  • 21. Data: 2005-05-02 14:16:10
    Temat: Re: Zdjęcia - czy mam prawo do ich publicznej prezentacji?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Wójt jest osobą pełniącą funkcję publiczną.

    czy on moze zabronic wykonania sobie zdjecia?
    czy jezeli jestem dziennikarzem i prosze go o oficjalna wypowiedz to musi
    umozliwic mi zrobienie zdjecia?

    --
    pzdr
    www.zbigniewkruk.com

  • 22. Data: 2005-05-02 14:52:55
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > OK twarz nie jest moja jednak jestem cieka jakie moge poniesc konsekwencje
    > "puszczenia tych zdjec w swiat" ? Samo to ze ktos sobie nie zyczy nic nie
    > zalatwia, i szczerze mowic nie wiele mnie to obchodzi :)...

    wiesz życie różnie to weryfikuje
    opcji jest wiele
    jak masz zgodę to jest wszystko ok
    a tak to dużo zależy od zawartości zdjęcia
    i właściciela twarzy.
    może nic nie być
    może być pozew
    może być obicie gęby + łamanie rąk
    może byc nagła ołowica
    może być kąpiel w betonowych butach
    wszystko zależy od osoby na zdjęciu i sytuacji.
    takie mogą być konsekwencje i szczerze mówiąc również nikogo
    nie będzie obchodzić los fotopstryka...........

    tak przy okazji to najwięcej zamieszania robią bezmyślni klikacze fotek
    które absolutnie nie mają żadnej wartości artystycznej choć im się wydaje
    inaczej,
    bo prawdziwi artyści zwyczajnie takich problemów nie mają
    raczej obiekty proszą o zgodę na wstęp do kadru.

    ps.
    tak przy okazji to elementarna kultura wymaga tego aby zapytać czy można.
    w końcu osoba na zdjęciu może byc akurat w tym momencie tam nieoficjalnie.
    i może mieć z tego powodu jakieś kłopoty przez pseudoartystę.
    umiejętność obsługi aparatu nie daje jeszcze tytułu artysty niestety.
    jest to jedna z wielu umiejętności akurat najmniej istotna.

  • 23. Data: 2005-05-03 17:59:28
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Wójt jest osobą pełniącą funkcję publiczną.

    "Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,"

    I teraz mam pytanko:

    jesli np. ktos amatorsko gra w jakims teatrze ulicznym (powiedzmy raz do
    roku ten teatr przygotowuje jedno przedstawienie), to takiej osoby nie mozna
    nazwac osoba powszechnie znana

    z drugiej jednak strony jesli ten teatr wystawi swoja sztuke na srodku
    ulicy, a ja cykne portret jakiejs aktorki bo miala np. ciekawy wyraz twarzy
    i nietypowa charakteryzacje - to czy wowczas takie zdjecie moze byc
    publikowane czy nie? na moj gust skoro uczestniczyla w publicznej imprezie
    jako aktorka to moze byc publikowane (inaczej niewiele gazet puszczaloby
    takie zdjecia), ale czy na pewno tak jest (bo ta osoba nie jest publicznie
    znana)?

  • 24. Data: 2005-06-01 18:41:08
    Od: "Alan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wójt jest osobą pełniącą funkcję publiczną.

    Czyli mozna publikowac fotografie wojta. Ale czy wszytkie? Tj. np. te z
    okresu kiedy jeszczen ie pelil takiej funkcji - np. z imprez w mlodosci :D?

    --
    soap [at] go2 [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741