    From: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zostalam zwolniona z pracy - dlugie
    Date: Fri, 23 Apr 2004 20:42:38 +0200

    Witajcie.
    Od ponad 10 lat pracuję jako operator DTP w wydawnictwach.
    Zostalam z dniem dzisiejszym zwolniona z pracy bez zachowania okresu
    wypowiedzenia na podstawie art. 52 par. 1.1. kp
    Przedstawię Wam tresc rozwiązania umowy, poniewaz moj brat twierdzi, że jest
    źle napisana:
    "Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę jest zgodnie z art. 52 par 1.1. kp
    ciężkie naruszenie przez pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych
    poprzez rażące niedbalstwo na stanowisku pracy - tj. podstawienie
    niewłaściwego zdjęcia w sponsorowanym materiale na etapie przygotowania
    materiałów do druku. W zwiążku z powyższym Pracodawca (tu nazwa firmy) musi
    zapłacić odszkodowanie za poniesione straty firmie (tu nazwa firmy) w
    wys.... złotych.
    Jednocześnie informuję, że w terminie 14 dni od doręczenia niniejszego pisma
    przysługuje Pani prawo odwołania do Sądu Rejonowego - Sądu Pracy w
    Warszawie".
    Podpisałam, ale czy musiałam? Powiedziano mi, że tak.
    Przede wszystkim nigdy nie otrzymałam upomnienia ani nagany. Pracodawca był
    ze mnie zadowolony, nigdy nie miał zastrzeżeń do mojej pracy.
    Zostałam zwolnione z dniem dzisiejszym, ale w pracy byłam i pracę
    wykonywałam. Pracowałam dzis od godz. 15 i miałam być do 23. Około 19.00
    dostałam wypowiedzenie i kazano mi zabrać rzeczy i wyjść. Czy w związku z
    tym powinnam w ogóle być dzisiaj w pracy? Z tego pisma wynika, że nie.
    Zostały mi 22 dni urlopu. Powiedziano mi, że ekwiwalent zostanie wypłacony
    razem z pensją.
    Chcę złożyć sprawę w Sadzie Pracy. Czy mam szansę na wyugranie? Jak to
    wygląda. Proszę pomóżcie mi.
    Załamana Kasia