    From: sebol <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zostalam zwolniona z pracy - dlugie
    Date: Fri, 23 Apr 2004 23:01:26 +0200
    Sender: l...@a...pl@zs123.internetdsl.tpnet.pl

    K_a_s_i_a wrote:
> [...]
    > poprzez rażące niedbalstwo na stanowisku pracy - tj. podstawienie
    > niewłaściwego zdjęcia w sponsorowanym materiale na etapie przygotowania
    > materiałów do druku. W zwiążku z powyższym Pracodawca (tu nazwa firmy) musi
    > zapłacić odszkodowanie za poniesione straty firmie (tu nazwa firmy) w
    > wys.... złotych.
    > Jednocześnie informuję, że w terminie 14 dni od doręczenia niniejszego pisma
    > przysługuje Pani prawo odwołania do Sądu Rejonowego - Sądu Pracy w
    > Warszawie".
    > Podpisałam, ale czy musiałam? Powiedziano mi, że tak.

    Podpisanie nie oznacza zgody. Gdybys nie podpisala to 2 innych
    pracownikow by podpisalo na wypowiedzeniu ze odmowilas przyjecia i
    podpisania - wyszlo by na to samo.

    > Przede wszystkim nigdy nie otrzymałam upomnienia ani nagany. Pracodawca był
    > ze mnie zadowolony, nigdy nie miał zastrzeżeń do mojej pracy.

    nie rozumiem - z tekstu wynika ze zawaliłaś totalnie a szef nawet ci o
    tym nie wspomial? Zwykle kolejność jest taka: awantura, wypowiedzenie.

    > Zostałam zwolnione z dniem dzisiejszym, ale w pracy byłam i pracę
    > wykonywałam. Pracowałam dzis od godz. 15 i miałam być do 23. Około 19.00
    > dostałam wypowiedzenie i kazano mi zabrać rzeczy i wyjść. Czy w związku z
    > tym powinnam w ogóle być dzisiaj w pracy? Z tego pisma wynika, że nie.

    mozesz sie domagac wynagrodzenia za przepracowany czas.

    > Zostały mi 22 dni urlopu. Powiedziano mi, że ekwiwalent zostanie wypłacony
    > razem z pensją.

    powiniem byc

    > Chcę złożyć sprawę w Sadzie Pracy. Czy mam szansę na wyugranie? Jak to
    > wygląda. Proszę pomóżcie mi.

    oczywiscie ze masz szanse. Musisz wykazac, ze nie dokonałaś rażącego
    naruszenia obowiązków pracowniczych. Wykazać, że nie ty albo nie tylko
    ty małaś wpływ na zarzucane zaniedbanie. Wynika to z obowiązków pracy i
    ewentualnie powoływanych świadków.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl