  • 1. Data: 2004-08-31 10:28:55
    Temat: kupna auta demo- problem
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Witam mam natępujący problem
    Kupuję autko z salonu (przebieg niecałe 2 tys km) Auto ma 2 m-ce, ale
    dopiero po 3 m-cach formalnie może zostać sprzedane (takie warunki ponoć ma
    salon
    z centali, wtedy auto uznane jest za używane i tym samym cena jest
    atrakcyjniejsza) - a ja już miałbym je fizycznie jutro.
    Czy mogłby któś z szanownych grupowiczów podpowiedzieć jak taka umowa
    miałaby wyglądać (jakaś warunkowa umowa
    sprzedaży, oni z tego co mówił dają umowę najmu, gdzie po okresie umowy
    najmu, auto przechodzi na własnośc wynajmującego.) Może jednak ktoś z
    grupowiczów proponowałbyś coś innego (twierdzą że uwzględnią moje sugestie).

    I jeszcze jedno (co mnie akurat martwi i sądze że niesie dosyć duże ryzyko)
    f-ra bedzie dużo niższa niż rzeczywiście będę płacił (prawie o połowę).
    Jakie to dla mnie może rodzić ryzyko i czy tu na tej m-cznej umowie wpisać
    tą kwotę co naprawdę będę
    płacił, czy ewent niech mi potwierdzą pisemnie że odebrali całą kwotę, a
    dopiero po tym m-cu niech se wpiszą tą niższą kwotę?

    Proszę o rady z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-31 10:47:51
    Temat: Re: kupna auta demo- problem
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

> [...]
    > płacił, czy ewent niech mi potwierdzą pisemnie że odebrali całą kwotę, a
    > dopiero po tym m-cu niech se wpiszą tą niższą kwotę?

    nie rozumiem czyli ta drugą połowę wezmą do kieszenie na lewo??

    galis

  • 3. Data: 2004-08-31 10:53:35
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Ja też to tak rozumuje, oni tłumaczą to dosłownie tak "różnica miedzy
    fakturą a cena wynika z podatku vat stąd cena
    samochodu przy wyższej kwocie na fakturze"

  • 4. Data: 2004-08-31 11:10:09
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja też to tak rozumuje, oni tłumaczą to dosłownie tak "różnica miedzy
    > fakturą a cena wynika z podatku vat stąd cena
    > samochodu przy wyższej kwocie na fakturze"

    oj chcą wziąc na lewo z ominięciem podatków itd tą połowe (zreszą
    powiedzieli że maja takie wytyczne z centralia ale nie sądze że centrala im
    mówi żeby wstawili fakture na niższa kwote a wzieli więcej)
    a z drugiej strony to w takim razie za jaką kwote oni kupili ten ten
    samochod z fabryki (lub od kogoś tam) skoro im sie opłaca aż o połowe
    zaniżyć fakturę, przecież jest nie logiczne żeby sprzedawali poniżej kosztów
    zakupu
    i jeszcze jedno czy jest na niego normalnie gwarancja??

    galis

  • 5. Data: 2004-08-31 11:51:45
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Tak gwaranca jest normalnie 2 lata

  • 6. Data: 2004-08-31 12:32:22
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/31/2004 12:53 PM, Tom wrote:
    > Ja też to tak rozumuje, oni tłumaczą to dosłownie tak "różnica miedzy
    > fakturą a cena wynika z podatku vat stąd cena
    > samochodu przy wyższej kwocie na fakturze"

    Wygląda to na ewidentną ściemę.

    Dealer ma zapewne zgodę "góry" na sprzedanie samochodu po obniżonej
    cenie z tyt. "używania".
    Samochody z takim statusem są dla znajomych i przyjaciół królika.
    Ale może ktoś nie ma znajomych i przyjacół, za wyjatkiem bohaterów
    narodowych na banknotach.
    Wtedy dla "góry" sprzedaje za cenę obniżoną, a dla klienta finalnego nie
    całkiem obniżoną - czyli różnice może wziąć do kieszeni.
    Jeżeli jesteś osobą fizyczną, to interesuje cię faktura zakupu,
    potwierdzająca własność, a umowa "najmu" nie - więc będą mogli ją
    wyrzucić do kosza i nie księgować - skoro będą mieli kasę, a nie będą
    mieli potrzeby umieścic jej w księgach to ta kasa jest free.

    Może niczym to nie grozi, ale gwarancji nie ma (gwarancji umowy, nie na
    samochód), bo oni też nie mają gwarancji, że zapłacisz więcej, jak nie
    będzie do tego tytułu.

    Pzdr: Catbert