  • 31. Data: 2010-05-14 21:28:39
    Temat: Re: Zwrot towaru (bazarkowego)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    G wrote:

    > A co jezeli jego stoiska na bazarku nie bedzie, ja nie mam żadnego
    > paragonu żeby odnaleźć jego miejsce prowadzenia DG?

    no to sierota jesteś.
    Nie na bazarku, tylko do firmy wysyłasz.
    Na bazarku to co najwyzej o wizytówkę, nazwę firmy tudzież adres zapytaj.

    > Co jeżeli bedą ale żadnych podpisów o przyjęciu lub odmowie nie beda
    > chcieli zlozyc?

    Słyszałeś o poczcie i liście poleconym?

  • 32. Data: 2010-05-14 21:34:10
    Od: "G" <g...@g...pl>

    > Słyszałeś o poczcie i liście poleconym?

    Ale gdzie mam go wyslac skoro nie mam adresu?
    to już (w tym konkretnym prrzypadku) w mojej gestii? Przeciez kupowalem na
    bazarku.
    No i ograne pytanie: wiążąca jest data nadania czy doreczenia?

  • 33. Data: 2010-05-14 21:37:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:

    > Skąd wiesz? Towarem na zamówienie jest towar wykonany lub sprowadzony na
    > zamówienie klienta. Spotkałem się tylko z takimi definicjami.

    Zgaduje.
    Tak ja wiekszosc ciężarówek.
    Towar jest na pokaz i do zbierania zamówień na dostarczenie.
    Nie nie jest robione na zamówienie klienta ani na sprowadzenie dla klienta.
    To taka jeżdżąca wystawa. Dostarcza sie z magazynu.

  • 34. Data: 2010-05-14 21:38:43
    Od: "G" <g...@g...pl>

    \

> [...]
    > klienta.
    > To taka jeżdżąca wystawa. Dostarcza sie z magazynu.

    A jeżeli gość ma umowe z bazarkiem na dzierzawe miejsca wystawowego (ale
    zakladamy ze nie spelnia przepisów o ktorych pisal Alek (czyli owej
    wywieszki))?

  • 35. Data: 2010-05-14 21:39:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > Ogółem umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

    Przeglądam ustawę i nie mogę tego znaleźć. Możesz wskazać art.?

  • 36. Data: 2010-05-14 21:44:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał

    > Ale gdzie mam go wyslac skoro nie mam adresu?

    Skoro kupiłeś od przygodnego sprzedawcy o którym nic nie wiesz,
    to teraz się nie dziw. Współczuję, ale masz nauczkę. Kupuje się
    w sklepie a nie pod chmurką. Chciałeś mieć taniej to teraz oceń
    czy faktycznie tak wyszło.

    > No i ograne pytanie: wiążąca jest data nadania czy doreczenia?

    W tym przypadku nadania.

  • 37. Data: 2010-05-14 21:45:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    G wrote:

    > Ale gdzie mam go wyslac skoro nie mam adresu?

    to ja ci mam powiedziec gdzie kupowałeś?
    Dowiedz sie. Nie wiem jak, idź do wróżki, albo dbaj o takie sprawy przed
    zakupem.
    Sorry.

    > to już (w tym konkretnym prrzypadku) w mojej gestii? Przeciez kupowalem
    > na bazarku.

    jak wyżej.

    > No i ograne pytanie: wiążąca jest data nadania czy doreczenia?

    głowy uciąć nie dam. Data nadania.

  • 38. Data: 2010-05-14 21:54:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 23:39:28 +0200, Alek napisał(a):

    > Przeglądam ustawę i nie mogę tego znaleźć. Możesz wskazać art.?

    Ogółem prawo do zwrotu w ciągu 10 dni przysługuje tylko w przypadku
    zawierania umowy na odległość. Tak przynajmniej jest zapisane w ustawie,
    więc tu w ogóle nie ma mowy o żadnych zwrotach. Zresztą to całe "na
    odległość" odnosi się do tego, że kupujący przed zakupem nie mial szansy
    obejrzenia towaru, więc może go zwrócić.

    --
    best regards,
    scream

  • 39. Data: 2010-05-14 22:04:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > Ogółem prawo do zwrotu w ciągu 10 dni przysługuje tylko w przypadku
    > zawierania umowy na odległość. Tak przynajmniej jest zapisane w
    > ustawie,

    Nie. Ustawa osobno reguluje sprzedaż poza lokalem i sprzedaż
    na odległość. W obu przypadkach jest prawo odstąpienia od umowy
    w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Ale tylko w przypadku umowy
    zawartej na odległość jest wyjątek dla "świadczeń o właściwościach
    określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub
    ściśle związanych z jego
    osobą," dla których to nie ma tego prawa do odstąpienia bez podania
    przyczyny.

    > więc tu w ogóle nie ma mowy o żadnych zwrotach.

    Wręcz przeciwnie.

  • 40. Data: 2010-05-14 22:12:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 00:04:50 +0200, Alek napisał(a):

    > Nie. Ustawa osobno reguluje sprzedaż poza lokalem i sprzedaż
    > na odległość.

    Faktycznie, masz rację :)

    --
    best regards,