  • 1. Data: 2003-10-20 11:18:26
    Temat: Zmiana regulaminu PlusGSM
    Od: "Motyl" <m...@o...pl>

    Witam

    Szukalem juz na googlu tej grupy ale odp. nie znalazlem...

    Wraz z rachunkiem otrzymalem nowy regulamin.
    I teraz moje pytanie:
    Czy mogl bez mojej zgody?
    Pani z BOK twierdzi ze przy 'promocjach' podpisuje sie
    dokument ktory obowiazuje na dwa regulaminy tj.
    regulamin promocyjny i regulamin operatora sieci.
    Nigdzie to nie jest zaznaczone. Po moich pytaniach pani z BOK
    zaczela sie gubic. Zakonczylem rozmowe i przejde sie do BOK'u miejscowego.
    Ale mam pytanie, czy moje uderzenia w ich strone sa bezpodstawne?
    Czy moga zmienic regulamin bez mojej zgody? (podpisujac umowe zgadzalem
    sie na regulamin ktory wowczas obowiazywal)
    dzieki za odp.

    pozdrawiam
    Motyl

  • 2. Data: 2003-10-20 12:09:45
    Temat: Re: Zmiana regulaminu PlusGSM
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > Czy moga zmienic regulamin bez mojej zgody? (podpisujac umowe zgadzalem
    > sie na regulamin ktory wowczas obowiazywal)

    zawsze mogą. jeśli nie zgadzasz się na nowy regulamin to jest to
    wypowiedzenie umowy z winy operatora.

  • 3. Data: 2003-10-20 12:23:09
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Motyl <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy moga zmienic regulamin bez mojej zgody? (podpisujac umowe zgadzalem
    > sie na regulamin ktory wowczas obowiazywal)

    Nie można jednostronnie zmienić wzorca umowy z es tosunku prwnego o
    charakterze "nie-ciągłym" (arg. ex. art. 384 (1) k.c.. tak zmieniać mozn
    jedynie umowy o chrakterze ciągłym . Umowa z PLUS GASM< jak mniemam jest
    terminowa, a więc na jej zmiany musi być zgoda i drugiej strony. Nawet jeśli
    uznać, że umowa ta ma chrakter ciągły w rozumieniu powołanego przepisu, to i
    tak mozna ją zmienić w ten sposób, o tyle, o ile w jeje treści znalazła sie
    stosowna klauzula modyfikacyjna (czyli jezłei sama umowa - jeje regulamin
    taką możliwość przewidywały),

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-10-20 17:35:08
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Motyl <m...@o...pl> napisał(a):
    > Nie można jednostronnie zmienić wzorca umowy z es tosunku prwnego o
    > charakterze "nie-ciągłym" (arg. ex. art. 384 (1) k.c.. tak zmieniać mozn
    > jedynie umowy o chrakterze ciągłym .

    Z tym bym polemizowal. Wszak do takiej zmiany jest potrzebna zgoda 2 osoby
    polegajaca na niewypowiedzeniu umowy w najblizszym terminie wypowiedzenia
    [384(1) in fine].

    >Umowa z PLUS GASM< jak mniemam jest
    > terminowa, a więc na jej zmiany musi być zgoda i drugiej strony. Nawet
    jeśli
    > uznać, że umowa ta ma chrakter ciągły

    MSZ ciaglosc zobowiazania nie zalezy od terminu na jaki zostala zawarta
    umowa. Jest to taki stan ktory polega na swiadczeniu "non stop". Np.
    godzenie sie na to iz najemca mieszka w naszym lokalu.

> [...]
    sie
    > stosowna klauzula modyfikacyjna (czyli jezłei sama umowa - jeje regulamin

    MSZ cale zagadnienie sprowadza sie do tego czy umowa zawarta na okreslony
    czas, malo tego-umowa tzw "promocyjna" (z ktorej przewczesnym rozwiazaniem
    wiaza sie dodatkowe koszta), moze zostac wypowiedziana w trybie art. 384(1).
    Jesli tak to problemu nie widze. Jesli nie to regulamin... no wlasnie:
    obowiazuje czy nie 2 strone?

  • 5. Data: 2003-10-20 17:55:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uważam, że masz rację. Ja podpisałem umowę na określonych warunkach i z
    zastrzeżeniem terminu. Z jednej strony +GSM dając mi za złotówkę aparat ma
    prawo oczekiwać ode mnie, że będę korzystał z ich usług przez załóżmy dwa
    lata, ale z drugiej strony ja mam prawo oczekiwać, że będzie się to działo
    przez te dwa lata na ustalonych przez nas zasadach. Zmiana zasad bez zgody
    drugiej strony jest po prostu wypowiedzeniem umowy i tyle. Czyli
    zmieniając te regulaminy dla po prostu pretekst do tych, którzy chcieli
    zerwać wcześniej umowy, by nie przyjęli nowych warunków i rozwiązali
    umowy.

  • 6. Data: 2003-10-20 19:21:51
    Od: "Wojtek" <s...@o...pl>

    > zawsze mogą. jeśli nie zgadzasz się na nowy regulamin to jest to
    > wypowiedzenie umowy z winy operatora.

    czyli mogę rozwiązać umowę z winy opa i nie płacić kary umownej w wysokosci
    750zł? Czy jeżeli rozwiąze z nimi umowe i podpisze nową to mogę jeszcze raz
    wziąc telefon w + czy jestem wpisany na czarną listę i w żadnej sieci
    podpisac umowy?

    --
    Pozdrawiam Wojtek
    Użytkownik X6(zadowolony)

  • 7. Data: 2003-10-21 08:32:10
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    NoMAD <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > polegajaca na niewypowiedzeniu umowy w najblizszym terminie wypowiedzenia

    ozywiście, był to skrót myślowy :-)

> [...]
    > umowa. Jest to taki stan ktory polega na swiadczeniu "non stop". Np.
    > godzenie sie na to iz najemca mieszka w naszym lokalu.

    przyznaję, że sie byc może zagalopowałem. W sprzyjającej chwili sięgnę do
    literatury nt. stosunków prawnych o charakterze ciągłym - komentarze do k.c.
    jak zwykle są mizerne,

> [...]
    > wiaza sie dodatkowe koszta), moze zostac wypowiedziana w trybie art. 384(1).

    dokładnie o to chodzi,

    Jesli nie to regulamin... no wlasnie:
    > obowiazuje czy nie 2 strone?

    jeżli nie mozna zastosowac ww. przepisu, to be zkonsensu II strony
    obowiązywałby jedynie stary regulamin

    pzdr

    marek radwański

  • 8. Data: 2003-10-21 08:32:14
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2003-10-21 10:12:24
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > jeżli nie mozna zastosowac ww. przepisu, to be zkonsensu II strony
    > obowiązywałby jedynie stary regulamin

    Ano wlasnie :-)
    Sek w tym ze w umowach jak dotad nie spotkalem sie z przepisami
    przewidujacymi takie rozwiazanie. Ale zgadzam sie z toba.

    Pozdrowienia!

  • 10. Data: 2003-10-21 10:16:34
    Od: "Wojtek" <s...@o...pl>

    W umowie jest taki zapis:
    Ustawa 5 i 6 Paragraf 17:
    5. W przypadku zmian w Regulaminie Abonent ma prawo w terminie 7 dni od
    upływu terminu płatności rachunku telefonicznego, z którym przysłane zostało
    zawiadomienie, rozwiązać umowę za pisemnym wypowiedzeniem z zachowaniem
    30-dniowego okresu wypowiedzenia.
    6. W przypadku zmiany warunków umowy zawartej na czas oznaczony Abonent ma
    prawo rozwiązać umowę bez ponoszenia dodatkowych kosztów, powiadamiając
    POLKOMTEL w trybie określonym w ust.5.

    I w końcu można roziwązać czy nie?