  • 1. Data: 2006-01-12 18:45:49
    Temat: Oddalono zażalenie - mogę się jeszcze odwołać?
    Od: "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl>

    W skrócie:

    powód domaga się zapłaty pewniej kwoty. Wg. wystawionych wzajemnie faktur
    jest to kwota o kilka tysięcy za duża.

    Złożyłem sprzeciw, ale niestety kilka dni za późno (nie było mnie). Sprzeciw
    odrzucono. Złożyłem zażalenie, ale przez mój błąd - o dzień za późno!
    Zażalenie oddalono - przez ten jeden dzień opóźnienia. Złożyłem drugie
    zażalenie, wyjaśniając, że źle zainterpretowałem ternim 7 dni (źle
    obliczyłem 7 dniowy termin złożenia zażalenia). Teraz otrzymałem list, że 2.
    zażalenie oddalono. Nie ma już informacji, że mogę się od tego odwołać.

    Pytanie: czy mogę jeszcze coś w tej sprawie zrobić? Odwołać się? Zlożyć
    następne zażalenie? Przysługuje mi jeszcze jakaś możliwość obrony?

    Wiem, że sam mogłbym złożyć nakaz zapłaty o sporną kwotę, ale szanse jej
    odzyskania są marne... w obecnej sytuacji zapłacę powodowi większą kwotę,
    ale tej różnicy raczej nie odzyskam, bo facet jest bankrutem...

    K.

  • 2. Data: 2006-01-12 22:02:46
    Temat: Re: Oddalono zażalenie - mogę się jeszcze odwołać?
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    koma pisze:

    [..]

> [...]

    > odzyskania są marne... w obecnej sytuacji zapłacę powodowi większą kwotę,
    > ale tej różnicy raczej nie odzyskam, bo facet jest bankrutem...

    Jesli, jak twierdzisz, masz mocne dokumenty, ktora dalyby Ci nakaz zaplaty
    to mozesz na etapie egzekucji smialo potracic swoje roszczenie z roszczeniem
    egzekwowanym a nastepnie wytoczyc powodztwo opozycyjne. Oczywiscie bedziesz
    musial oplacic caly wpis.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 3. Data: 2006-01-13 09:14:16
    Od: "ania " <a...@W...gazeta.pl>

    roburkov <r...@g...ciach.pl> napisał(a):

> [...]
    roszczeniem
    > egzekwowanym a nastepnie wytoczyc powodztwo opozycyjne. Oczywiscie

    Od czego można wnosić powództwo opozycyjne, jeżeli sprawa jest w egzekucji?

  • 4. Data: 2006-01-13 10:53:46
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    koma <merowing27[wytnij]@tlen.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

> [...]
    > jej odzyskania są marne... w obecnej sytuacji zapłacę powodowi
    > większą kwotę, ale tej różnicy raczej nie odzyskam, bo facet jest

    No tutaj moim zdaniem dobrze kombinujesz. jak masz podstawy, to uzyskasz
    nakaz zapłaty. Jak będziesz mieć nakaz, (najlepiej w nakazowym) to udaj się
    do komornika a jako przedmiot zabezpieczenia, a po uprawomocnieniu się
    nakazu, przedmiot zaspokojenia, wskaż egzekwowaną od Ciebie nalezność.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2006-01-13 12:36:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ania napisał(a):
    > Od czego można wnosić powództwo opozycyjne, jeżeli sprawa jest w egzekucji?

    Co masz na myśli pytając 'od czego'? Jeśli dłużnik potrąci swoją
    wierzytelność z wierzytelnością egzekwowaną od niego, to ta wygaśnie w
    pewnej części. I w tej części można pozbawić tytuł wykonawczy wykonalności,

    KG

  • 6. Data: 2006-01-13 21:31:56
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

    Niestety już po frytkach, termin ten jest nieodwracalny.Niestety