo wymysla, ze jak prowadzil samochod ktos kogo nie bylo na
    liscie, to w ogole nie beda nic wyplacac.

    tak wlasnie mam w pewnym ubezpieczeniu.
    jak daja komus samochod, to ja odpowiadam z wlasnej kieszeniu, chyba, ze
    ten ktos ma wlasne ubezpieczenie, albo dopiszę go do mojego.

  • 9. Data: 2010-12-15 17:17:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2010 10:44 AM, cyklista wrote:
    > Komu mogą odmówić, poszkodowanemu??? A co go obchodzi, kto kierował
    > pojazdem i czy był wpisany w polisie ubezp?

    1. a co im zrobisz jak powiedza, ze to zdazenie nie jest objete
    ubezpieczeniem OC. Wystarczy mala zmiana w ustawie, mowiaca o tym, ze
    obezpieczony jest samochod proawdzony przez osoby wymienione w polisie.
    Idz do pierwszej z brzegu wypozyczalni samochodow, wez samochod daj
    innej osobie niech go rozwali. Zobaczysz co sie stanie.

    2. beda sie domagac zwrotu wyplaconego odszkodowania.

  • 10. Data: 2010-12-15 17:21:14
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-15 18:17, witek pisze:

    > 2. beda sie domagac zwrotu wyplaconego odszkodowania.

    Raczej zaplaty roznicy w skladce. (miedzy cena bez uzytkownika ponizej
    26 lat a taka z jego uwzglednieniem)