  • 1. Data: 2003-12-16 14:43:11
    Temat: czy zgodne z prawem?
    Od: "kataster" <k...@p...onet.pl>

    WITAM!
    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić czy zgodne z prawem jest jeśli de facto dwie osoby
    prowadzą wspólnie działalność gospodarczą (dziedzina geodezja - usługi) , razem
    pracują w terenie i razem przygotowują dokumentację w tej samej siedzibie, a
    jedna i druga osoba ma osobno zarejestrowaną działalność gospodarczą i na
    zmianę wystawiaja sobie rachunki/faktury? I drugie pytanie , czy jeśli dana
    osoba faktycznie prowadzi działalność gospodarczą , a formalnie zarejestrowana
    ona jest na osobę najbliżej z nią spokrewnioną (rodzic) , co jest ominięciem
    wymogu pracodawcy tej osoby (urzędnik samorządowy) , to czy jest to też
    niezgodne z prawem?
    Dziękuję

  • 2. Data: 2003-12-16 18:08:41
    Temat: Re: czy zgodne z prawem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kataster" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4936.00000582.3fdf19ff@newsgate.onet.pl...
> [...]
    ominięciem
    > wymogu pracodawcy tej osoby (urzędnik samorządowy) , to czy jest to też

    Do wzajemnego fakturowania się za usługi przyczepić się nie można.
    Natomiast można do prowadzenia firmy na osobę drugą, bo to przestępstwo
    skarbowe. Z tym, że udowodnienie czegoś takiego w praktyce jest bardzo
    trudne, zwłaszcza gdy sprawa zostaje w rodzinie.