  • 1. Data: 2003-06-07 13:39:38
    Temat: Zwrot zakupionego towaru
    Od: "szastox" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Kilka dni temu zakupilem port podczerwieni do komputera. Dodam odrazu, ze
    zalezalo mi na czyms porzadnym, by nie miec z tym problemow, dlatego kupilem
    port za ~190 zloty (srednia cena portow podczerwieni to ok. 50 zloty). Po
    moim powrocie do domu okazalo sie ze drogi wcale nie oznacza dobry, ale do
    rzeczy:
    1. Do zestawu dolaczona byla dyskietka ze sterownikami - tylko ze pliki na
    niej sa uszkodzone i nie da sie ich zainstalowac.
    2. Po dluuugich poszukiwaniach w internecie znalazlem wreszcie sterowniki -
    model sie zgadzal wiec je sciagnalem i zainstalowalem sprzet. Jakiez bylo
    moje zdziwienie kiedy okazalo sie, ze ten model transmituje dane z
    predkoscia 115 kbps (na pudelku jak byk pisze 4 Mbps).
    3. Na pudelku i w instrukcji nie ma adresu producenta (chociazby WWW, zeby
    nie spedzac 4 godzin na szukanie sterownikow, o adresie korespondencyjnym
    nie wspominajac), jest tylko MADE IN TAIWAN. Nie ma rowniez adresu
    dystrybutora w Polsce.
    4. Przed chwila mi to wpadlo do glowy - instrukcja jest tylko w jezyku
    angielskim, nie ma ani slowka po polsku.

    Czy w takiej sytuacji (sprzetu nie da sie zainstalowac, KLAMSTWO o osiagach
    sprzetu, brak instrukcji w jezyku polskim) moge domagac sie zwrotu pieniedzy
    od sklepu, w ktorym w/w produkt zakupilem? Na jaki paragraf moge sie
    powolac, a jesli sprzedawca powie, ze nie moze produktu przyjac spowrotem,
    gdzie moge sie zglosic?

    --
    pozdrawiam
    Michał Szastok

  • 2. Data: 2003-06-07 16:51:20
    Temat: Re: Zwrot zakupionego towaru
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > od sklepu, w ktorym w/w produkt zakupilem? Na jaki paragraf moge sie
    > powolac, a jesli sprzedawca powie, ze nie moze produktu przyjac spowrotem,

    W/g mnie mozesz powolac sie na to , iz towar nie jest zgodny z umowa...
    poczytaj na ponizszych stonach :
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
    modules.phpname=News&file=article&sid=139

    http://www.raciborz.com.pl/rzecznik/edukacja.htm

  • 3. Data: 2003-06-07 19:19:39
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

    > 4. Przed chwila mi to wpadlo do glowy - instrukcja jest tylko w jezyku
    > angielskim, nie ma ani slowka po polsku.
    Instrukcja musi być w języku polskim. Brak takiej pozwala na reklamowanie
    towaru.

  • 4. Data: 2003-06-07 19:25:06
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Klemens wrote:

    > Instrukcja musi być w języku polskim. Brak takiej pozwala na reklamowanie
    > towaru.

    A jak bardzo chcesz możesz się poskarżyć Inspekcji Handlowej
    Art. 15. 1. Kto w obrocie prawnym na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej stosuje wyłącznie obcojęzyczne nazewnictwo towarów i usług,
    ofert, reklam, instrukcji obsługi, informacji o właściwościach towarów i
    usług, warunków gwarancji, faktur, rachunków i pokwitowań, z pominięciem
    polskiej wersji językowej,
    podlega karze grzywny.

  • 5. Data: 2003-06-07 20:12:17
    Od: "szastox" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ofert, reklam, instrukcji obsługi, informacji o właściwościach towarów i
    > usług, warunków gwarancji, faktur, rachunków i pokwitowań, z pominięciem

    O! Wlasnie o takie cos mi chodzilo - dzieki.
    To jest Art. 15. 1. Prawa Handlowego...?

    --
    pozdrawiam
    Michał Szastok

  • 6. Data: 2003-06-07 21:11:14
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    szastox wrote:

    > O! Wlasnie o takie cos mi chodzilo - dzieki.
    > To jest Art. 15. 1. Prawa Handlowego...?

    ustawy o języku polskim Dz.U.1999.90.999

    KG