  • 11. Data: 2006-01-20 13:39:31
    Temat: Re: abonament RTV a kontrola
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Piotr K. napisał(a):

    > Pewnie, że taka sytuacja nie oznacza, że kontroler ma rację, ale jakby co to
    > komu bardziej uwieży sąd?

    W życiu bym się nie zgodził, by sąd mi coś budował ... Nie ma
    uprawnień, gustu i takie tam.

    > Najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście niewpuszczanie nikogo do domu, w
    > przeciwnym wypadku jest to proszenie się o problemy.

    Słyszałeś o domniemaniu niewinności ?

    Jeśli nie , to szybciutko poczytaj o tym ... IV RP idzie i temat
    może się odwrócić ;>

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 12. Data: 2006-01-20 13:59:42
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dqqp0c$a4h$4@inews.gazeta.pl...

    > Słyszałeś o domniemaniu niewinności ?

    Coś tam słyszałem..., że obowiązuje dopóki się kogoś nie skarze.

    Ale sa też poszlaki ;-) i to sąd decyduje na ile są przekonywujące.
    Przykład (nie wiem czy dobry):
    Lata gość z zakrwawionym nożem koło ciała i jak go zatrzymają to mówi, że
    nóż właśnie kupił od jakiegoś gościa, a krwią to się sam umazał, bo myślał
    że to farba -ot taka zachcianka.
    Jak sąd uzna, że to bzdury to go skarze, jak nie to wypuści.

    W sytuacji z abonamentem podobnie: dopóki właściciel telewizora niezostanie
    ukarany prawomocnym postanowieniem, dopóty jest niewinny. Co nieznaczy, że
    jego tłumaczenia muszą być przekonywujące i niestanowią podstawy do
    wszczęciajakiegoś postępowania.

    > Jeśli nie , to szybciutko poczytaj o tym ... IV RP idzie i temat może się
    > odwrócić ;>

    A ja myślałem, że JUŻ panuje "Prawo i Sprawiedliwość"... :-)

    Piotr K.

  • 13. Data: 2006-01-20 14:09:03
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Piotr K. napisał(a):

    > Coś tam słyszałem..., że obowiązuje dopóki się kogoś nie skarze.

    ???
    Zainwestuj w słownik ...

    > Ale sa też poszlaki ;-) i to sąd decyduje na ile są przekonywujące.

    Każdy jest niewinny, dopóki mu się czegoś nie udowodni. Sąd nie
    ma dawać wiary jakimś dziwnym poszlakom (a często daje ;>) ...
    sąd ma zapoznać się z dowodami i wydać zgodny z obowiązującym
    prawem wyrok.

    > Jak sąd uzna, że to bzdury to go skarze, jak nie to wypuści.

    LOL.

  • 14. Data: 2006-01-20 14:12:30
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > a jak kupię za 9 stówek na giełdzie???

    Za Rubina 714 ?? Ocipiałeś;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 15. Data: 2006-01-20 20:54:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek23 wrote:

    > to znaczy ze jestes paserem:)

    ...bo?

  • 16. Data: 2006-01-20 20:55:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr K. wrote:
    > Fakty są takie: kontroler został dobrowolnie wpuszczony do mieszkania, widzi
    > telewizor (np. kupiony na giełdzie z oznakami używania) i na tej podstawie
    > domniemywa, że właściciel powienien opłacić abonament.

    Pytanie: a po cholerę wpuszczasz do mieszkania obcych ludzi?

    > Pewnie, że taka sytuacja nie oznacza, że kontroler ma rację, ale jakby co to
    > komu bardziej uwieży sąd?

    Zależy, jakie wieże sąd widział.
    (pac!)

  • 17. Data: 2006-01-20 22:50:56
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > ...bo?

    No a co sie dzieje jak nie potrafisz wytlumaczyc pochodzenia sprzetow w
    swoim domu?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 18. Data: 2006-01-21 00:11:16
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 14:30:17 +0100, Piotr K. napisał(a):

> [...]
    > telewizor (np. kupiony na giełdzie z oznakami używania) i na tej podstawie
    > domniemywa, że właściciel powienien opłacić abonament.

    kolega chyba nie doczytał ustawy skoro sądzi że stojący TV powoduje
    płacenie podatku.

    --
    pozdrawiam,

  • 19. Data: 2006-01-21 01:44:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jacek23 [Fri, 20 Jan 2006 23:50:56 +0100]:

    > No a co sie dzieje jak nie potrafisz wytlumaczyc pochodzenia
    > sprzetow w swoim domu?

    Przecież potrafi wytłumaczyć - jak każdy normalny człowiek
    poszedł sobie do sklepu i se je kupił. Miliardy ludzi tak
    robią, więc jest to raczej prawdopodobne ;) Natomiast jeśli
    ktoś chce go o paserstwo oskarżać, no to już ten ktoś się
    musi postarać o jakieś, pardon za słownictwo, DOWODY...

    Kira

  • 20. Data: 2006-01-25 03:42:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek23 wrote:

    > No a co sie dzieje jak nie potrafisz wytlumaczyc pochodzenia sprzetow w
    > swoim domu?

    Primo: pytałem się, dlaczego kupienie telewizora na giełdzie za 900zł to
    paserstwo - zwłaszcza, że w sklepach można kupić i za 400zł.

    Secundo: przy robieniu porządków znalazłem w szafie gumowe płetwy a w
    piwnicy przysypaną gruzem froterkę. Jestem paserem?