  • 1. Data: 2004-04-23 18:42:38
    Temat: Zostalam zwolniona z pracy - dlugie
    Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl>

    Witajcie.
    Od ponad 10 lat pracuję jako operator DTP w wydawnictwach.
    Zostalam z dniem dzisiejszym zwolniona z pracy bez zachowania okresu
    wypowiedzenia na podstawie art. 52 par. 1.1. kp
    Przedstawię Wam tresc rozwiązania umowy, poniewaz moj brat twierdzi, że jest
    źle napisana:
    "Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę jest zgodnie z art. 52 par 1.1. kp
    ciężkie naruszenie przez pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych
    poprzez rażące niedbalstwo na stanowisku pracy - tj. podstawienie
    niewłaściwego zdjęcia w sponsorowanym materiale na etapie przygotowania
    materiałów do druku. W zwiążku z powyższym Pracodawca (tu nazwa firmy) musi
    zapłacić odszkodowanie za poniesione straty firmie (tu nazwa firmy) w
    wys.... złotych.
    Jednocześnie informuję, że w terminie 14 dni od doręczenia niniejszego pisma
    przysługuje Pani prawo odwołania do Sądu Rejonowego - Sądu Pracy w
    Warszawie".
    Podpisałam, ale czy musiałam? Powiedziano mi, że tak.
    Przede wszystkim nigdy nie otrzymałam upomnienia ani nagany. Pracodawca był
    ze mnie zadowolony, nigdy nie miał zastrzeżeń do mojej pracy.
    Zostałam zwolnione z dniem dzisiejszym, ale w pracy byłam i pracę
    wykonywałam. Pracowałam dzis od godz. 15 i miałam być do 23. Około 19.00
    dostałam wypowiedzenie i kazano mi zabrać rzeczy i wyjść. Czy w związku z
    tym powinnam w ogóle być dzisiaj w pracy? Z tego pisma wynika, że nie.
    Zostały mi 22 dni urlopu. Powiedziano mi, że ekwiwalent zostanie wypłacony
    razem z pensją.
    Chcę złożyć sprawę w Sadzie Pracy. Czy mam szansę na wyugranie? Jak to
    wygląda. Proszę pomóżcie mi.
    Załamana Kasia

  • 2. Data: 2004-04-23 18:58:21
    Temat: Re: Zostalam zwolniona z pracy - dlugie
    Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl>

    > Jednocześnie informuję, że w terminie 14 dni od doręczenia niniejszego
    pisma
    > przysługuje Pani prawo odwołania do Sądu Rejonowego - Sądu Pracy w
    > Warszawie".

    Tak mi się przypomniało jeszcze: odwołać się do Sądu Pracy to mam chyba w
    ciągu 7 dni, a nie 14? Tak?
    Kasia

  • 3. Data: 2004-04-23 19:10:43
    Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl>

    Jeszcze c.d.
    Zostałam wezwana w tej sprawie z urlopu trzy tygodnie temu. A coś co może ma
    jeszcze znaczenie to fakt, że nie jestem na końcu produkcji. Moją pracę
    sprawdza redaktor techniczny, który nie zauważył iż źle zostało podstawione
    zdjęcie i zaakceptował dokument wysyłając go do drukarni. Nie został
    zwolniony, ponieważ jest PODOBNO w wieku przedemerytalnym.
    Kasia

  • 4. Data: 2004-04-23 20:15:44
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Użytkownik "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdjęcie i zaakceptował dokument wysyłając go do drukarni. Nie został
    > zwolniony, ponieważ jest PODOBNO w wieku przedemerytalnym.

    Przyznaj sie Kasiu co to za DUZA firma co tak swoich pracownikow traktuje !

  • 5. Data: 2004-04-23 21:01:26
    Od: sebol <i...@a...pl>

    K_a_s_i_a wrote:
> [...]
    > Warszawie".
    > Podpisałam, ale czy musiałam? Powiedziano mi, że tak.

    Podpisanie nie oznacza zgody. Gdybys nie podpisala to 2 innych
    pracownikow by podpisalo na wypowiedzeniu ze odmowilas przyjecia i
    podpisania - wyszlo by na to samo.

    > Przede wszystkim nigdy nie otrzymałam upomnienia ani nagany. Pracodawca był
    > ze mnie zadowolony, nigdy nie miał zastrzeżeń do mojej pracy.

    nie rozumiem - z tekstu wynika ze zawaliłaś totalnie a szef nawet ci o
    tym nie wspomial? Zwykle kolejność jest taka: awantura, wypowiedzenie.

> [...]
    > dostałam wypowiedzenie i kazano mi zabrać rzeczy i wyjść. Czy w związku z
    > tym powinnam w ogóle być dzisiaj w pracy? Z tego pisma wynika, że nie.

    mozesz sie domagac wynagrodzenia za przepracowany czas.

    > Zostały mi 22 dni urlopu. Powiedziano mi, że ekwiwalent zostanie wypłacony
    > razem z pensją.

    powiniem byc

    > Chcę złożyć sprawę w Sadzie Pracy. Czy mam szansę na wyugranie? Jak to
    > wygląda. Proszę pomóżcie mi.

    oczywiscie ze masz szanse. Musisz wykazac, ze nie dokonałaś rażącego
    naruszenia obowiązków pracowniczych. Wykazać, że nie ty albo nie tylko
    ty małaś wpływ na zarzucane zaniedbanie. Wynika to z obowiązków pracy i
    ewentualnie powoływanych świadków.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 6. Data: 2004-04-23 22:44:04
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    sebol pisze:

    > nie rozumiem - z tekstu wynika ze zawaliłaś totalnie a szef nawet ci o
    > tym nie wspomial? Zwykle kolejność jest taka: awantura, wypowiedzenie.

    A przed wypowiedzeniem zdaje się jeszcze upomnienie. Dopiero, gdy po
    upomnieniu pracownik ponownie dopuści się naruszenia obowiązków, to można go
    zwolnić. Ale nie można imho zwolnić nikogo w taki sposób, w jaki została
    zwolniona Kasia.

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2004-04-24 05:42:57
    Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl>

    Zwykle kolejność jest taka: awantura, wypowiedzenie.

    Nie bylo takiej kolejnosci
    Pozdr, Kasia

  • 8. Data: 2004-04-24 05:44:31
    Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl>

    > Przyznaj sie Kasiu co to za DUZA firma co tak swoich pracownikow traktuje
    !

    Hej,
    Nie moge. Nie mam pewnosci czy ktos z f-my nie nalezy do naszej grupy
    dyskusyjnej. Zroxum, prosze
    Pozdr., Kasia

  • 9. Data: 2004-04-24 07:07:15
    Od: "N" <n...@b...pl>

    > !
    > >
    > Hej,
    > Nie moge. Nie mam pewnosci czy ktos z f-my nie nalezy do naszej grupy
    > dyskusyjnej. Zroxum, prosze
    > Pozdr., Kasia

    Bez podawania nazwy firmy i tak sie moze ktos z pracownikow tej firmy
    zorientowac, ze chodzi własnie o TĄ firmę...

  • 10. Data: 2004-04-24 08:46:44
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    jest
    > źle napisana:
    > "Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę jest (...)

    Przecież umowa została rozwiązana bez wypowiedzenia, więc nie może być
    mowy o "przyczynie wypowiedzenia", tylko o "przyczynie rozwiązania umowy o
    pracę bez wypowiedzenia" i w takim trybie umowa została rozwiązana, skoro
    termin odwołania to 14 dni (7 dni jest przy wypowiedzeniu).
    Sąd może mieć wątpliwości czy taka przyczyna była wystarczająca do
    rozwiązania umowy bez wypowiedzenia.

    > Podpisałam, ale czy musiałam?

    Nie musiałaś podpisywać, ale lepiej odebrać takie pismo. Taki dokument
    jest doręczony z chwilą, gdy pracownik miał możliwość zapoznania się z
    jego treścią, więc masz przynajmniej pismo (z niedociągnięciami) i możesz
    podnosić te niedociągnięcia w odwołaniu do sądu.

    Pozdrawiam

    wa