  • 1. Data: 2010-01-04 11:56:05
    Temat: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem osobą fizyczną. Zakupiłem pewien towar przez Internet w
    sklepie hurt.com.pl . Zwróciłem w ciągu 10 dni. Sklep ociąga się ze
    zwrotem gotówki. Na kolejne ponaglenia dostałem maila, że wyślą
    fakturę korygującą "w celu podpisania". Muszę coś takiego im
    odsyłać? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2010-01-04 12:01:23
    Temat: Re: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > fakturę korygującą "w celu podpisania". Muszę coś takiego im
    > odsyłać? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach.

    to standardowa procedura, podpiszesz korektę odeślesz a oni wyślą kasę.
    Jednak to powinno trwać bardzo szybko i zamknąć się przykładowo w 7
    dniach od momentu odesłania do nich oddawanego towaru.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-01-04 12:02:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > fakturę korygującą "w celu podpisania". Muszę coś takiego im
    > odsyłać? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach.

    Są to dwie osobne sprawy. Zwrot gotówki się należy, natomiast korekta
    faktury (jeśli brałeś na fakturę) wymaga Twojego podpisu. Przy czym
    warunkowanie jednego drugim nie jest raczej poprawne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-04 12:24:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Są to dwie osobne sprawy. Zwrot gotówki się należy, natomiast korekta
    > faktury (jeśli brałeś na fakturę) wymaga Twojego podpisu. Przy czym
    > warunkowanie jednego drugim nie jest raczej poprawne.

    Odesłałem im oryginał faktury. To coś zmienia?
    I nie prosiłem wcale o fakturę.
    Wysłałem im towar 30 listopada. Mógł dojść po 2 dniach. No cóż -
    mają cwaniaki nieoprocentowany kredyt.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 5. Data: 2010-01-04 12:28:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-04 13:24, Zbynek Ltd. pisze:

    > Wysłałem im towar 30 listopada. Mógł dojść po 2 dniach. No cóż -
    > mają cwaniaki nieoprocentowany kredyt.

    I straty na kosztach przesyłki.

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-01-04 12:29:32
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Są to dwie osobne sprawy. Zwrot gotówki się należy, natomiast korekta
    > faktury (jeśli brałeś na fakturę) wymaga Twojego podpisu. Przy czym
    > warunkowanie jednego drugim nie jest raczej poprawne.

    Teoretycznie tak. Tak jak przy zakupie przy każdej parze: towar+faktura
    i płatność. Tylko zazwyczaj w takich wypadkach nie dostaniesz towaru
    zanim nie zapłacisz gotówką. Płatność z odroczonym terminem jest raczej
    przywilejem stałych i/lub sprawdzonych klientów. Ciężko byłoby
    wyegzekwować od klienta płatność po tym jak otrzymał towar i wyszedł ze
    sklepu.
    Wiem, to przykład z nieco innej beczki, ale w ten sposób chciałbym
    pokazać zasadę. Nie ma przepisu, żeby zapłacić zanim dostaniesz towar do
    ręki.

    Ciężko byłoby uzyskać od klienta odesłanie podpisanej kopii faktury
    korygującej. Z doświadczenia sprzed kilku lat wiem, że nawet jeśli wyśle
    się fakturę korygującą z kopertą zwrotną ze znaczkiem, to wraca tylko
    ich ok. 50%.
    Sprzedawca jeśli nie będzie miał podpisanej faktury - traci możliwość
    odliczenia podatku. Starci być może kilkadziesiąt, kilkaset złotych.
    Bardzo dużym motywatorem do odesłania faktury korygującej jest fakt, że
    dopiero po tym fakcie nastąpi wypłata pieniędzy przez sprzedawcę.

    W jaki inny sposób sprzedawca może wyegzekwować od klienta odesłania
    korekty?

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2010-01-04 12:34:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    spp napisał(a) :

    > I straty na kosztach przesyłki.

    Za tę fakturę korygującą dla mnie? Masz rację.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 8. Data: 2010-01-04 12:34:56
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Odesłałem im oryginał faktury. To coś zmienia?

    Tak. Wystawiona faktura nie może tak po prostu zniknąć tylko dlatego, że
    ją odesłałeś. Została już zaksięgowana.
    Zgodnie z przepisami skarbowymi w takim przypadku wystawia się korektę
    ale (co nie jest jasno opisane w przepisach) można też taką fakturę
    anulować jeśli transakcja sprzedaży nie doszła do skutku.

    Po za tym nie wiemy czy na fakturze miałeś tylko tę jedną rzecz, czy
    więcej (wtedy nie da się anulować).

    > I nie prosiłem wcale o fakturę.

    Tu masz całkowita rację. Powinni byli wystawić paragon fiskalny i było
    by teraz szybciej i prościej.

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2010-01-04 12:37:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof Jodłowski napisał(a) :
    > W jaki inny sposób sprzedawca może wyegzekwować od klienta odesłania
    > korekty?

    Po co odsyłać korektę? Ma moje oświadczenie dlaczego odstąpiłem od
    umowy. Pierwszy raz mi się zdarzyło, że chcą wystawić fakturę
    korygującą. A już trochę towaru zwracałem :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 10. Data: 2010-01-04 12:41:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof Jodłowski napisał(a) :
    > Po za tym nie wiemy czy na fakturze miałeś tylko tę jedną rzecz, czy
    > więcej (wtedy nie da się anulować).

    No to już sprawa jasna. Dzięki.
    Ale i tak mają u mnie przechlapane za tak długi czas zwrotu. Tydzień
    temu dopiero napisali, że wyślą fakturę. Nie że wysłali.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E