  • 1. Data: 2004-08-31 10:50:43
    Temat: Długi DG, a zwrot towaru
    Od: "m...@o...pl" <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem z dostawcą towarów do mojej firmy. W chwili obecnej posiadam u
    niego zadłużenie około 2000 zł i łączną wartość towarów od niego (zakupioną
    i opłaconą) na około 3000 zł. Z różnych przyczyn chcę zakończyć z nim
    współpracę.

    Czy w ramach restrukturyzacji długu mogę zażądać od wierzyciela wystawienia
    korekty faktury VAT i zabrania towaru, tak aby suma moich zobowiązań była
    równa zeru?

    Nadmieniam, że z owych 2000 zł, zapadłe jest około 500 zł.

    Gdzie szukać przepisów regulujących takie manewry?

    Pozdrawiam,
    Mark

  • 2. Data: 2004-08-31 14:35:17
    Temat: Re: Długi DG, a zwrot towaru
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m...@o...pl" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dostawca może wyrazić zgodę na to, ale nie musi. Nie musi, bowiem do
    sprzedaży już doszło. Podobnie, jak klient, który dokonał zakupu w sklepie
    bez zgody sklepu zwrócić nie może. A przepisy znajdziesz w kodeksie
    cywilnym.