  • 11. Data: 2003-10-22 20:03:51
    Temat: Re: Zgubiłem klucz od WinXP
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > System był zakupiony z nowym kompem (OEM). W pomocy telefonicznej MS
    niczego
    > nie uzyskałem. Jestem zarejestrowanym userem, produkt był aktywowany.
    > Kupująć program nie kupowałem płytki CD, broszurki i certyfikatu
    > autentyczności, lecz prawo do użytkowaia programu.
    > Czy ktoś miał podobną sytuację? Jak należy argumentować, aby wygrać
    batalię
    > z MS?
    Niezupełnie, wykupiłeś ograniczoną ( szczegóły ponizej ) licencje
    uprawniającą
    do korzystania z programu na komputerze do którego był dołączony.
    ( Preinstalowany )
    Miałem ( a konkretnie znajomy miał ) taki problem Ponieważ mam dostęp do
    doradcy dla klientów korporacyjnych, zadzwoniłem do niego i dokładnie
    wypytałem
    I tak, według najnowszej wersji licencji Microsoft wersje OEM są
    1. Związane z komputerem ( konkretnie z płyta główną ). Jeżeli wymienisz
    płyte główną to twoja licencja OEM wygasa ( musisz kupić nową )
    ( poprzednia wersja dopuszczała wymianę w komputerze bodajże 5 elementów
    zanim maszyna została uznana za nowy komputer )
    2. Licencje OEM nie są rejestrowane więc nie ma możliwości ich odtworzenia
    3. Ponieważ wersje OEM są związane z komputerem powinieneś numer mieć
    naklejony na obudowie.
    4. Teoretycznie system musi być instalowany z dostarczonej płytki
    Nie mozna użyć tej samej płytki do instalowania na kilku komputerach
    Ale to już jest nie do sprawdzenia, mając dużo płytek OEM nie jestem
    w stanie stwierdzić która przyszła z którym komputerem.

    Licencje OEM są tańsze, ale korzystanie z nich jest ograniczone
    Lepiej kupować licencje BOX ( pełne ) lub MOLP
    Albo przejść na Linux'a

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)

  • 12. Data: 2003-10-22 21:29:44
    Od: "Andrzej" <r...@o...pl>

    Dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Mój przypadek jest bardzo prosty (i na
    pewno nie odosobniony). Kupując nowego kompa postanowiłem za 460 PLN
    rozwiązać dylemat legalności nie zagłębiając się w szczegóły licencji.
    Wydawało mi się logiczne, że kupiłem prawo do korzystania z systemu. Okazało
    się, że g*o prawda: za własne pieniądze kupiłem lekcję nt. traktowania
    klientów przez MS. Ale też MS już więcej nie zarobi ode mnie ani złotówki,
    chociaż miałem dobrą wolę, aby ostatecznie miec wszystko legalne. Przecież
    gdybym był zadowolonym klientem, wydałbym w koncu dużo więcej niż 460 PLN.
    Ale już nie jestem.

    Co do Linuxa - sprawa jest prosta, i tak do zadań biurowych używam czasem
    Auroxa, robi wszystko co chcę, często lepiej niż MS. Pozostaje tylko kwestia
    przyzwyczajeń, ale to w sumie drobnostka.

    Z czystej przekory wyslę jutro do MS pisemko, ciekaw jestem, jak zareagują.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

    PS. W sumie smieszne to wszystko. MS i tak nie ma żadnej możliwości
    sprawdzenia, co mam na swoim domowym kompie.

  • 13. Data: 2003-10-23 07:59:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Piotr Jaczewski wrote:

    >+ > A lokalnie - nie masz żadnych szas. Lecencja na któą sie zgodziłeś
    >+ > kupując soft nie daje Ci żadnych praw. Nie jesteś nawet włascicielem
    >+ > egzemplarza oprogramowania.
    >+
    >+ A widziałeś kiedyś licencję dającą Ci prawo do własności jakiegokolwiek
    >+ programu?

    Przeoczyłeś dyskusję o "egzemplarzu utworu". Pojęcie istnieje
    w ustawie o pr. aut.
    To nie to samo co 'prawo do programu' :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-10-27 18:36:17
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > Z czystej przekory wyslę jutro do MS pisemko, ciekaw jestem, jak
    zareagują.
    Parę lat temu też wysłałem i NIE zareagowali. Ostatnio ( chyba pod wpływem
    ostrej nagonki na nich ) obsługa trochę się polepszyła. Ale moze to moje
    subiektywne wrażenie, bo jak wspomniałem obecnie korzystam z serwisu dla
    klientów
    korporacyjnych.
    Odnoszę nieodparte wrażenie, że MS pracuje głównie dla dużych korporacji
    dla nich ma najepsze ceny i upusty. A pojedynczych, indywidualnych klientów
    lekcewazy. Oni i tak przyjdą bo muszą. Zakup produktów MS wymusza
    np ZUS wprowadzając obowiązek korzystania z Programu Płatnika. Inne
    instytucje również wymuszają np. przekazywanie danych lub dokumentów
    w formatach MS Office.

    > PS. W sumie smieszne to wszystko. MS i tak nie ma żadnej możliwości
    > sprawdzenia, co mam na swoim domowym kompie.
    Ależ ma, ma. I nawet czasem zdarza mu się z tego korzystać
    polecam http://global.bsa.org/poland/
    Kontrolują głównie firmy, ale zdarza im się zaglądać do domów
    Ostatnio skontrolowali firmę sprzedającą komputery osobom fizycznym
    a następnie udali się do domów osób które kupiły komputer bez oprogramowania
    Windows no i oczywiście wiadomo co znaleźli. Na większości komputerów
    było zainstalowane oprogramowanie o wartości ( w cenach sugerowanych )
    kilku do kilkunastu tys zł