  • 1. Data: 2003-09-23 17:51:36
    Temat: abonament tv a prawo
    Od: "Tomek" <k...@i...pl>

    witam wszystkich,

    juz ponad 2 lata temy cufra+ wypowiedziala mi umowe i wylaczyla karte
    dekodujaca za to ze nie placilem abonemantu. Jednak byla to ich wina, gdyz
    mialem polecenie zaplaty ktorego oni nie potrafili doprowadzic do konca i
    zlecic do banku.
    mimo ze rachunki nie byly placone, karte wylaczono mi dopiero po 9 czy 10
    miesiacach.
    zadluzenie naroslo do ponad 800zl.
    tak jak pisalem...karte mi wylaczyli.

    teraz firma ktora zajmuje sie sciaganiem dlugow, przesyla mi informacje z
    nakazem zwrotu tych ponad 800zl.
    Chcialbym dowiedziec sie jak dlugo cygra, czy tez teraz firma od zadluzen
    moze prawnie ubiegac sie o zwrot pieniedzy ? czy wogole istenieje jakis
    okres po ktorego czasie zadluzenia przeterminowuja sie ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2003-09-23 18:00:13
    Temat: Re: abonament tv a prawo
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Tomek -----###
    > Chcialbym dowiedziec sie jak dlugo cygra, czy tez teraz firma od zadluzen
    > moze prawnie ubiegac sie o zwrot pieniedzy ? czy wogole istenieje jakis
    > okres po ktorego czasie zadluzenia przeterminowuja sie ?

    hmm.... 3 lata?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-09-23 18:03:30
    Od: "Tomek" <k...@i...pl>

    a no wlasnie..cy ktos wie napewno ?
    czy jest jakis paragraf na to ?

  • 4. Data: 2003-09-24 12:35:39
    Od: "muszi" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a no wlasnie..cy ktos wie napewno ?
    > czy jest jakis paragraf na to ?

    art. 118 kodeksu cywilnego

  • 5. Data: 2003-09-24 12:59:18
    Od: "Naveed" <n...@w...pl>

> [...]
    > moze prawnie ubiegac sie o zwrot pieniedzy ? czy wogole istenieje jakis
    > okres po ktorego czasie zadluzenia przeterminowuja sie ?

    Art. 118 KC Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata.

    zatem roszczenie majatkowe przedawni sie po trzech latach.

    Pozdrawiam,
    Naveed