  • 21. Data: 2007-12-21 21:02:13
    Temat: Re: akt notarialny - przekazanie zapłaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maluch wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fkh3qm$4m7$3@inews.gazeta.pl...

    > A gdzie on jest podpisany

    No jak to gdzie.

    Akt notarialny przez obie strony został podpisany. Formalności stało się
    zadość.

  • 22. Data: 2007-12-21 21:04:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > a gdzie przechowanie tych pieniędzy i możliwość korzystania z nich?

    Depozyt nie służy temu, żeby można było ze złożonych rzeczy korzystać.
    Pieniądze są przechowywane na koncie notariusza, ale z racji tego że
    wszystko ma postać elektroniczną ,to on nie jest w stanie oddać TEGO
    SAMEGO a co najwyżej TYLE SAMO.
    To jest właśnie depozyt nieprawidłowy.

    > depozyt notarialny jest jednak trochę inaczej skonstruowany

    to znaczy jak?

  • 23. Data: 2007-12-21 21:56:30
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:

    > Depozyt nie służy temu, żeby można było ze złożonych rzeczy korzystać.

    korzystania przez notariusza, a dokładniej rozporządzania przez niego
    złożoną kwotą

    > Pieniądze są przechowywane na koncie notariusza, ale z racji tego że
    > wszystko ma postać elektroniczną ,to on nie jest w stanie oddać TEGO
> [...]

    MZ brakuje elementu przechowania, od początku założeniem jest że
    pieniądze nie zostaną zwrócone osobie, która składa depozyt
    a depozyt nieprawidłowy to jednak forma przechowania

    KG

  • 24. Data: 2007-12-21 22:50:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > moze zaproponujecie inna forme?
    > przenoszenie gotowki raczej odpada, chodz byloby najprosciej

    Kiepski pomysl, zwlaszcza dla kupujacego, a i sprzedajacy moze miec
    zastrzezenia (co wtedy gdy np. przelew zostanie przez bank odrzucony, a w
    akcie zapiszecie, ze cala cena sprzedazy zostala zaplacona?). Jesli juz
    robic przelew to PO podpisaniu aktu, ewentualnie rozwazyc depozyt na koncie
    notariusza.

  • 25. Data: 2007-12-22 01:26:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > korzystania przez notariusza, a dokładniej rozporządzania przez niego
    > złożoną kwotą

    Notariusz i każdy inne też nie ma prawa rozporządzać złożoną do depozytu
    rzeczą (po za wyjątkami).

    > MZ brakuje elementu przechowania, od początku założeniem jest że
    > pieniądze nie zostaną zwrócone osobie, która składa depozyt
    > a depozyt nieprawidłowy to jednak forma przechowania

    O co robią pieniądze na koncie notariusza jak nie są przechowywane? Na
    imprezę przyszły?

  • 26. Data: 2007-12-22 03:50:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Akt notarialny przez obie strony został podpisany. Formalności stało się
    > zadość.

    Nie stało się. To dopiero tylko dwoje uczestników tego ceremoniału
    podpisało, to jeszcze nie jest dokument.
    Najlepiej jak zostaje sprzedający /na wypadek jakby miał zachorować/, a
    kupujący wraz z zaufanym sprzedającego idą przelać. Najlepiej po tym samym
    banku. Jak coś będzie namieszane w dyspozycji przelewu, to system wyrzuci
    error. Można nawet na pamiątkę poprosić o ksero dyspozycji przelewu. Już za
    kilka minut będzie kasa na koncie sprzedającego. To jest dobre nawet jak akt
    piszemy w innej miejscowości niż strony mają założone konta. Grunt to ten
    sam bank. Cała sprawa rozchodzi się o to, że nie mamy żadnych możliwości
    sprawdzenia, czy kupujący ma kasę, a zdaża się, że musimy coś sprzedać
    najgorszemu swojemu wrogowi.
    --
    Maluch

  • 27. Data: 2007-12-22 04:00:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maluch wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fkh9kn$4m7$6@inews.gazeta.pl...

    > Nie stało się. To dopiero tylko dwoje uczestników tego ceremoniału
    > podpisało, to jeszcze nie jest dokument.

    Przecież notariusz nie jest stroną transakcji. Nie wymyślaj cudów.

    Akt został odczytany i podpisany. Reszta to czynności techniczne, które
    musi dokonać notariusz.

  • 28. Data: 2007-12-22 04:30:12
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Przecież notariusz nie jest stroną transakcji. Nie wymyślaj cudów.

    Zgadza się, że stroną transakcji nie jest. W sporządzeniu aktu not. nie
    uczestniczą tylko strony transakcji.

    > Akt został odczytany i podpisany. Reszta to czynności techniczne, które
    > musi dokonać notariusz.

    Bez tych jak to nazywasz czynności techn., akt not. jest zwykłym świstkiem
    papieru a nie dokumentem urzędowym.
    --
    Maluch

  • 29. Data: 2007-12-22 06:00:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maluch wrote:

    > Bez tych jak to nazywasz czynności techn., akt not. jest zwykłym
    > świstkiem papieru a nie dokumentem urzędowym.

    Akt podpisują obecni przy odczytaniu go i niewyobrażam sobie, że
    notariusz po odczytaniu i podpisaniu go przez strony nie podpisze go w
    tym samym czasie.
    Potem za samowolne dokonanie zmian, a taką byłoby złożenie podpisu na
    dokumencie bez obecności wszystkich uczestniczących w odczytaniu aktu
    może pójść siedzieć i stracić kancelarię.
    Musiałby być samobójcą.

  • 30. Data: 2007-12-22 07:18:43
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > Notariusz i każdy inne też nie ma prawa rozporządzać złożoną do depozytu
    > rzeczą (po za wyjątkami).

    istotą depozytu nieprawidłowego jest właśnie możliwość rozporządzania
    złożonymi na przechowanie rzeczami (art.845 kc)

    > O co robią pieniądze na koncie notariusza jak nie są przechowywane? Na
    > imprezę przyszły?

    pieniądze mają określone przeznaczenie, nie chodzi o ich wydanie
    składającemu

    KG