  • 21. Data: 2010-01-04 20:38:45
    Temat: Re: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Dlatego pisałem, że jest to problem sprzedającego - ma zwrócić
    > pieniądze. A czy może prawnie przymusić kupującego do podpisania faktury
    > korekty? Nie wiem, trzeba by to kiedyś przetrenować w praktyce.

    No cóż. Spróbuję :-D
    Wprawdzie potrzebuję tych pieniędzy natychmiast...
    Ponieważ nie dostanę ich od razu, to nie zależy mi już na czasie i
    wysonduję czym firma podpiera swój punkt widzenia. Włącznie z
    telefonem do dyrekcji.

    Mam nadzieję, że nikt tego z tamtej firmy nie czyta, bo będą
    wiedzieli, że w końcu odpuszczę upór.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 22. Data: 2010-01-04 20:55:04
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 4 Sty, 21:26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Dlatego pisałem, że jest to problem sprzedającego - ma zwrócić
    > pieniądze. A czy może prawnie przymusić kupującego do podpisania faktury
    > korekty? Nie wiem, trzeba by to kiedyś przetrenować w praktyce.

    A masz coś właściwie przeciwko mojej propozycji (art. 462 i 463 KC)
    czy tak zaprzeczasz pro forma?

  • 23. Data: 2010-01-04 21:03:56
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 17:21, Liwiusz wrote:

    > Pudło. Prawidłowego przepisu należy poszukać w aktualnej wersji
    > rozporządzenia określającego sposób wystawiania faktur, a nazywa się ono
    > Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym
    > podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich
    > przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    > zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

    Ale nie widzę tam obowiązku podpisywania odbioru faktury korygującej. Z
    ropzporządzenia wynika obowiązek podpisania NOTY korygującej, a to jest
    coś zupełnie innego.

  • 24. Data: 2010-01-04 21:08:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 21:55, przypadek wrote:

    > A masz coś właściwie przeciwko mojej propozycji (art. 462 i 463 KC)
    > czy tak zaprzeczasz pro forma?

    Chociażby dlatego, że faktura korygująca nie jest pokwitowaniem.
    Generalnie faktura VAT nie ma nic wspólnego ani z przepływem gotówki,
    ani towaru ani usługi. Do tego służą inne dokumenty.
    A w omawianym przypadku sprzedaży na odległość, w praktyce za
    pokwitowanie służy albo potwierdzenie przelewu albo dowód uznania karty.
    Nie możesz żądać pokwitowania, jeżeli spełnisz świadczenie za jakiś czas.

  • 25. Data: 2010-01-04 21:20:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ale nie widzę tam obowiązku podpisywania odbioru faktury korygującej. Z
    > ropzporządzenia wynika obowiązek podpisania NOTY korygującej, a to jest
    > coś zupełnie innego.

    A masz jakiegoś linka do aktualnego rozporządzenia? Bo mi się
    znajdują z 2004r., a chyba są już sporo nowsze.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-01-04 21:25:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 22:20, Liwiusz wrote:

    > A masz jakiegoś linka do aktualnego rozporządzenia? Bo mi się znajdują z
    > 2004r., a chyba są już sporo nowsze.

    To wygląda na w miarę na czasie
    http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

  • 27. Data: 2010-01-04 21:27:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-04 22:25, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > To wygląda na w miarę na czasie
    > http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

    i tylko jedna nowelizacja :)
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20092221760&t
    ype=2

  • 28. Data: 2010-01-04 21:32:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > To wygląda na w miarę na czasie
    > http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

    Na pierwszy rzut oka wygląda, że faktycznie nie trzeba podpisu. Może
    to jakieś zaszłości z przeszłości?

    Np.

    "Zgodnie z § 19 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27
    kwietnia 2004 r. (...) sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej przez nabywcę;"

    Ale to było dawno (tutaj:
    http://poradapodatkowa.pl/faktura_korygujaca_musi_by
    c_potwierdzona_nabywce_oryginalnym_podpisem.html)

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-01-05 12:06:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał(a) :

    > To wygląda na w miarę na czasie
    > http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

    Ale czy zaakceptowanie regulaminu sklepu w którym napisano:

    "... wyślemy do Państwa korektę f-ry VAT. Ponieważ sprzedaż towarów
    dokumentowana jest fakturą VAT - zwrot towaru musi być
    udokumentowany korektą faktury VAT. Korekta ta zgodnie z
    obowiązującymi przepisami musi być podpisana przez Klienta
    zwracającego towar. Otrzymanie towaru i podpisanej korekty
    *warunkuje* możliwość przyjęcia zwrotu na stan magazynu i zwrot
    pieniędzy za zwrócony towar."

    jest w jakiś sposób wiążące, jeżeli stoi w sprzeczności z w/w
    rozporządzeniem?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 30. Data: 2010-01-05 13:47:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-05 13:06, Zbynek Ltd. wrote:

    > jest w jakiś sposób wiążące, jeżeli stoi w sprzeczności z w/w
    > rozporządzeniem?

    W sprzeczności to za dużo powiedziane. Podpis nie jest sprzeczny, bo
    rozprządzenie określa to, co musi być na fakturze, a nie co może być.

    Być może własciwy US w przeszłości przeczołgał sprzedającego i takie są
    efekty.