  • 1. Data: 2003-10-22 06:32:02
    Temat: Umowa przedwstępna - zaliczka
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Mam następujący problem:
    Staram się o kredyt mieszkaniowy i jestem na etapie składania dokumentów w
    banku.
    Umowa przedwstępna itd.
    Właściciele lokalu chcą jakąś zaliczkę aby mogli sobie przyszykować nowe
    mieszkanie do którego mają się wyprowadzić i aby jak nakrócej mnie blokować
    po przyznaniu mi kredytu.
    I teraz moje pytanie, jak tą sprawę zaliczki rozwiązać w umowie
    przedwstępnej (lub inaczej) aby w razie nie przyznania mi kredytu przez bank
    odsyskać te pieniądze które im dałem.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-10-22 06:47:33
    Temat: Re: Umowa przedwstępna - zaliczka
    Od: "Jurka" <K...@n...patyku.com>

    ...from bitstream coded by *Bartek* :
> [...]
    > przedwstępnej (lub inaczej) aby w razie nie przyznania mi kredytu
    > przez bank odsyskać te pieniądze które im dałem.
    na przyklad bank dal mi promese pozyczki to problemu nie bylo.
    --
    J.R. (GG#2690392)
    J...@a...wytnijto.com

  • 3. Data: 2003-10-22 12:03:23
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bn589j$pjc$1@atlantis.news.tpi.pl>, Bartek wrote:
> [...]
    > I teraz moje pytanie, jak tą sprawę zaliczki rozwiązać w umowie
    > przedwstępnej (lub inaczej) aby w razie nie przyznania mi kredytu przez bank

    Przede wszystkim to ma się nazywać zadatek a nie zaliczka. Zadatek
    trzeba zwrócić, a zaliczka zdaje się nawet nie funkcjonuje w kodeksach
    (mogę się mylić. W każdym razie ma być zadatek. Najlepiej umowę spisać
    u notariusza.

    Renata

  • 4. Data: 2003-10-22 15:01:19
    Od: kam <X...@X...plX>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > a zaliczka zdaje się nawet nie funkcjonuje w kodeksach (mogę się mylić.

    A to jakaś przeszkoda?

    KG

  • 5. Data: 2003-10-22 15:53:24
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@X...plX>, kam wrote:

    > A to jakaś przeszkoda?

    Do czego?

    Renata

  • 6. Data: 2003-10-22 15:54:18
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,
    Renata Gołębiowska wrote:

    > Do czego?

    A raczej w czym?

    Renata

  • 7. Data: 2003-10-23 08:55:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Renata Gołębiowska wrote:

    >+ In article <bn589j$pjc$1@atlantis.news.tpi.pl>, Bartek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > odsyskać te pieniądze które im dałem.
    >+
    >+ Przede wszystkim to ma się nazywać zadatek a nie zaliczka.

    Sprzeciw.
    W tym przypadku zadatek *dokładnie* wtapia Bartka :>

    >+ Zadatek trzeba zwrócić,

    W podwójnej wysokości, jeśli to przyjmujący zadatek jest
    powodem niewykonania umowy.
    I *PRZEPADA* jeśli to wpłacający jest powodem nie zawarcia umowy,
    a tak będzie jeśli Bartek powie że "nie może bo Bank nie dał".

    >+ a zaliczka zdaje się nawet nie funkcjonuje w kodeksach

    ...i ? Z tego coś wynika ?

    A ponadto:

    >+ (mogę się mylić.

    ...mylisz się w rozróżnieniu "jest zdefiniowana" i "funkcjonuje".
    Zaliczka nie jest zdefiniowana "w kodeksach", ale "funkcjonuje"
    jak najbardziej, weźmy przykładowo:
    ++++
    Art. 743.
    Jeżeli wykonanie zlecenia wymaga wydatków, dajšcy zlecenie
    powinien na żšdanie przyjmujšcego udzielić mu odpowiedniej
    zaliczki.
    ----
    (występuje i wcześniej, w kontraktacji na przykład).
    Mniemam że należy przyjąć że są to "pieniądze wpłacone w celu
    realizacji umowy", czy w każdym przypadku będzie przysługiwał
    zwrot (na zasadzie bezpodstawnego wzbogacenia chociażby) to
    już inna sprawa - IMO w umowie powinien być WYRAŹNY zapis, że
    w takim czy innym przypadku zwrot przysługuje.
    Np: "w razie niedojścia umowy do skutku z powodu nieotrzymania
    kredytu w banku [takim a takim, żeby nie było że jeszcze we
    wszystkich bankach nie próbował :>] przyjmujący zaliczkę
    zobowiązuje się ją zwrócić w terminie xxx dni od [daty otrzymania
    informacji o nieprzyznaniu kredytu/daty imienin/dowolny_inny_
    byle_jasno_określony_algorytm]".

    >+ W każdym razie ma być zadatek.

    A tym razem wyjątkowo ja uważam że Bartka to zaliczka urządza :)
    (CC do pytającego)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-10-23 16:48:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Renata Gołębiowska wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ > Sprzeciw.
    [...]
    >+ sytuację, coś za szybko przeczytałam, albo nie pomieściło mi się w
    >+ głowie, że Bartek chce wystawić właścicieli mieszkania do wiatru:)

    No, jakby tak grupę czytali to by wyglądał :)
    (a już się AFAIK zdarzało że druga strona się ujawniała :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-23 17:38:14
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article
    <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>,
    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Sprzeciw.
    > W tym przypadku zadatek *dokładnie* wtapia Bartka :>

    Jasna, zgadzam się. Napisałam tak w jakiś sposób wywracając całą
    sytuację, coś za szybko przeczytałam, albo nie pomieściło mi się w
    głowie, że Bartek chce wystawić właścicieli mieszkania do wiatru:)
    Przeczytałam jeszcze raz, co napisał i anuluję, to co napisałam.

    Renata