  • 1. Data: 2004-08-31 10:29:49
    Temat: Zdrada-Rozwód ?
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    Czy jeżeli jedno z małżonków dopóściło się zdrady małżeńskiej, jest to
    podstawa dla sądu o postanowieniu rozwodu? Oboje małonkowie posiadają małe
    dziecko. Szukam porady

    Jacobs

  • 2. Data: 2004-08-31 14:20:43
    Temat: Re: Zdrada-Rozwód ?
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "jacobs400" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jeżeli jedno z małżonków dopóściło się zdrady małżeńskiej, jest to
    > podstawa dla sądu o postanowieniu rozwodu?

    Jest to tylko jedna z przeslanek, ale nie oczekuje ze na tej podstawie sad
    przyzna rozwód z
    automatu.

    http://tinyurl.com/5rty6
    Art. 56. § 1. Jeżeli między małżonkami nastąpił zupełny i trwały rozkład
    pożycia, każdy z małżonków może żądać, ażeby sąd rozwiązał małżeństwo przez
    rozwód.

    Jak widac jednorazowa zdrada i okazanie skruchy przed sądem raczej nie
    spowodują postanowienia sądu o rozwodzie. Tym bardziej, że:

    § 2. Jednakże mimo zupełnego i trwałego rozkładu pożycia rozwód nie jest
    dopuszczalny, jeżeli wskutek niego miałoby ucierpieć dobro wspólnych
    małoletnich dzieci małżonków albo jeżeli z innych względów orzeczenie
    rozwodu byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 3. Data: 2004-08-31 14:38:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > małoletnich dzieci małżonków albo jeżeli z innych względów orzeczenie
    > rozwodu byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.

    pomijajac powyzsze jeszzce trzeba te zdrade udowodnic zeby, sad chyba na
    slowo nie uwierzy.
    Ostatnio w Rozmowach w toku bylo o gosciach ktorych zony przy rozwodach
    twierdzily ze ich mezowie
    molestowali dzieci. A najgorsze to (jak mowila psycholog ktora wtedy w
    programie bgla) czesto bywa tak
    ze adwokaci nawiaja zony do takich klamstw.

    P.

  • 4. Data: 2004-08-31 15:43:18
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    > pomijajac powyzsze jeszzce trzeba te zdrade udowodnic zeby, sad chyba na
    > slowo nie uwierzy.

    a co jeśli niewierna żona sama przyznała się do zdrady dla męża, bo
    stwierdziła, że nie jest w stanie go okłamywać?
    Co jeśli mąż obecnie nie chce mieć za żonę osobę łamiącą przysięgę małżeńską
    ?
    Trzeba udawać przed sądem trwały rozkład itp ?
    Co jeśli żona nie chce rozwodu, przeprasza, itp. jednak mąż jakby się
    "brzydzi" jej ciałem ?

    Jacobs

  • 5. Data: 2004-08-31 16:05:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    > ?
    > Trzeba udawać przed sądem trwały rozkład itp ?

    Nie, trzeba ten trwaly rozkad UDOWODNIC.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2004-08-31 16:08:43
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > a co jeśli niewierna żona sama przyznała się do zdrady dla męża, bo
    > stwierdziła, że nie jest w stanie go okłamywać?

    heh, najlepiej to nagrac nm sie rozmysli :)

    > Co jeśli mąż obecnie nie chce mieć za żonę osobę łamiącą przysięgę
    małżeńską
    > ?
    > Trzeba udawać przed sądem trwały rozkład itp ?

    nie no ja mam na mysli sytucaje w ktorej moz/zona mowi ze drugie go zdradza
    a drugie zaprzecza temu.

    > Co jeśli żona nie chce rozwodu, przeprasza, itp. jednak mąż jakby się
    > "brzydzi" jej ciałem ?

    jezeli byla zdrada? udowodniona? Nie wiem :))
    Ale chyba nie powinno byc problemow.

    > Jacobs
    P.