  • 1. Data: 2003-12-16 17:00:40
    Temat: Zmiana umowy o prace z czasu nieokreslonego na czas czas okreslony
    Od: "Kornio" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    pracuje sobie w duzej firmie komputerowej spokojny o prace, poniewaz posiadalem
    umowe o prace na czas nieokreslony. Pewnego dnia ( 1 kwietnia, sic! ) moj
    przelozony przyniosl mi do podpisania cos takiego: Z dniem 1 kwietnia 2003r.
    zmieniam PAnu na mocy porozumienia stron dotychczasowe warunki zawartej umowy o
    prace:
    1. Umowa zawarta na czas okreslony do dnia 31.12.2003r.
    2. wynagrodzenie ....
    3. Stanowisko .....

    No wlasnie, teraz dowiedzialem sie ze taka zmiana warunkow umowy jest bezprawna.
    czy to jest prawda? czy jezeli jest to dzialanie bezprawne to czy moge domagac
    sie czegokolwiek? np. wypowiedzenia z 3-miesieczna odprawa?
    Jak to wyglada w swietle aktualnych przepisow prawa pracy?

    Pozdrawiam...
    --
    Kornio

  • 2. Data: 2003-12-16 22:17:42
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    Kornio wrote:
> [...]
    > sie czegokolwiek? np. wypowiedzenia z 3-miesieczna odprawa?
    > Jak to wyglada w swietle aktualnych przepisow prawa pracy?

    czy otrzymane pismo zawieralo pouczenie, ze mozesz odwolac sie do sadu
    pracy i o terminie w jakim mozesz to zrobic?

    Jezeli nie ma takiego pouczenia w pismie wypowiadajacym warunki umowy o
    prace, to termin nie biegnie i mozesz jescze teraz zlozyc pozew do sadu.
    Im szybciej, tym lepiej.
    Jak chcesz wiecej wiedziec, to wpisz w wyszukiwarce "wypowiedzenie
    zmieniajace", jest troche na ten temat.

  • 3. Data: 2003-12-17 09:24:12
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Kornio wrote:

> [...]
    > to czy moge domagac sie czegokolwiek? np. wypowiedzenia z 3-miesieczna
    > odprawa? Jak to wyglada w swietle aktualnych przepisow prawa pracy?

    Czy to już podpisałeś? Jeśli tak to Sąd Pracy będzie się teraz długo
    zastanawiał czy było to wypowiedzenie zmieniające (bo są tam słowa
    "zmieniam panu"), czy może zmiana umowy za porozumieniem stron (bo o
    tym też tam napisał).

  • 4. Data: 2003-12-17 16:31:22
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > zastanawiał czy było to wypowiedzenie zmieniające (bo są tam słowa
    > "zmieniam panu"), czy może zmiana umowy za porozumieniem stron (bo o

    Podpisalem, nie mialem innego wyjscia. albo podpis i umowa do konca roku albo
    wypowiedzenie na drugi dzien...
    Ale koledzy tez sie gdzies dowiadywali i podobno takie posuniecie pracodawcy
    jest mozliwe...

  • 5. Data: 2003-12-19 14:14:29
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

> [...]
    > wypowiedzenie na drugi dzien...
    > Ale koledzy tez sie gdzies dowiadywali i podobno takie posuniecie pracodawcy

    sprawdz czy aktualne i czy dotyczy Twojej sytuacji:

    "Wyrok Okręgowego Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie
    z dnia 15 września 1976 r., I P 1318/76, Służba Pracownicza 1977/3 str. 33
    Przepisy kodeksu pracy nie przewidują możliwości zakwestionowania przez
    pracownika rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron. Uchylenie
    się od skutków prawnych swego oświadczenia woli jest więc dopuszczalne
    tylko w wypadku, gdyby pracownik wykazał, że jest ono dotknięte wadą
    (art. 82-88 kc w zw. z art. 300 kp). Nie stanowi natomiast podstawy do
    uchylenia się od skutków oświadczenia woli zarzut, że rozwiązanie umowy
    o pracę za porozumieniem stron narusza zasady współżycia społecznego."

    powodzenia