  • 41. Data: 2010-01-09 22:03:55
    Temat: Re: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jan 2010, Liwiusz wrote:

    > Nic sobie nie uzurpuję, sam kiedyś brałem fakturę z uwagi na jej większą
    > trwałość, ale od kiedy prowadzę DG, a wiem, że być może będę chciał korzystać
    > z praw konsumentów, to zadowalam się paragonem, aby później nie było
    > wątpliwości.

    Ale do braku takich wątpliwości wystarczy faktura VAT bez NIP, prawda?
    Wiem - standardowe "program nie pozwala" ;P, ale to zmartwienie
    sprzedawcy, że taki kupił :]

    > Póki co nie ma jeszcze w zwyczaju, aby przy fakturze sprzedawcy
    > pytali (i robili odpowiednią notkę na fakturze) "czy kupuje Pan ten towar
    > w celu zarobkowym/zawodowym

    Ano nie ma, co racja to racja :)
    Z drugiej strony, jak nie "konsumenckość", to wchodzi rękojmia, a równie
    rzadko "detaliczny" sprzedawca wprowadza zastrzeżenia (więc wchodzą
    ustawowe).

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2010-01-09 22:07:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jan 2010, Liwiusz wrote:

    > Np.
    >
    > "Zgodnie z § 19 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia
    > 2004 r. (...) sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie odbioru
    > faktury korygującej przez nabywcę;"
    >
    > Ale to było dawno (tutaj:
    > http://poradapodatkowa.pl/faktura_korygujaca_musi_by
    c_potwierdzona_nabywce_oryginalnym_podpisem.html)

    ...i zdaje się ktoś przegrał apelację przed ETŚ.
    A może tylko sam NSA dokonał interpretacji... nie pamiętam, ale
    wyrok "w sprawie korekt" był.
    Znaczy minister finansów, czy kto go tam reprezentował (przegrał),
    i dlatego przepis (w końcu) uchylono :)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2010-01-10 11:08:25
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Merchant continued to charge cardholder's account for recurring
    > transaction after receiving a notice of cancellation.
    >
    > jaki masz związek?

    A pozostale przeczytales?

    Visa Reason Code 85/MasterCard Reason Code 60

    Credit Not Processed. (Visa/MasterCard). Cardholder acknowledges
    participating in the Transaction and claims the merchant owes them a credit
    as they have returned or cancelled the goods/services. To date the
    Cardholder states they have not received a credit.

    --
    Pozdr.
    Kenny