  • 1. Data: 2006-01-12 20:02:39
    Temat: alimenty od obcokrajowca
    Od: "maria m. " <m...@v...pl>

    Witam!

    Od trzech lat jestem szczesliwą mamą. Niestety samotną. Ojciec mojego dziecka
    obywatel Danii przestał placic na utrzymanie dziecka. Nasz zwiazek w zaden
    sposob nie jest uregulowany prawnie. Co powinnam zrobic aby zasądzić mu
    alimenty? Czy w zwiazku z tym ze jest obcokrajowcem mam do tego prawo?

    Z góry dziekuje za pomoc Majka

  • 2. Data: 2006-01-12 20:42:29
    Temat: Re: alimenty od obcokrajowca
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maria m. wrote:
> [...]
    > sposob nie jest uregulowany prawnie. Co powinnam zrobic aby zasądzić mu
    > alimenty? Czy w zwiazku z tym ze jest obcokrajowcem mam do tego prawo?

    Prawo masz, gorzej z wyegzekwowaniem.
    Sprawę musisz mu wytoczyć w Danii.

  • 3. Data: 2006-01-12 21:04:55
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    witek napisał(a):

    > Prawo masz, gorzej z wyegzekwowaniem.
    > Sprawę musisz mu wytoczyć w Danii.
    Można w Polsce.
    Patrz art. 32 k.p.c.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2006-01-12 22:02:25
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    maria m. wrote:
> [...]
    > sposob nie jest uregulowany prawnie. Co powinnam zrobic aby zasądzić mu
    > alimenty? Czy w zwiazku z tym ze jest obcokrajowcem mam do tego prawo?

    Spróbuj się skontaktować z najbliższym duńskim konsulatem. Dziecko
    najprawdopodobniej ma też prawo do duńskiego obywatelstwa, a zatem
    powinni się zainteresować jego losem.
    Dania to jeden z tych krajów, gdzie dba się o odpowiedzialność rodziców
    za dzieci, zatem dowiedz się najpierw, na jaką pomoc możesz liczyć ze
    strony duńskich instytucji.
    Możliwość wytoczenia mu sprawy w Polsce to jedno, możliwość
    wyegzekwowania w praktyce alimentów to drugie, a możliwość uzyskania
    praktycznej pomocy ze strony duńskich instytucji, to trzecie.

    --
    MArta
    m...@N...pl