    From: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana regulaminu PlusGSM
    Date: Mon, 20 Oct 2003 12:23:09 +0000 (UTC)

    Motyl <m...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Szukalem juz na googlu tej grupy ale odp. nie znalazlem...
    >
    > Wraz z rachunkiem otrzymalem nowy regulamin.
    > I teraz moje pytanie:
    > Czy mogl bez mojej zgody?
    > Pani z BOK twierdzi ze przy 'promocjach' podpisuje sie
    > dokument ktory obowiazuje na dwa regulaminy tj.
    > regulamin promocyjny i regulamin operatora sieci.
    > Nigdzie to nie jest zaznaczone. Po moich pytaniach pani z BOK
    > zaczela sie gubic. Zakonczylem rozmowe i przejde sie do BOK'u miejscowego.
    > Ale mam pytanie, czy moje uderzenia w ich strone sa bezpodstawne?
> [...]
    Nie można jednostronnie zmienić wzorca umowy z es tosunku prwnego o
    charakterze "nie-ciągłym" (arg. ex. art. 384 (1) k.c.. tak zmieniać mozn
    jedynie umowy o chrakterze ciągłym . Umowa z PLUS GASM< jak mniemam jest
    terminowa, a więc na jej zmiany musi być zgoda i drugiej strony. Nawet jeśli
    uznać, że umowa ta ma chrakter ciągły w rozumieniu powołanego przepisu, to i
    tak mozna ją zmienić w ten sposób, o tyle, o ile w jeje treści znalazła sie
    stosowna klauzula modyfikacyjna (czyli jezłei sama umowa - jeje regulamin
    taką możliwość przewidywały),

    pzdr

    marek radwański