  • 1. Data: 2006-01-20 02:42:10
    Temat: Odszkodowanie za zgubiony list międzynarodowy
    Od: Tomek <0...@o...pl>

    Witam!

    Czy orientuje się ktoś może jakiego odszkodowania można żadać od Poczty
    Polskiej za zgubiony list polecony do anglii?

    Dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-20 07:29:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomek napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Czy orientuje się ktoś może jakiego odszkodowania można żadać od Poczty
    > Polskiej za zgubiony list polecony do anglii?

    Maksymalna wysokośc to 50 x 5.30 zł
    art. 58 PP

    M.

  • 3. Data: 2006-01-20 11:02:23
    Od: Tomek <0...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 08:29:14 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Maksymalna wysokośc to 50 x 5.30 zł
    > art. 58 PP
    >
    > M.

    hmmm niby tak, ale z drugiej strony w regulamininie poczty jest informacja
    że do w stosunku do przesyłek międzynarodowych stosowane jest prawo
    międzynardowe - stąd moje pytanie:)

    Dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam!!!

  • 4. Data: 2006-01-20 12:02:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > hmmm niby tak, ale z drugiej strony w regulamininie poczty jest informacja
    > że do w stosunku do przesyłek międzynarodowych stosowane jest prawo
    > międzynardowe - stąd moje pytanie:)

    ZTCW regulamin, nawet poczty polskiej z trąbką, nie stoi wyżej w
    hierarchii, niż ustawa.
    ;-)

    M.

  • 5. Data: 2006-01-20 14:17:00
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 03:42:10 +0100, Tomek napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy orientuje się ktoś może jakiego odszkodowania można żadać od Poczty
    > Polskiej za zgubiony list polecony do anglii?

    Zależy czy to była przesyłka wartościowa, jakie skutki spowodowało
    niedostarczenie listu itd. Wszystko zależy od konkretnego przypadku.

  • 6. Data: 2006-01-20 22:28:45
    Od: Tomek <0...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 15:17:00 +0100, Rafał Święch napisał(a):

    > Zależy czy to była przesyłka wartościowa, jakie skutki spowodowało
    > niedostarczenie listu itd. Wszystko zależy od konkretnego przypadku.

    Przesyłka była listem poleconym który był dla mnie b.ważny.

    Dzięki za pomoc!

  • 7. Data: 2006-01-20 23:56:44
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Święch" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zależy czy to była przesyłka wartościowa,

    Nie istnieje taka kategoria, jak "przesyłka wartościowa
    polecona". List wartościowy to coś innego niż list polecony.

    > jakie skutki spowodowało
    > niedostarczenie listu itd.

    Aha, jasne. I czy świstak był prawo-, czy leworęczny.
    Głupoty wypisujesz.

    Piotr