  • 31. Data: 2010-01-06 09:19:13
    Temat: Re: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 21:28:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Choć z drugiej strony powiedziałbym, że skoro ma fakturę, to na pewno
    > kupił w celu zawodowym/zarobkowym

    Eee tam. Wydaje Ci się.
    Ja "biorę fakturki" a kupuję jako "szara osoba fizyczna" bez DG. Dlaczego?
    Bo tak mi wygodniej. Po prostu nie musze trzymać paragonu dla celów np.
    reklamacyjnych w lodówce przez parę lat. faktury są drukowane "na zwykłym
    papierze" zazwyczaj i łatwiej je przechowywać.
    Powtarzam, dowód zakupu (faktura, paragon) jest tylko i wyłącznie dowodem a
    nie oznacza że kupuje się w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    PS - łatwo będzie mi wykazać nieprowadzenie DG - po prostu nie mam wpisu w
    EDG :)
    PS2. dlaczego uzurpujesz prawo do odbioru faktury za towar/usługę dla osób
    prowadzących DG? To jakiś zaszły nawyk czy co?

  • 32. Data: 2010-01-06 09:47:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > PS - łatwo będzie mi wykazać nieprowadzenie DG - po prostu nie mam wpisu w
    > EDG :)

    O, to prowadzisz DG niezarejestrowaną :) To idźmy dalej: co kupiłeś?
    Buty? Na pewno chodzisz w nich do pracy, czyli wykorzystujesz w celach
    zarobkowych - już Cię ochrona konsumencka nie obowiązuje :)

    > PS2. dlaczego uzurpujesz prawo do odbioru faktury za towar/usługę dla osób
    > prowadzących DG? To jakiś zaszły nawyk czy co?

    Nic sobie nie uzurpuję, sam kiedyś brałem fakturę z uwagi na jej
    większą trwałość, ale od kiedy prowadzę DG, a wiem, że być może będę
    chciał korzystać z praw konsumentów, to zadowalam się paragonem, aby
    później nie było wątpliwości. Póki co nie ma jeszcze w zwyczaju, aby
    przy fakturze sprzedawcy pytali (i robili odpowiednią notkę na fakturze)
    "czy kupuje Pan ten towar w celu zarobkowym/zawodowym (czy jak tam to
    wyłączenie ustawa konsumencka nazywa).

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-01-06 09:58:57
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 10:47:42 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > O, to prowadzisz DG niezarejestrowaną :)

    Czekaj, czekaj... ten emotikon to dżołk?
    Czy Ty tak na serio z takim tekstem wyskakujesz?

    > To idźmy dalej: co kupiłeś? Buty?
    > Na pewno chodzisz w nich do pracy, czyli wykorzystujesz w celach zarobkowych
    > - już Cię ochrona konsumencka nie obowiązuje :)

    Dobra, w takim razie mam w dupie ustawę konsumencką :)
    Ale za to te buty sobie zaliczę do KUP - czy teraz będzie poprawnie?
    W końcu bez tych butów do pracy bym, nie mógł pójść, nie zarobiłbym - nie
    było by podatku. Kupiłem buty - poszedłem do pracy - uzyskałem
    przychód/dochód - odprowadziłem podatek. Buty jak drut są KUP.
    :))
    Jeszcze coś Liwiusz? :)

  • 34. Data: 2010-01-06 10:07:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > było by podatku. Kupiłem buty - poszedłem do pracy - uzyskałem
    > przychód/dochód - odprowadziłem podatek. Buty jak drut są KUP.

    Raczej nie - już się USy wypowiadały, że np. garnituru w KUP nie
    można wrzucić, choćby był wykorzystywany tylko w DG. Że niby strój to
    coś podstawowego w życiu i wyglądzie człowieka i nie można itp. ble ble
    ble. Są dostępne oficjalne interpretacje.

    > Jeszcze coś Liwiusz? :)

    Pytaj, pytaj :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2010-01-08 17:37:09
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsl04$8nd$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jestem osobą fizyczną. Zakupiłem pewien towar przez Internet w
    > sklepie hurt.com.pl . Zwróciłem w ciągu 10 dni. Sklep ociąga się ze
    > zwrotem gotówki. Na kolejne ponaglenia dostałem maila, że wyślą
    > fakturę korygującą "w celu podpisania". Muszę coś takiego im
    > odsyłać? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach.

    Placiles moze kartą? Zloz reklamacje w swoim banku.

    Tez przed swietami zwracalem towar. Czternastego dnia od rezygnacji z zakupu
    wykonalem telefon do sklepu i przypomnialem, ze wlasnie czas im sie
    skonczyl. Obiecali zwrocic. Dalem im pare dni, cisza. No to reklamacja
    transakcji karta w banku - skutkiem czego byl zwrot na karcie w 48h.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 36. Data: 2010-01-08 18:05:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kenny napisał(a) :

    > Placiles moze kartą? Zloz reklamacje w swoim banku.

    Niestety nie. Przelewem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 37. Data: 2010-01-08 21:23:49
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Kenny wrote:
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hhsl04$8nd$1@inews.gazeta.pl...

    > Placiles moze kartą? Zloz reklamacje w swoim banku.

    Reklamację że co?

    Przecież sam płaciłeś, sam podałeś dane karty, jaka jest podstawa do
    reklamacji?

    gacek

  • 38. Data: 2010-01-08 22:25:59
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-08 22:23, gacek wrote:

    > Reklamację że co?
    >
    > Przecież sam płaciłeś, sam podałeś dane karty, jaka jest podstawa do
    > reklamacji?

    Reklamację, że pobrano należność i nie zwrócono

    Dla karty Visa są to kody reklamacji:

    Cancelled Recurring Transaction 41
    Not as Described or Defective Merchandise 53
    Credit Not Processed 85

    Reklamację trzeba złożyć najpóźniej do 120 dnia od daty transakcji

  • 39. Data: 2010-01-09 06:38:42
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Reklamację, że pobrano należność i nie zwrócono
    >
    > Dla karty Visa są to kody reklamacji:
    >
    > Cancelled Recurring Transaction 41

    Merchant continued to charge cardholder's account for recurring
    transaction after receiving a notice of cancellation.

    jaki masz związek?

    gacek

  • 40. Data: 2010-01-09 21:41:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jan 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

    [...komuś...]

    > Tu masz całkowita rację. Powinni byli wystawić paragon fiskalny i było by
    > teraz szybciej i prościej.

    To IMO błąd w rozumowaniu - do faktury można legalnie
    wystawić duplikat. W razie zagubienia paragonu jest problem.

    pzdr, Gotfryd